2022-07-08, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
De var også siktet før tilståelsen.
Du skjønte tydeligvis ikke at dette kun gjalt siktelser hvor det førte til dom. Altså 9 av 10 dommer er basert på tilståelser. Det er veldig mange som blir siktet, som aldri blir tiltalt, ergo heller ikke dømt.
Det betyr ikke at andre, enn den som først ble siktet, ikke kan bli dømt.
Citera
2022-07-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH har forklart at han så at dørmatten i entréen lå i uorden når han kom hjem. Dersom han plasserte matten på sin vante plass med foten, så er det naturlig at han også plasserer den andre foten etterpå, og når var vått ute, er det naturlig å tråkke litt ekstra på matten for å unngå søl inne i huset. Dette er vaner som er innebygget i oss mennesker, vaner vi ikke tenker over at vi gjør.
Dersom det hadde vært tørt ute, ville skoene blitt vanskeligere å få helt rene. Men natt til den 31 10 18 hadde det sluddet (+ kvelden før), og på morgenkvisten gikk sludd over til regn. Våte slette såler derimot, blir fort rene og tørre, når man først plasserer skoene i god ånd på en matte.
Tråkker man på nyvasket tørt flisegulv, med rene slette tørre såler (særlig harde såler), synes jeg ikke at det er merkelig at det ikke setter avtrykk. Jeg har selv fliser i hele 1. etasje, og har erfart nettopp dette, selv når skoene ikke er slette.
En annen viktig ting, er at det var nettopp lagt ny belegningstein utenfor, vått vær, gjør at overflaten utenfor blir svært ren. Dersom belegningsteinen er stein, istedet for de der kjipe som er støpte i betong, drar man med seg enda mindre sand inn.
Man blir ikke veldig skitten på skoene, etter at man har vært timevis inne i et kontorlandskap, selv om man må gå ett par skritt og ti, fra bilen til inngangsdøra i S4.
So there...

Ditt eneste formål er visst bortforklaringer. Det hadde sikkert funket greit dersom det var snakk om én eller to bortforklaringer, men i denne saken blir det en alt for lang liste av bortforklaringer. Det blir så mange av dem at det ikke lenger kan sannsynliggjøres.

Riktignok gjøres det forsøk på å feie en del ting under teppet også. Det må man nok. For her er det ikke mulig å bortforklare alt sammen.
Citera
2022-07-08, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ditt eneste formål er visst bortforklaringer. Det hadde sikkert funket greit dersom det var snakk om én eller to bortforklaringer, men i denne saken blir det en alt for lang liste av bortforklaringer. Det blir så mange av dem at det ikke lenger kan sannsynliggjøres.

Riktignok gjøres det forsøk på å feie en del ting under teppet også. Det må man nok. For her er det ikke mulig å bortforklare alt sammen.
Hva er det du er så sur for? Ødelegger jeg tenningen din?
Selvsagt bortforklarer jeg vås og flisespikkeri. Det er jo derfor jeg er her - for å diskutere saken.
Det er ingen som er dømt I denne saken. Siktelsen bygger dessuten på et syltynt grunnlag. 49%-51% sikkerhet.Som hovedregel er man uskyldig til det motsatte er bevist. Så det er bare til å kle på seg, vi er ikke der du vil ennå, og det er langt fra sikkert at det vil skje.
Citera
2022-07-08, 22:55
Medlem
Citat:
Hva er det du er så sur for? Ødelegger jeg tenningen din?
Selvsagt bortforklarer jeg vås og flisespikkeri. Det er jo derfor jeg er her - for å diskutere saken.
Det er ingen som er dømt I denne saken. Siktelsen bygger dessuten på et syltynt grunnlag. 49%-51% sikkerhet.Som hovedregel er man uskyldig til det motsatte er bevist. Så det er bare til å kle på seg, vi er ikke der du vil ennå, og det er langt fra sikkert at det vil skje.

Først bortforklarer du hvorfor TH ikke avsatte fottavtrykk i S4. I følge deg skyldes det både værforholdene og belegningstein i inngangspartiet utenfor. Da er det jo litt rart at GM likevel avsatte fotavtrykk... Selv om det bare var noen skritt fra bilen til inngangsdøren i S4 og inn...

I tillegg gjennomsøkte vel ikke GM hele huset, slik TH har forklart at han gjorde - uten å avsette avtrykk...
Citera
2022-07-08, 23:01
Medlem
Citat:
Først bortforklarer du hvorfor TH ikke avsatte fottavtrykk i S4. I følge deg skyldes det både værforholdene og belegningstein i inngangspartiet utenfor. Da er det jo litt rart at GM likevel avsatte fotavtrykk... Selv om det bare var noen skritt fra bilen til inngangsdøren i S4 og inn...

I tillegg gjennomsøkte vel ikke GM hele huset, slik TH har forklart at han gjorde - uten å avsette avtrykk...
Citat:
– Man kan ikke bruke fravær av skoavtrykk som noe sikkert bevis for at Tom Hagen eller andre ikke har gått med sko inne på åstedet på forsvinningsdagen, sier Per Angel, tidligere leder for Kripos’ åstedsgruppe, til VG.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nMaKg/gaate-for-politiet-hvor-er-tom-hagens-skospor
Jeg tror Per Angel har mer greie på dette enn deg - hva tror du?
Citera
2022-07-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nMaKg/gaate-for-politiet-hvor-er-tom-hagens-skospor
Jeg tror Per Angel har mer greie på dette enn deg - hva tror du?

Du får vente å se til det blir kjent hvilke avtrykk TEH avsatte da han kom til S4 på forsvinningsdagen.
Citera
2022-07-08, 23:08
Avslutad
Citat:

GM hadde tråkket i biologisk materiale. Det er lov til å tenke selv!
Citera
2022-07-08, 23:09
Medlem
Citat:
GM hadde tråkket i biologisk materiale. Det er lov til å tenke selv!

Hva du tenker har ikke så mye med realitetene å gjøre.
Citera
2022-07-08, 23:11
Avslutad
Citat:
Du får vente å se til det blir kjent hvilke avtrykk TEH avsatte da han kom til S4 på forsvinningsdagen.
Slik du oppfører deg, er det ingenting som tyder på at du vet mer enn offentligheten.
Citera
2022-07-08, 23:16
Avslutad
Citat:
Hva du tenker har ikke så mye med realitetene å gjøre.
Jeg oppfordret deg til å bruke hodet øverst på kroppen.
Sånn vil det bli logisk for de fleste, at man avsetter skoavtrykk, dersom man tråkker i biologisk materiale.
Tydeligvis er dette vanskelig for deg.
Citera
2022-07-08, 23:20
Medlem
Citat:
Jeg oppfordret deg til å bruke hodet øverst på kroppen.
Sånn vil det bli logisk for de fleste, at man avsetter skoavtrykk, dersom man tråkker i biologisk materiale.
Tydeligvis er dette vanskelig for deg.

Det er ganske tydelig at du er mer opptatt av personfokus og brukerne i forumet.
Litt mindre av det så hadde du kanskje fått med deg mer av realitetene i saken.
Citera
2022-07-08, 23:21
Avslutad
Citat:

Citat:
Da er det jo litt rart at GM likevel avsatte fotavtrykk... Selv om det bare var noen skritt fra bilen til inngangsdøren i S4 og inn...
Gikk GM bare noen skritt fra bilen til inngangsdøra?
Hvilket hode kommer denne opplysningen fra?
Senast redigerad av Havhest 2022-07-08 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in