2022-07-10, 00:39
Medlem
Garanterat folk med ADHD, diagnotiserad eller inte. Alternativt psykiska tvångssyndrom.
Citera
2022-07-10, 00:41
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Ja, så är det. Det är ett stört beteende, helt enkelt! Behöver jag ha något åtgärdat på mina fastigheter så anlitar jag kompetenta yrkesmän som fixar detta snabbt och professionellt.
Det är just det här maniska byggandet och amatörsnickrandet jag inte förstår mig på. Jag undrar hur många förhållanden som havererar varje år just pga misslyckade, havererade byggprojekt som aldrig blir klara!

Nu vill jag veta hur har du råd med detta?

- köpte du för länge sedan och bor gratis?
- har du en högre executive lön (+300k mån)

Om ja på någon av ovan så förstår jag fullkomligt.
Citera
2022-07-10, 00:43
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det e nice som fan
Bygga och fixa saker e nice.
Man får tänka designa osv.

Att bara sitta i en stol och stirra är ett straff.
Det skulle kunna vara mitt straff när jag kommer till helvetet.
Att bara sitta och stirra.
Fyfan nu kommer jag få mardrömmar inatt. Tack för den ts

Brrr du har inte småbarn hör jag... testa att renovera med ett gäng ungar runt benen. Mm kul jo tjena.
Citera
2022-07-10, 00:43
Medlem
Den enkla förklaringen är att det är en dopaminkälla att få saker uträttade och se till att hyddan uppgraderas till slott.
Men vad hjälper insikten om att det inte handlar om ondska och terror, när dessa glädjetjuvar ligger uppströms dopaminfloden och dränerar alla nerströms grannar på lycka och ibland icke försumbar del av viljan att leva.

Det hjälper föga att irritera sig på saker man inte kan ändra.
Kolla om grannen vill ha hjälp? Kanske bjuds det på öl.
Senast redigerad av pjabas 2022-07-10 kl. 00:45.
Citera
2022-07-10, 00:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Nu skulle inte jag kunna bygga en altan, då jag bor högst upp i en BRF och har en stor balkong. Men om jag hade hus så skulle jag nog hellre bygga under solmånaderna.

Det brukar ofta höja värdet och du får soltid.
Citera
2022-07-10, 00:45
Medlem
Jag bygger dels för att ha ett roligt projekt men främst för att underlätta förvaring av all jävla skit. Skiten kommer att få längre liv och det blir bättre ordning och mer plats på andra ställen.
Citera
2022-07-10, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Brrr du har inte småbarn hör jag... testa att renovera med ett gäng ungar runt benen. Mm kul jo tjena.

Det stämmer.
Att tillföra 2-3 kottar till den världen vi lever i idag det vill jag inte.

Har ibland funderat på att skaffa en hamster. Men dom kräver en del uppmärksamhet. Så har gett upp dom tankarna.

Men det är bra att folk skaffar barn. Så att människan inte blir utrotad
Citera
2022-07-10, 00:58
Medlem
1: Det är kul
2: Det blir fint
3: Det kliar i hantverkarfingrarna
4: Det ser inte ut som någon lodis-fastighet
Citera
2022-07-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Varje jävla år är det samma sak. Så fort sommaren börjar så skall alla börja bygga, renovera och snickra. Varenda jävla dag då man vill sitta ute och njuta av en härlig frukost i lugn och ro eller kommer hem från jobbet och vill ta en kall öl på verandan, då börjar oljudet.. Hamrande, sågande, borrande, skruvande, grävande! Det skall renoveras och byggas uthus, verandor, friggebodar, garage, carportar, staket och fan och hans moster! MEN, ser man någonsin folk använda dessa verandor och andra grejor dom byggt? Nej! När det väl är färdigt då är semestern slut, hösten kommer och dom har annat att tänka på. Ända tills nästa år, då börjas det om igen med nya, meningslösa byggprojekt som de ändå aldrig kommer ha någon användning av. Min fråga är: Ni som alltid måste hålla på och bygga saker, vad är det för fel i huvudet på er? Kan ni inte bara chilla och ta det lugnt istället för att störa friden i hela kvarteret med ert jävla hamrande, sågande, borrande och snickrande? Vad är meningen med att bygga massa saker ni ändå aldrig använder sen?

Lägenhet med en liten balkong i söderläge kanske vore något för dig?
Citera
2022-07-10, 01:07
Medlem
Alltså en del av nöjet är att fixa och dona med sin bostad.
Citera
2022-07-10, 01:21
Avslutad
Något som är väldigt lustigt är att flera gånger har jag sett riktigt skabbiga hus och tomter i etablerade områden, inte sällan där hus är dyra. Takpannor som är borta, sprickor i fasader, fönster som är ruttna, belamrade trädgårdar osv. Där ägarnas bilar stått på uppfarten med reklamloggor typ ”Bosses rep och svets”, Althins våtrum”, ”Träbaronerna bygger allt” osv. Dvs hantverkare som verkligen inte skyltar med exemplariska bostäder. Inte sällan står div fordon i en salig hög på delar av gräsmattan, epatraktorer,bilar,mc,båtar,släpkärror osv.
Senast redigerad av lone star 2022-07-10 kl. 01:25.
Citera
2022-07-10, 01:29
Medlem
goofers avatar
De lider av psykisk sjukdom som gör att de inte kan sitta ner och ta det lugnt under sin semester.
De är alltid ute och far omkring med bilen för hemma kan de inte sitta, de trivs inte hemma trots att de använder all fritid till att "bygga om" huset.
En del har fått för sig att det höjer värdet på deras boende.
Detta samma människor som jobbar tills de dör eller hamnar på långvården.
De kommer inte klara de psykiska påfrestningar det innebär att ha sovmorgon varje dag som pensionär.

De borde söka för detta och få medicinering så att de kan sitta still en dag utan att bli stressade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in