2022-07-09, 00:44
Avslutad
Trådstarten överdriver förmodligen, men tendensen i Västvärldens större städer är tydlig, och könsdemografin i Indien är skräckinjagande. Mansinvandringen från den indiska subkontinenten kommer få den tidigare massinvandringen att framstå som en mild vårbris, och boomber-generationen som röstar på SD och SD-light kommer inte bry sig så länge som de får sin klimatsushi levererad hem till dörren. https://youtu.be/DguXfKSX3qI?t=915
Citera
2022-07-09, 08:03
Moderator
T-80Us avatar
Det är inte indier, det är pakistanier, och de är inte så många. Totalt sett, så har Norge tagit emot strax under en femtedel så många flyktingar och migranter som Sverige, även med utjämning för befolkningsstorlek, så blir det bara mellan 1/4 och 1/3 så många människor som Sverige.

Det finns en hel del babbar av olika slag i Oslo, men generellt sett sköts vallningen av dem tusen gånger bättre än i Stockholm, Göteborg eller Malmö.
Citera
2022-07-09, 08:27
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygerIGolfR
För den som varit i Oslo (Norge) nyligen är det omöjligt att inte lägga märke till den oproportionerligt stora invandrargruppen indier. Låt oss för en stund glömma bort somalierna (som delar förstaplats med indierna) och deras motsvarande Rinkeby dvs "Grönland".
/---/
Indierna har det riktigt bra i Oslo, de steker väldigt hårt och är mycket väletablerade. Nu till frågeställningen, hur är detta möjligt? Hur kom de till Norge? Varför tillåts det här och till er som får höra det för första gången, vad tycker ni om det? Tror ni ens på min trådstart.

Andra är bättre på att leverera svar än jag. Men det är intressant att jämföra dina undringar med dem som för 14 år ställdes i denna tråd ...

(FB) Norge och Negrer+Somalier
Citera
2022-07-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Trådstarten överdriver förmodligen, men tendensen i Västvärldens större städer är tydlig, och könsdemografin i Indien är skräckinjagande. Mansinvandringen från den indiska subkontinenten kommer få den tidigare massinvandringen att framstå som en mild vårbris, och boomber-generationen som röstar på SD och SD-light kommer inte bry sig så länge som de får sin klimatsushi levererad hem till dörren. https://youtu.be/DguXfKSX3qI?t=915

SD har ju visat att när Svenskt Näringsliv ropar hoppa så frågar de bara "hur högt?". Enligt dem så är ju indierna "ovärderliga spjutspetskompetenser som behövs för att efterblivna svenska företag ska kunna fungera överhuvudtaget".
Citera
2022-07-09, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Ja, jag tror att du har rätt. Jag bodde i Oslo några år på 90-talet och främst i stadsdelarna Töyen och Grönland var det väldigt hög andel pakistansk befolkning.
Har du hört någon anledning till varför Norge tagit emot så en sån väldans hög andel pakistansk befolkning? Jag är ute efter dokumentation, fakta, logik men det är svårt att hitta. Har även bytt vpn till norge och använt norska googla samt norska sökord men det tycks vara omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Pakkisarna reser till oslo för att studera.
Det är inte hashesh nuppiguppi från nåt slumområde utan det är utbildade indier i oslo.

Många startar egna företag osv. Många inom it.
Dom bor nästan i vita områden men bara nästan.

Norrmännen flyttar gärna ifrån vissa områden om det blir för många utlänningar.

Grønland är somaliland. Det är som rosengård osv i Sverige. Med den skillnaden att man kan vandra omkring där både dag och natt utan att bli rövknullad eller rånad. Eller kränkt
Ja det skulle förklara en hel del, men varför just övre medelklasspakistanier och inte talanger från silicon valley?
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Är samma här i Göteborg. På alla restauranger och Hotell verkar man ta in sådan där generisk gästarbetar personal från den indiska subkontinenten. Dom kan ingenting om mat, dryck eller hur man serverar. Beställde en konjak till efterätten, hon fick kalla på managern för det ordet hade hon ingen aning vad det var.
På vilket sätt är dina efterblivna göteborgsobservationer relevanta?
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Låter som en match made in heaven. Bra betalt för skitgöra som rika norrmän inte orkar med.
På vilket sätt är dina efterblivna tindermatches relevanta fär tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Mja, det verkar som det är indier som toppar listan i Norge iaf om man ska gå på siffror från 2020.

https://norwaytoday.info/news/india-tops-immigrantslist/
No shit, det var en gigantisk översvämning av indier i Oslo när jag var där, men jag är ute efter faktisk dokumentation, underlag eller vad som helst varför norrmännen tillåter det här? Är det Joe Bidens mutor som ligger bakom?
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
SD har ju visat att när Svenskt Näringsliv ropar hoppa så frågar de bara "hur högt?". Enligt dem så är ju indierna "ovärderliga spjutspetskompetenser som behövs för att efterblivna svenska företag ska kunna fungera överhuvudtaget".
Fast vad har det med Norge att göra? Kan du inte bidra så kommentera inte. Jag vill att du länkar i tråden till norska förklaringsmodeller varför de gör såhär.
Citera
2022-07-09, 15:34
Avslutad
Lite info om varför dom är så många

Https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norwegians_with_Pakistani_background#:~:text=Follo wing%20stricter%20immigration%20laws%20passed,spou ses%20to%20immigrate%20to%20Norway.

https://www.google.com/amp/s/norwaytoday.info/news/marking-50-years-since-pakistani-labour-immigrants-came-to-norway/amp/
Citera
2022-07-09, 15:38
Medlem
Ördögs avatar
Citat:

Https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norwegians_with_Pakistani_background#:~:text=Follo wing%20stricter%20immigration%20laws%20passed,spou ses%20to%20immigrate%20to%20Norway.

https://www.google.com/amp/s/norwaytoday.info/news/marking-50-years-since-pakistani-labour-immigrants-came-to-norway/amp/

https://www.norgeshistorie.no/kilder/oljealder-og-overflod/K1917-Innvandring-fra-Pakistan.html
https://no.wikipedia.org/wiki/Norsk-pakistanere
http://www.kildenett.no/portal/artikler/2009/1236597403.29
Citera
2022-07-09, 15:40
Bannlyst
Citat:

Din första länk fungerar inte. Men den andra gick bra.

Citat:
Norwegian-Pakistanis praised their milieu on Thursday by awarding prizes to gays and pioneering women. ‘’Other immigrant groups have a lot to learn’’ said the organisers.

‘’Many Pakistanis have learned from Norwegian culture about how important gender equality and higher education are. I believe that other immigrants who have come after Pakistanis have a lot to learn from how we have integrated’’ said Aamir Javed Sheikh to NTB news.

He is the leader of the 14th August committee, which works to reduce separation between Norwegian-Pakistani population and Norwegian society.

On Thursday, they mark 50 years since the first labour immigrants came to Norway. Today, 38,000 Norwegian Pakistanis live in Norway according to Statistics Norway (SSB).
Citat:
He came to Norway as an eight-year-old in 1978. Like so many others at that time, he came a few years after his father had travelled here to work.

‘’The first arrived from Pakistan because Norway needed labour. They had no plans to settle in Norway, but eventually they had the opportunity for family reunions. When the children started school, it was difficult to move back’’ said Aamir Javed Sheikh.
Det klassiska arbetskraftsinvandringsargumentet alltså, redan på 70-talet. 50 år sedan. Imponerande hur Beelzebubs trognaste tjänare alltid väljer invandringspolitiken som specialområde.
Citera
2022-07-09, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
https://www.norgeshistorie.no/kilder/oljealder-og-overflod/K1917-Innvandring-fra-Pakistan.html
https://no.wikipedia.org/wiki/Norsk-pakistanere
http://www.kildenett.no/portal/artikler/2009/1236597403.29
Stort tack. Jag har skummat igenom samtliga länkar och precis som vanligt är det endast intetsägande låtsasförklaringar, en slags historierevisionism med andra ord.

Jag hittade dock ett guldkorn i den tredje länken, stort tack för det. Har översatt till engelska eftersom det är frustrerande att läsa på norska.

Citat:
The first to arrive were migrant workers or so-called foreign workers. They came at a time when there was a need for more people in the labor market and got low-paid and unskilled work that Norwegians would rather not have. Many foreign workers worked, especially in hotels and restaurants. In 1967, people from 21 nations worked at the Grand Hotel in Oslo.

The trade union movement in particular was skeptical of labor immigration, partly because they feared that the labor market would become tighter in the future. It was also feared that employers would take advantage of the increased supply of labor to weaken employees' pay and working conditions.
Kartellnätverken inom Oslos näringsliv betedde sig alltså exakt som i Sverige dvs sänka arbetarnas löner så aktieägarna kan ta ut större vinster..

Citat:
During the 1980s, the number of asylum seekers, ie individual refugees, increased considerably. It was a new phenomenon that asylum seekers spontaneously appeared at the border with Norway with the hope of protection. This type of immigration has continued to this day.

There were several reasons why the number of asylum seekers increased. In the third world, there were growing problems with, among other things, civil wars that caused more people to flee.
Hejsan hoppsan, okej så tydligen dök det plötsligt upp en massa asylsökande flyktingar vid Norska gränsen eftersom "flera anledningar" som att det var "inbördeskrig" i tredje världen. Aha, okej.. Som vanligt icke-förklaringar och vänsterförvrängningar av historien med andra ord.

Citat:
In 1988, the government passed a more restrictive immigration law. If an applicant fulfilled the requirements for a residence permit, he or she should be entitled to a residence permit.
Aha, så länge tredje världens bajsätare och hyddknullande afrikaner och pakistaner uppfyllde norska dokumentationen för att få en tillfällig residens i Norge, så blev de tilldelade uppehållstillstånd? Fint, men det är fortfarande låtsasförklaringar av satans bästa tjänare för att skapa terrorism.

Citat:
Brochmann writes that many believed that the opportunity to seek asylum had become a "hole in the fence" that was exploited by people who did not need protection, and who were actually ordinary immigrants. The new law was a response to the criticism, but Brochmann emphasizes that although the 1988 law was more effective in enforcing a restrictive immigration policy, it also entailed rights for foreigners, including legal security and protection against persecution.
Ok vilken "otur" att möjligheten att söka asyl i Norge förvandlades till att bli "hål i stängslet" som utnyttjades av människor som faktiskt inte hade giltiga asylskäl? Men trots att Norge förvisso skrev om lagen till en millimeter mer restriktiv hållning, så återstår fortfarande möjligheten att söka asyl i Norge på grund av mänskliga rättigheterna.. Ughh..... Fyfan.

Slutsatsen är enkel. Norrmännens motsvarande djävulskartellnätverk inom näringslivet, lobbade alltså igenom Somalisk och pakistansk massinvandring till Norge, därför att de behövde "arbetskraftsinvandring".. Som vanligt i historieberättelsen får vi inte reda på några namn eller företag, varken heller summorna på de utbetalda kickbacks till de norska tjänstemän som öppnade Mordors portar.

Jag känner att Mod kan låsa tråd nu då jag fått svar på trådens frågeställning. Syftet var aldrig att bedriva undersökande journalistik, utan jag hade bara en lätt fundering varför Oslo blivit transformerat till en blandning av Bangladesh och Mogadishu.
Citera
2022-07-09, 16:15
Bannlyst
Vi kan konstatera att de norska säkerhetstjänsterna är alla inkompetenta negerblatteälskare. Fyfan vad sämst de är, de satt och åt gammelost med hjortronsylt medans det någonstans fanns flera pakistanska diplomater och andra pakistanska handelsmän inom Indisk/Norska-relationer som bedrev spionringar i Oslo runt 1960-talet, till att muta hela det norska näringslivets tjänstemän inkl norska juristkåren och norska fackförbunden till att acceptera pakistansk massinvandring.

Varför inte kinesisk, spansk, isländsk, australiensk-aboriginsk, serbisk, ukrainsk, japansk, latinamerikansk massinvandring? Svaret är såklart i att de inte bedrev den här typen av subversion.

Man måste ändå beundra terroristernas mäktigaste djävulsledare, de är oerhört skickliga. Allting började med pakistanska säkerhetstjänsters infiltration av Norge, och som av en slump rankas pakistanska säkerhetstjänsten som världens bästa.

Citat:
Whether you believe it or not, ISI Pakistan is one of the most influential and capable intelligence agencies on a global level.
https://dnd.com.pk/isi-pakistan-why-is-it-one-of-the-best-intelligence-agencies/250149

Applåder, de vann över Norge.
Citera
2022-07-09, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Hegamond har helt rätt här. En liten minoritet, dock så har jag sett fler runt söränga.
Du blandar garanterat ihop det med Sir Lanker.
Tamiler som flydde efter revolutionen.

Ett väletablerat folkslag som huserar i Norge som presterar bättre som grupp än etniska Norrmän.
Länka gärna till källor, inte för sakens skull, utan för att jag är genuint intresserad. Vad menar du med en liten minoritet? Skriver du det från svennevillan i ditt patetiska svennekvarter någonstans i svenskland? Ha ha. Du har inte varit i Oslo eller hur? Då skulle du aldrig skriva att Pakistanierna är i en liten minoritet i stadsbilden. Det är normalt att se "indier" överallt i Oslo.

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Det är inte indier utan i huvudsak pakistanier och till viss del lankeser. De kom både till Norge och Danmark under 1980-90 talet. Dock inte till Sverige.
Det är märkligt hur detta kan komma sig. Är det planerat av någon, hur fördelningen skall vara, eller?
Tack för ditt bidrag, ja det är märkligt om man läser traditionell dagspress, men ju mer man skalar av löken desto närmare sanningen kommer man.

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Du har inte varit i Oslo eller hur, så varför skriver du att jag överdriver i min trådstart? När jag väl besöker ett land så går jag inte endast till turistgatorna som en ful dumsvenne, utan jag kollar allt från reklamen på TVn till mobilappar, nattklubbar och näringslivet. Överallt var det inkvoterade Indier. Du pratar om klimatsushi, va och länkar till Joe Bidens youtube? va?
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är inte indier, det är pakistanier, och de är inte så många. Totalt sett, så har Norge tagit emot strax under en femtedel så många flyktingar och migranter som Sverige, även med utjämning för befolkningsstorlek, så blir det bara mellan 1/4 och 1/3 så många människor som Sverige.

Det finns en hel del babbar av olika slag i Oslo, men generellt sett sköts vallningen av dem tusen gånger bättre än i Stockholm, Göteborg eller Malmö.
Återigen en patetisk dumsvenne som skriver att de inte är så många, som sagt, du är precis som de andra i tråden en skitsnackande bajssvenne. Åk till Oslo först, snacka sen. Du pratar om statistik som en svensk jurist, såklart med gummiord och vänsterformuleringar. En tredjedel hit och en fjärdedel hit, utjämning av befolkningsstorlek, va?

Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Andra är bättre på att leverera svar än jag. Men det är intressant att jämföra dina undringar med dem som för 14 år ställdes i denna tråd ...

(FB) Norge och Negrer+Somalier
Har läst igenom hela den här tråden nu, ja det bekräftar mina Oslo-observationer. Den tråden från 2008 larmade på ganska bra av en chockad turist, jag skulle nog inte heller tro på det. Det kräver att man upplever "negerblattechocken" för att förstå hur illa det är. Man kan liksom inte sitta på flashback och tro det är påhittat rasistsnack.

Pakistanier har tagit över Storbritannien och Norge. Well played.
Citera
2022-07-09, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlygerIGolfR
Din första länk fungerar inte. Men den andra gick bra.

Det klassiska arbetskraftsinvandringsargumentet alltså, redan på 70-talet. 50 år sedan. Imponerande hur Beelzebubs trognaste tjänare alltid väljer invandringspolitiken som specialområde.

Det va skumt.
Pröva den här då
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norwegians_with_Pakistani_background#:~:text=Follo wing%20stricter%20immigration%20laws%20passed,spou ses%20to%20immigrate%20to%20Norway
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in