Citat:
Kunde inte sagt det bättre själv
"Tänk på barnen" är nummer 1 som regeringarna kommer med, tätt följt av nummer 2 "Har du något att dölja?"
Jag försöker använda Tor så mycket jag kan, inte för att jag döljer något utan för att det är min rättighet. Vill verkligen inte att allt jag gör och skriver lagras i en databas en dag.
"Tänk på barnen" är nummer 1 som regeringarna kommer med, tätt följt av nummer 2 "Har du något att dölja?"
Jag försöker använda Tor så mycket jag kan, inte för att jag döljer något utan för att det är min rättighet. Vill verkligen inte att allt jag gör och skriver lagras i en databas en dag.
Jag med men har typ halvt gett upp. Tor är osäkert att använda eftersom det använder firefox och skyddar dig inte helt om du inte använder det tillsammans med whonix. Whonix är ganska krångligt att använda. fyfan tror inte mer än 2% av alla användare vet vad de sysslar med ens när de installerar den. Alla följer bara en lång instruktionslista av allt man ska installera osv. Sedan kommer updates. Man måste hela tiden kolla deras forum också för updates och varningar är inte automatiskt. Tor är långsamt som fan med och många sidor tillåter inte exit nodes. Du måste använda VPN för rätt mycket online surfande eftersom TOR inte fungerar så bra för många online aktiviteter.
Och att skydda ditt IP är ju bara en liten bråkdel av allt du måste gömma för att inte bli spårad av allt och alla. De företag som köper och säljer allt personlig data från och till företag, de vet varenda webbsajt och företag som du registrerat ditt email till. Det var någon darknet kille som blev tagen så. Idioten skickade ett email till fbi, och det var samma email som han använder till dark net och samma email som han använder till några andra clear net sajter kmr inte ihåg vilka men vanliga sidor som typ spotify (inte spotify). Telefonnummer är fan det jobbigaste för det kan man inte skaffa nya nummer lika lätt som emails. Sen kommer man till betaljningar.. hur kan man betala pengar det går inte.
Poängen är att på ett eller annat sätt kommer alla dina olika pseudoidentiteter kopplas samman av något misstag. Det kan vara så enkelt som att du hadde flera tabs öppna, sen får du ett internetavbrott i en sekund och då loggas det i alla internetkopplingar du använder och google har ju sina scripts i alla hemsidor och företag... gsuite som alla företag använder. Google har allt info om din finans och ekonomi eftersom skatteverket använder gsuite. Google begår massor av brott varje år så vem vet vad de gör med allt info de har om dig. Det var i nyheterna att deras anställda har hållit på och kolla upp personer i google's gudomliga databas.
Du får vänta tills du är död, då får du din lugn och ro från allt spionerande.