2022-07-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
120 000 är en årsinkomst för MGM jag såg igår, i kvällstidning? Läste också om att han har/har haft flera duster med Försäkringskassan.
Själv läste jag att gästerna nu har en kniv med sig i förhandlingen med FK. Fy att leva på 7000 i månaden medan pålästa batiktanter får det 10-dubbla plus alla resor och traktamenten det myglas med i toppen. Finns många myglare som inte förstår det och aldrig varit i närheten av ett liv som GM hamnat i, ja hamnat i. För ingen väljer varken föräldrar eller DNA.

Mitt första intryck av bilden på BO blir mer och mer klar. Och halva Tyskland gråt säkert när Hitler förklarades död för så är det alltid bland den hycklande mänskligheten i städerna. PK-Eliten blir gudar när de dött och halvgudar när de levde. De övriga är bara trash.

Fakta är att PK-Eliten blir till aska som skapar ny föda till nästa generation trash och tomtar. Och för en gångs skull lika för alla.

Må alla tacka Livet för det som varit när tiden tog slut och du GM som överlevde ta hand om dej och din sjukdom. Läs, läs och läs!
Citera
2022-07-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Nja. Hon är inte polis. Det är rikspolischefen och rikspolisstyrelsen som får springa gatlopp för fiaskot i Visby.
Nja. Charlotte von Essen är chef för Säpo och om nu Expressens "analys" av den misstänktes koppling till NMR stämmer, så bör ju ett visst ansvar kanske falla på Säpo som inte höll ögonen på TE. Och på hans mamma.
Tänker jag.

Men visst kan RPS få löpa gatlopp innan detta är över och i det loppet kanske vi kan få se en viss Morgan Johansson ta täten. Alltså bort från ansvarstagandet..

Men jag tror att vi redan nu kan gissa på att det inte kommer att finnas en enda politiker eller tjänsteman eller mamma som kommer att medge någon försumlighet.
Citera
2022-07-09, 12:43
Medlem
Typisk NMR medlem. Psykist störd homosexuell man som tycker livet är härligt som inlåst.
Citera
2022-07-09, 12:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
@BajsBoo, du måste vara en enormt misslyckat person som tror att life without parole - livstid utan benådning existerar i Sverige. Är du beng i huvudet eller? Kan du ge mig ett exempel på en fånge som har suttit i fängelse livet ut i Sverige? Tror du att vänsterblivna feminister som styr Sverige kommer tillåta det?
Lars Tingström, Bombmannen. Fick inte ens nåd av regeringen när han var döende i cancer.
Citera
2022-07-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast problemet för TE är ju att han, sittande med fulla restriktioner, inte har en aning om vad adv Staffan Fredriksson håller på med.

Så vem skulle ge honom sparken?
Gotlands TR i Visby har ju inte ens beslutat om yppandeförbud, så inte ens från TR:s lagman är nånting att hoppas på för TE:s del.

JK skulle, om hon följer det här spektaklet med en advokat uppvisande ett stort behov av personlig uppmärksamhet, kunna ingripa.
Fast det tror jag inte på. Det skulle kunna vantolkas till att hon väljer att försöka skydda TE.
Ursäkta, jag menar givetvis den riktiga rättegången, den i Svea Hovrätt.Då har restriktioner släppts och GM nyktra till och ser vilken soppa han hamnat. Då kan han anlita Peter Alhtin eller någon annan riktig advokat.
Citera
2022-07-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Typisk NMR medlem. Psykist störd homosexuell man som tycker livet är härligt som inlåst.

Du får inte glömma att han slog ut en utav etablissemangets underhuggare.

Det kallar jag för ett mästerverk.
Senast redigerad av nepodsladen 2022-07-09 kl. 12:53.
Citera
2022-07-09, 12:57
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lars Tingström, Bombmannen. Fick inte ens nåd av regeringen när han var döende i cancer.

Nja, fast han avled ju på sjukhuset och inte i fängelsecellen. Men ok, räknar vi honom, så är det endast ett av flera hundratals. De andra flera hundra mördarna har alltså förr eller senare blivit frisläppta. Systemet är tyvärr format så, utgör man ingen fara, skall man ut. Även Breivik kommer att bli frisläppt. T.ex. om 50-60 år, då vår generation är borta och nästa generation inte har några känslor, erfarenheter av Breiviks brott, som naturligtvis inte är kommer att förglömmas, men vars allvarligheten kommer att tyna bort med tiden, och slutligen resultera i att han blir fri, då de domare, advokater, psykologer, poliser, åklagare, politiker, anhöriga och andra inblandade helt enkelt inte lever längre.
Citera
2022-07-09, 12:59
Medlem
Kufen ska ha tränat med kniven i skogen innan han slog till i torget.
Citera
2022-07-09, 13:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Jaha vad kan vi spekulera i den kommande domen? Döms han till rättspsyk vilket är troligast så kommer han inte ut på ett tag, förhoppningsvis så dröjer det jävligt länge. Döms han till hotellvistelse så kommer han sannolikt ut inom en ganska snar framtid som brukligt är. Vem vet han kanske får det oerhörda straffet att kratta några grusgångar för svenska kyrkan och fika med några socialkärringar? Det är ju ett ganska vanligt straff i Sverige. Dvs att dömas till ett vanligt hederligt arbete i någon vecka.
Citera
2022-07-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jaha vad kan vi spekulera i den kommande domen? Döms han till rättspsyk vilket är troligast så kommer han inte ut på ett tag, förhoppningsvis så dröjer det jävligt länge. Döms han till hotellvistelse så kommer han sannolikt ut inom en ganska snar framtid som brukligt är. Vem vet han kanske får det oerhörda straffet att kratta några grusgångar för svenska kyrkan och fika med några socialkärringar? Det är ju ett ganska vanligt straff i Sverige. Dvs att dömas till ett vanligt hederligt arbete i någon vecka.

Om advokaten är skicklig nog så kan han få 14-15. Det var en polis som dödade sin fru som fick 15.
Citera
2022-07-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Ursäkta, jag menar givetvis den riktiga rättegången, den i Svea Hovrätt.Då har restriktioner släppts och GM nyktra till och ser vilken soppa han hamnat. Då kan han anlita Peter Alhtin eller någon annan riktig advokat.
Ingen fara, du behöver absolut inte be om ursäkt.

Ja, när TE fått FUP i sin hand har ju restriktionerna redan hävts, så han är då säkert väl medveten om att hans adv "sålde ut" honom.
Men om han inte bytt innan, så håller jag med om att till HR bör han byta ombud.

Det talas om att TE är förd till fastlandet.
Man kan tänka sig att han nu, fortf häktad, pga av ett extremt dåligt mående befinner sig på en rättpsykiatrisk enhet. Stor risk för suicid. Hålls isolerad men med s k klistrat vak 24/7.
Citera
2022-07-09, 13:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Kommer samtliga nationella samordnare få Säpo bevakningar i fortsättningen?

SÄPO ansvarar ju överhuvudtaget inte för samordnares säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in