2022-07-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du skrev: "at de har avsatt spor ti av ti ganger men ikke da TH listet seg inn?"
Du VET jo ikke dette.

Det at TH ikke avsatte spor da han gikk inn i huset med skoene på(i følge han selv) på ettermiddagen 1. november er et viktig indisium i saken. Det hadde regnet og sluddet om natta og på morningen, så dette er derfor et mysterium. Det er derfor mye som tyder på at TH ikke har vært inne i huset før og etter at han kontaktet politiet den dagen. Hvis så er tilfellet, så lyver TH, og hans rolle i saken blir mer konkret🧐
Citera
2022-07-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det at TH ikke avsatte spor da han gikk inn i huset med skoene på(i følge han selv) på ettermiddagen 1. november er et viktig indisium i saken. Det hadde regnet og sluddet om natta og på morningen, så dette er derfor et mysterium. Det er derfor mye som tyder på at TH ikke har vært inne i huset før og etter at han kontaktet politiet den dagen. Hvis så er tilfellet, så lyver TH, og hans rolle i saken blir mer konkret🧐
VET du eventuelt at den type sko avsetter avtrykk på diverse gulvflater som finnes i huset i Sv4?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-09 kl. 00:07.
Citera
2022-07-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Fetad:
"Grunnen til at politiet reagerer på det, er ifølge VG nettopp at Hagen selv har forklart at han hadde skoene på. Dette skal være ett av indisiene som er lagt fram i rettsforhandlinger som har endt med varetektsfengsling i tingretten og løslatelse i lagmannsretten.

Verdien av dette manglende funnet er omdiskutert.

– Man kan ikke bruke fravær av skoavtrykk som noe sikkert bevis for at Tom Hagen eller andre ikke har gått med sko inne på åstedet på forsvinningsdagen, sier Per Angel, tidligere leder for Kripos' åstedsgruppe til VG."

https://finansavisen.no/nyheter/krim/2020/08/15/7556205/derfor-reagerer-politiet-pa-manglende-skospor-fra-tom-hagen
Citera
2022-07-09, 00:12
Medlem
Da er det jo interessant at det likevel er avsatt andre fotavtrykk i S4.
Citera
2022-07-09, 00:12
Medlem
Var det sprox-spor helt bort til eller ganske nært inntil det halvmåneformede bordet ved kjøkkenstuen? Var dette bordet noen få decimeter fra den røde stolen?
I så fall kan det tenkes at alle sproxavtrykkene ble laget rundt kl 10.07.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-09 kl. 00:21.
Citera
2022-07-09, 00:22
Medlem
Citat:
Var det sprox-spor helt bort til det halvmåneformede bordet ved kjøkkenstuen? Var dette bordet noen få decimeter fra den røde stolen?

Politiet har sagt at åstedet er falskt, altså så er sprox avtrykkene staget.
Citera
2022-07-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Politiet har sagt at åstedet er falskt, altså så er sprox avtrykkene staget.
Hvilke av de andre sporene mener du at er staget?
Også slepesporene feks?
Citera
2022-07-09, 00:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ikke meg du spør, men jeg kan bekrefte at Fenvatnet er en løgner. Men akkurat i dette tilfellet, så har Fenvatnet vedgått, at hen ikke var sikker på om tidspunktet stemmer. Jeg synes dette er verdt "ett kryss i taket" for Fenvatnet, selv om hensikten mest sannsynlig, var å konstruere en helt usannsynlig hypotese.

Det er ikke usannsynlig at møtet startet kl 10:00ish. Men i tilknytning til diskusjonen mellom deg og z-z-z, så er det også vesentlig å være klar over at TH var i en telefonsamtale fra kl 10:38-11:12. På det tidspunktet var TH på Futurum. Møtet på Futurum startet før denne telefonsamtalen, ifølge boken "Lørenskog Mysteriet".

Denne opplysningen vil nok kreve omskriving av replikkene

Jeg har ikke oppfattet Fenvatnet som noen løgner. Brukeren virker sikker også denne gang. Men hvor opplysningene stammer fra, komme jo ikke fram. Om det er TH som har sagt at et møte startet kl10, eller om det er VE. TH har jo vist seg nå å være en storløgner og manipulator. Uansett om det stemmer om det var møte kl10, så har jeg mine ord i behold. Noen andre enn TH kan ha ringt ut kl 10.06 og 10.07, sånn er det bare. Jeg har også sagt at jeg ikke har låst meg fast til noen hypotese. Jeg bare peker på forskjellige muligheter, men jeg registrerer jo når det blir ramaskrik i TT-flokken, hehe.
Citera
2022-07-09, 00:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du konkluderte feil og jeg er ingen "lille venn".

Konkluderte jeg feil? Så du mener at Fenvatnet ikke er troverdig?
Citera
2022-07-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Både du og Fenvatnet er løgnere. Det kan jeg si med 100% sikkerhet. Ingenting fra den fronten er pålitelig.

Igjen dette voldsomme personfokuset.
Citera
2022-07-09, 01:31
Medlem
Skaanseths avatar
,
Citera
2022-07-09, 01:50
Avslutad
Citat:
Var det sprox-spor helt bort til eller ganske nært inntil det halvmåneformede bordet ved kjøkkenstuen? Var dette bordet noen få decimeter fra den røde stolen?
Vet vi nøyaktig hvor sprox-sko-avtrykkene er avsatt, bortsett fra 1 stk avtrykk på baksiden av saueskinnet, som lå i entréen?

Var de 8 andre avtrykkene både på badet og i entréen?
Eller kan det være at samtlige 8 andre avtrykk kun var på badet?

Altså at GM kan ha brukt saueskinnet til å fjerne alle avtrykkene i entréen.

Tidlig i saken, var det kun nevnt situasjonspor, og at disse ble funnet på badet. Slepespor ble nevnt senere i saken.

Hvis samtlige 8 andre sprox-sko-avtrykk var på badet I 1. etasje. Kan disse avtrykkene eventuelt være sporene som ble kalt situasjonspor?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwVgPB/loerenskog-forsvinningen-fant-slepespor-i-huset

Politiet har en teori om at Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt angrepet mens hun var på badet. Bakgrunnen for denne teorien skal være såkalte situasjonsspor på åstedet i eneboligen i Lørenskog.

I tilknytning til et av badene i huset har politiets kriminalteknikere påvist det som kan omtales som slepespor. Utover det skal det ikke være åpenbare tegn til kamp i boligen, får VG opplyst.

https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-fant-mulige-spor-etter-bortforing-pa-badet-1.14448301

Situasjonsspor er et begrep politiet bruker for å beskrive spor på et åsted som kan være med på å gi et bilde av et hendelsesforløp.

(...) situasjonssporene på badet så uvanlige at de tyder på at noe dramatisk hadde skjedd i eneboligen utenfor Lørenskog.

Sporene skal også være bakgrunnen for at etterforskerne tidlig formulerte en teori om at Hagen ble angrepet på badet.
Senast redigerad av Havhest 2022-07-09 kl. 02:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in