2020-07-04, 14:44
Medlem
BF_Swedens avatar
När det gäller SQ42 så är jag rätt så säker på, som någon skrev här innan, att den kommer ut inom en snar framtid. Inom ett år eller hösten 2021. Det är ju ett sätt för dem att få in rejält med pengar som de kan använda till multiplayer-spelet. Däremot tror jag det dröjer några år till att SQ42 kommer på konsol.

När det gäller Star Citizen så kommer det ta många år innan man kan säga att det är helt färdigt. Och jag tror faktiskt att det aldrig blir färdigt på så sätt att de anställda börjar att utveckla ett nytt spel och att ingenting görs med Star Citizen. Jag tror snarare att spelet hela tiden kommer att utvecklas, det kommer att byggas på mer solsystem och funktioner i spelet. Däremot kommer det nog en dag (runt 2024) då de släpper spelet officiellt för den breda massan. Men många kommer hoppa på och spela innan dess då det finns allt mer att göra i spelet. Om det inte vore för alla buggar och att de nollställer ingame-pengar och inköp lite då och då, så är ju spelet större och djupare än många andra multiplayerspel. Det är inte så konstigt att det tagit 8 år (fem år om man räknar från när de hade anställt ett par hundra medarbetare) och de är fortfarande i alpha om man tänker på att de har gjort spelet från scratch och att de har implementerat många funktioner som inte gjorts tidigare.
Citera
2020-10-28, 20:00
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag måste bara posta den här videon som är gjord av några som heter BedBananas. Tydligen är de rätt så stora (de har över en miljon visningar på denna video).

Videon är perfekt reklam om vad Star citizen är, eller framförallt vad de kan komma att vara:

https://www.youtube.com/watch?v=31v7sSGfTm8
Citera
2020-10-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
När det gäller SQ42 så är jag rätt så säker på, som någon skrev här innan, att den kommer ut inom en snar framtid. Inom ett år eller hösten 2021. Det är ju ett sätt för dem att få in rejält med pengar som de kan använda till multiplayer-spelet. Däremot tror jag det dröjer några år till att SQ42 kommer på konsol.

När det gäller Star Citizen så kommer det ta många år innan man kan säga att det är helt färdigt. Och jag tror faktiskt att det aldrig blir färdigt på så sätt att de anställda börjar att utveckla ett nytt spel och att ingenting görs med Star Citizen. Jag tror snarare att spelet hela tiden kommer att utvecklas, det kommer att byggas på mer solsystem och funktioner i spelet. Däremot kommer det nog en dag (runt 2024) då de släpper spelet officiellt för den breda massan. Men många kommer hoppa på och spela innan dess då det finns allt mer att göra i spelet. Om det inte vore för alla buggar och att de nollställer ingame-pengar och inköp lite då och då, så är ju spelet större och djupare än många andra multiplayerspel. Det är inte så konstigt att det tagit 8 år (fem år om man räknar från när de hade anställt ett par hundra medarbetare) och de är fortfarande i alpha om man tänker på att de har gjort spelet från scratch och att de har implementerat många funktioner som inte gjorts tidigare.

SC är ju nu det dyraste spelet som fortfarande håller på att utvecklas för tillfället så har de samlat in/bränt 300miljoner $+ och det stiger fort men det är tack vare de hängiven spelarbas, aktieägare och försäljning utav dyra och unika skepp.

jag själv är lite bitter över att man missade att köpa Javelin när de va till salu.
Citera
2021-01-22, 20:10
Medlem
Vi är ett gäng svenskar med både enskilda spelare, men även mindre svenska organisationer som beslutat oss för att lira ihop istället för att lira själva. Vi har därför skapat ett paraply för detta där varje organisation är fristående, men där vi har möjlighet att göra saker ihop som kräver mer manskap. Vi har tex haft ett gemensamt event där vi besegrade en internationell organisation i luft och landsättning.

Hela paraplyet bedrivs på demokratisk grund med riksdag så majoriteten avgör hur regelverket skall se ut sins emellan organisationerna så hela systemet är väldigt platt utan en massa onödiga chefer då vi primärt vill ha roligt ihop.
Det är bara att komma in på vår discord om ni vill spela, eller bara vill veta mer 🙂

https://discord.gg/KRDwG5a

https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Citera
2021-01-22, 20:40
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Vi är ett gäng svenskar med både enskilda spelare, men även mindre svenska organisationer som beslutat oss för att lira ihop istället för att lira själva. Vi har därför skapat ett paraply för detta där varje organisation är fristående, men där vi har möjlighet att göra saker ihop som kräver mer manskap. Vi har tex haft ett gemensamt event där vi besegrade en internationell organisation i luft och landsättning.

Hela paraplyet bedrivs på demokratisk grund med riksdag så majoriteten avgör hur regelverket skall se ut sins emellan organisationerna så hela systemet är väldigt platt utan en massa onödiga chefer då vi primärt vill ha roligt ihop.
Det är bara att komma in på vår discord om ni vill spela, eller bara vill veta mer 🙂

https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB

Kikade på er tubkanal och måste säga att det här verkar vara sjukt kul! Riktigt grymt att ni slagit era påsar ihop
Citera
2021-01-22, 20:55
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Det här spelet är ett av få som jag ser fram mot att få lira.
Citera
2021-01-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Kikade på er tubkanal och måste säga att det här verkar vara sjukt kul! Riktigt grymt att ni slagit era påsar ihop

Ja, det var nog det smartaste draget vi nånsin gjort. Vi har 21 organisationer nu och många är drivna att skapa event och andra lustigheter. Jag tror folk tycker det är extra roligt då vi skippat allt som har att göra med hiarki och bara har skoj istället 🙂
Citera
2021-01-25, 17:48
Medlem
https://m.twitch.tv/videos/885237021

Vi är ett gäng olika svenska organisationer som har börjat multistreama tillsammans. Här är från lördagen där organisationen bluetech (som också gått med i Swedish umbrella) håller i filmningen 🙂
Citera
2021-02-07, 20:03
Medlem
Nu är ett event igång kallat "xeno threat" som går ut på att man skall restocka en militärbas under tiden som det kommer vågor av pirater och avslutas med en pirat-idris. Lustigt uppdrag som tar upp emot 2 timmar att göra 🙂
Citera
2021-02-12, 08:57
Medlem
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/17988-February-Frenzy

Freeflight mellan 15-25 februari. För er som inte testat än så är det bara å regga sej å sen ladda hem spelet gratis under denna perioden. Förslagsvis testar man detta ihop med andra som redan spelar det då det kan vara en rätt hög inkörningströskel att komma över på egen hand. Dessutom bör väl mmo:s spelas ihop med andra
Citera
2021-02-12, 13:23
Medlem
swebarbs avatar
när släpps hela spelet, är det om 20 år tidigast eller ?
Citera
2021-02-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
när släpps hela spelet, är det om 20 år tidigast eller ?

Enligt Chris Roberts så kommer aldrig spelet bli klart utan byggas ut sålänge det finns tillräckligt stor spelarbas.

Det som alla går och väntar på är servermeching (Så spelare kan byta server sömlöst utan loading screen när man är på samma ställe som andra tex vid en måne, så flera tusen kan vara i samma universum samtidigt) icache (laddar in och ut items för att spara serverkapacitet och betyder att du kan lämna en kaffekopp på en måne för att sedan hitta den på exakt samma ställe veckan efteråt). Med servermeching och icache på plats kommer allt gå bra mycket snabbare då servrarna idag går på knäna med enbart 40 spelare i och med eventet som är nu. Dessa skall komma sent i år eller i början av 2022 och då gissar jag på att det kommer gå riktigt fort. Min personliga gissning är beta 1.5 år efter dessa är på plats så säg 2023-2024 typ. Men det går att spela redan nu om man kan leva med lite lagg å så. Faktum är att jag inte kan lira nåt annat längre då alla andra spelen är såpass låsta i jämförelse med star citizen. Att kunna ta sej så långt ögat kan nå tex en bergstopp eller dylikt är bara helt magiskt.

Jag föreslår att du testar spelet gratis nu under dessa 2 veckorna och då ihop med en grupp som kan förklara hur man går tillväga när man tex skall använda en handhållen handlaser för manuell brytning av sten, hur man köper och säljer trading cargo, hur man tar combat uppdrag eller letar efter försvunna människor.

Om du vill ha lite förklaringar och hjälp så är vi idag 21 svenska organisationer som samarbetar ihop på samma discord så det är bara å droppa in så hjälper vi dej 🙂

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in