Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
På vilket sätt är Florida "anti-vanliga människor". Det är idag troligtvis den friaste staten i USA, och Ron Desantis är troligtvis den mest populära governören i USA. De stängde inte ner företag eller tvingade människor att ha på sig masker under pandemin. De har gått emot hbtq-indoktrineringen i skolorna, och låter föräldrarna bestämma betydligt mer över hur deras barns utbildning ska se ut, än i andra stater. Det finns en anledningen till varför väldigt många flyttar ifrån Kalifornien och New York, och väldigt många flyttar till Florida och Texas.
Jag har mycket hellre rätten att äga en automatkarbin för att försvara mig mot tyrrani än att inte ha den rätten. Jag påstår inte att denna rätten kommer att garantera att tyranni inte uppstår, men jag lever mycket hellre med den rättigheten än utan den. När det gäller kärnvapen och riktigt tunga missiler, hade jag helst sett att ingen hade fått äga dessa vapen. Men de existerar tyvärr, och att låta vem som helst äga en atombomb hade givetvis ganska snabbt lett till en katastrof, då du med hjälp av en enda atombomb kan radera ut en hel stat. Den typen av tragedier sker ibland med hjälp av automatkarbiner också, men då pratar vi om att ca 20 människor mister livet. Det finns inget perfekt system för någonting. Men jag personligen är 100% för människors frihet att äga skjutvapen och att få lov att försvara sig om de blir attackerade. Skjutvapen skapar i många fall en slags jämlikhet, då kvinnor och mindre män kan försvara sig mot ett övergrepp med hjälp av en 9-milimeter.
Det är rätt enkelt: Republikanerna: Partiet för de rika. Röstar du på dem röstar du emot "vanliga" människor. Som vanlig person i Texas har du inte sjukvård, i stort sett inga rättigheter i huvud taget. "Frihet" (som det egentligen inte är),gynnar just de rika, medan de som inte är miljonärer blir förtrycka, kan inte gå på bra skolor, kan inte få bra sjukvård, etc. Man har till och med tagit bort homosexuellas rättigheter som du själv nämner. På det tog man ju nyligen bort kvinnors rätt till sin egen kropp (inte rika kvinnor såklart, dom kan resa till andra platser).
Och de SISTA du vill bestämmer över utbildning, är föräldrar, tro mig på den, är lärare. Det dom HAR bestämt är ju dock att skolskjutningar är helt acceptabelt så länge man får ha vapen för att skydda sig emot en stat som ALDRIG attackerat dem.
Fast du har inte den rätten, eftersom du inte har tanks och bomber. Det du snarare har är rätten möjligheten till skolskjutningar etc. I USAs moderna historia har folket ALDRIG behövt vapen för att försvara sig emot staten, inte en enda gång. samtidigt snittar USA sådär 350 skolöskjutningar PER ÅR och att bli skjuten har nyligen gått om cancer som den vanligaste dödsorsaken för barn.
Och är du för människors rätt till skjutvapen, är du även för ALLA effekter detta innebär, vilket involverar skolskjutningar till LÅNGT högre grad än de används i försvar. TA rampage shootings. I 95% av fallen skjuter dom sig själva, i 4.8% av fallen skjuts dom av polis, och i 0.2% av fallen, av en civil med vapen.