Citat:
Ursprungligen postat av
krampaktig
Än en gång; jag är inte "er" och jag profilerade inte att det var en invandrare i det här fallet. Jag försöker vara det sunda förnuftet, vilket uppenbarligen är helt jävla omöjligt. Jag säger bara att det inte är konstigt att man profilerar.
Det är inte det minsta konstigt, dock är det bra att vänta med profilering tills man har underlag. Jag tror att jag läst varenda inlägg i tråden och bland de första drygt 500inläggen kan man knappast säga att spekulationerna grundar sig i verkligheten, eller ”profileringarna” som du kallar de. Gm har skägg=invandrare, offret blev huggen i halsen=muslim, mgm har vita ben och fötter=spelar ingen roll då många mena är vita, Aftonbladet har glömt att vitpixla=uppenbart invandrare (att det berodde på ett stort mörkt skägg fanns inte på världskartan trots att det redan var känt) osv. De som stod bakom dessa inlägg är typ samma personer som nu skriver att ”vänstern” är glada över att gm är vit och svensk. Jävligt tröttsamt…
Normalt sett hade jag inte brytt mig, men jag kan inte låta bli då jag känner att somliga inlägg lika gärna kunde varit skriva av mgm själv i syfte att släta över dådet eller åtminstone kraftigt reducera det allvarliga kring faktumet att en människa mördat en annan.
Vidare är det många som fortsatt tycker att fallet inte förtjänar uppmärksamhet pga att det sker ”gängsljutningar” precis som att det är jämförbart. Finns väl inte på världskartan att Ing-Marie skulle mördats av random gängkriminell?
Vet inte vad du skrivit så ta inte till dig personligt av den här texten.