Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
när släpps hela spelet, är det om 20 år tidigast eller ?
Enligt Chris Roberts så kommer aldrig spelet bli klart utan byggas ut sålänge det finns tillräckligt stor spelarbas.
Det som alla går och väntar på är servermeching (Så spelare kan byta server sömlöst utan loading screen när man är på samma ställe som andra tex vid en måne, så flera tusen kan vara i samma universum samtidigt) icache (laddar in och ut items för att spara serverkapacitet och betyder att du kan lämna en kaffekopp på en måne för att sedan hitta den på exakt samma ställe veckan efteråt). Med servermeching och icache på plats kommer allt gå bra mycket snabbare då servrarna idag går på knäna med enbart 40 spelare i och med eventet som är nu. Dessa skall komma sent i år eller i början av 2022 och då gissar jag på att det kommer gå riktigt fort. Min personliga gissning är beta 1.5 år efter dessa är på plats så säg 2023-2024 typ. Men det går att spela redan nu om man kan leva med lite lagg å så. Faktum är att jag inte kan lira nåt annat längre då alla andra spelen är såpass låsta i jämförelse med star citizen. Att kunna ta sej så långt ögat kan nå tex en bergstopp eller dylikt är bara helt magiskt.
Jag föreslår att du testar spelet gratis nu under dessa 2 veckorna och då ihop med en grupp som kan förklara hur man går tillväga när man tex skall använda en handhållen handlaser för manuell brytning av sten, hur man köper och säljer trading cargo, hur man tar combat uppdrag eller letar efter försvunna människor.
Om du vill ha lite förklaringar och hjälp så är vi idag 21 svenska organisationer som samarbetar ihop på samma discord så det är bara å droppa in så hjälper vi dej 🙂
https://discord.gg/KRDwG5a