2022-05-13, 10:48
Medlem
Tanken var att jag skulle köpa mig ett VR-kit, men efter att ha blivit så otroligt åksjuk av min kompis VR-kit så ville jag investera pengarna i ett annat projekt som fortfarande var kopplat till Star Citizen. Efter att ha sett de otroligt fina skapelserna andra gjort på communityt, allt från 3d-printade skepp, till fina bilder så ville jag också ge mig in i en tillverkningsprocess. Jag valde att skapa tygpatches. Hur motiverar man ett köp av en symaskin med broderingsenhet på strax under 10 000 kr? Om symaskinen har WIFI och styrs via mobilen? CHECK!
Jag skall villigt erkänna att jag inte hållit på med symaskiner sedan syslöjden i 8:an -94, men med hjälp av en facebookgrupp med damer som enbart håller på med symaskiner och brodering + en fet manual på 120 sidor med bildstöd (TACK GODE GUD FÖR BILDSTÖD!) så fick jag maskinen att börja rulla efter bara 1-2 timmar. Det var då jag insåg att jag hade fel sorts tyg, saknade rätt sort nål (skall tydligen ha en speciell som heter 75/11, för det vet ju alla? XD) mm. Men tillslut hade jag fått hem allt. vad sägs om 64 km tråd tex XD.
Att lära sig att reglera hastigheten på maskinen efter vilken typ av brodering, hur "plottrig" bilden får vara osv. Men jag börjar få koll på maskinen nu och nu skall här göras feta patches till IRL-event på löpande band
Än en gång visar detta på att Star Citizen inte bara är ett data-spel, utan en rörelse/livsstil. Finns det fler moddare/skapare där ute som vill visa upp era alster?

https://youtu.be/VaGDOFrQ1P4
Citera
2022-05-17, 22:24
Medlem
220618: Bar Citizen-träff i samband med öppningsdagen av Dreamhack Summer (lördag) i Jönköping. Vi kommer gemensamt se ljusshowen inne på dreamhack, men också vara på en bar vid ett senare tillfälle och prata Star Citizen. Pm:a mig för mer detaljer ifall ni är intresserade 🙂
Citera
2022-05-19, 15:26
Medlem
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/18696-Letter-From-The-Chairman

Massivt brev från chris roberts: här hintas det en hel del om servermeching mm redan i år. Är den långa väntan snart slut? 😀
Citera
2022-05-19, 19:46
Medlem
https://twitter.com/Wiispen/status/1527045649308475394?s=20&t=5UJ8CxccnyaNwLTkpeq_mg

Någon har föreslag för CIG att ha en bar citizen träff i sverige. Jag tänker att ifall tillräckligt många ger tumme upp på förslaget så kanske där finns en chans ändå, trots att den e bra liten 😁
Citera
2022-05-20, 12:52
Medlem
För den som missat det så är det freeflight med start idag. Passa på å kolla in lite fräna skepp på mässan om ni ändå skall logga in då invictus startar idag 😀
Citera
2022-06-27, 23:31
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
För den som missat det så är det freeflight med start idag. Passa på å kolla in lite fräna skepp på mässan om ni ändå skall logga in då invictus startar idag 😀

När är nästa "free to play" eller vet man inte det än?
Citera
2022-06-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
När är nästa "free to play" eller vet man inte det än?

Det brukar alltid vara runt de stora försäljningarna, så i mitten av augusti typ. Man kan också göra en fuling och köpa spelet för att sedan spela gratis. Sen efter att man testat några dagar så kan man ångra sitt köp. Har för mig att du har 2 veckor på dig innan du inte längre kan lämna tillbaka spelet. Vill du ha hjälp med star citizen så är det bara å säga till 🙂
Citera
2022-06-30, 20:59
Medlem
Citat:
Det brukar alltid vara runt de stora försäljningarna, så i mitten av augusti typ. Man kan också göra en fuling och köpa spelet för att sedan spela gratis. Sen efter att man testat några dagar så kan man ångra sitt köp. Har för mig att du har 2 veckor på dig innan du inte längre kan lämna tillbaka spelet. Vill du ha hjälp med star citizen så är det bara å säga till 🙂

Jag får backa på mitt inlägg. Mellan 7-18 Juli är nästa freeflight.
Citera
2022-07-07, 08:05
Medlem
Då börjar som sagt freeflighten idag för er som vill testa gratis 🙂
Citera
2022-07-07, 15:40
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Då börjar som sagt freeflighten idag för er som vill testa gratis 🙂

Började det idag? Jag köpte spelet igår, typiskt Fast jag hade nog köpt ändå.

Jag har bara följt spelet i c:a en vecka, efter att någon video dök upp i mitt youtube-flöde.
Har mest spelat flightsims innan, och en del No man's sky, Elite Dangerous.

Jag har inte hunnit spela så mycket än, min cpu blir varm som fan, så det får jag lösa.
Citera
2022-07-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Började det idag? Jag köpte spelet igår, typiskt Fast jag hade nog köpt ändå.

Jag har bara följt spelet i c:a en vecka, efter att någon video dök upp i mitt youtube-flöde.
Har mest spelat flightsims innan, och en del No man's sky, Elite Dangerous.

Jag har inte hunnit spela så mycket än, min cpu blir varm som fan, så det får jag lösa.

Ja star citizen sätter verkligen ens dator på prov 😅
Citera
2022-07-09, 15:03
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ja star citizen sätter verkligen ens dator på prov 😅

Jag läste lite på nätet och fick tipset att maxa grafikinställningarna, så det gjorde jag. Spelet flyter lika bra som innan och min cpu sjönk från 85 till 75c, det är helt klart bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in