Citat:
Ursprungligen postat av
MT6510
https://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(network)#History:
Det skapades alltså av USA:s militär, men genom att låta resten av världen använda TOR så kan de gömma sig i mängden när de själva använder det. För att få folk att faktiskt använda denna säkra och anonymiserande teknik behövde de självklart släppa den fritt och låta en oberoende organisation ta över utvecklingen - inte konstigare än så egentligen. Men åter till topic:
Så länge det finns lite frihet kvar i världen blir det väldigt svårt att stänga ner TOR. Man måste ju liksom förbjuda (och få bort) själva tekniken. Lätt integritets- och frihetsbegränsande lagar/bestämmelser över internet som IPRED eller Storbritanniens porrfilter är en bra bit ifrån den begränsning av Internet som hade krävts för att stänga ner TOR. Tekniken är ganska solid. Vet inte riktigt hur det är längre, men har åtminstone gått att använda TOR i Kina för några år sedan - genom att maskera datatrafiken som VOIP-trafik om jag inte minns fel.
Därtill att TOR används i många goda syften. Svenskt bistånd går till TOR,
https://www.torproject.org/about/sponsors/ ,ett exempel på hur många stater ser fördelar med darknet.
Ja exakt, därför är jag noga med att veta vad jag spriuder för information och vill argumentera mot dom som säger annat för det finns för många som inte vet vad som är vad och det är uppenbart att dom har lärt sig fel därför komer även sprida fel information.
Mullvad som VPN stödjer både öppen källkod och sponsrade tor med det dom kunde (tror det var 2016 står i listan)
. Alla medel om det så vore 1kr är något och man får betala med cash om man vill på Mullvad. Mullvad är en förebild för hur det skall fiungera med en VPN, att bra rekomendera en VPN är farligt som många gör i många trådar därför är det viktigt att veta denna typen av saker. Vilka bidrar till darknet medren FBI? Mullvads vd för penganra som han får in via sin tjänst? Det finns allt svenskar som gör mycket men det pratas för lite om dom alltså.
Darknet är inte vad många tror att det är. Varför skulle darknet "INTE" finnas kvar? Det är mer censur än någonsin around the world. Denna fråga vet redan alla som vet historian, det är dom "kriminella" busarna som tror annat därför fungerar FBI och Tyskarnas planer extremt bra och gör sitt jobb med otroliga resultat. Jag är neutral i allt men att säga att dom itne får fast siter som begår illegala handlingar enligt lag hade ju varit att ljuga. Dom sprider så mycket information som gör att dom som vill dölaj sig tror på det och det som dom vill precis på pricken.
Det är manipulation och psykologi i ett esse! Imponerande faktiskt. Tänk vilken liten bubbla dom som "vill dölja" sig lever i. Det är tvärtom även här, det är dom som vill vara öppna och få tillgång till information efte4r deras egna val som är intressant inte att "dölja sina kriminella handlingar"
Jag säger alltid och säger de tigen, allting är tvärt om mot vad dom flesta tror hela tiden om allting på nätet.
Dom största fiskarna är dom som "alla(alla som alla som håller på med samma aktivitet inte alla som alla)" tror kan bäst men kollar vi på statistikenf rån Encrochat te.x så talar allting för sig själv, det är tvärt om och uppenbarligen är det dom som kan minst. Finns ingen vettig person som använder encrotchat och varför granskade inga firmwaren? Varför skulle man? Det kriget får fbi och busarna ta hand om så får vi andra jobba ostört utan dom.
Dom tar dom största hela tiden dom är kvar i sitt ekorre hjul! Hydra senast som sagt.
Polisen och FBI? Ja, dom går ut i media och säger att nu vet dom att vi har koll så nu kommer dom säkert komma på nya metoder att kommunicera men nej nej, dom använder samma metod igen och börajr om från början på nästa site.
Det är klart det är lite charmigt, det är som någon slags komedi film hela skiten därför skriver jag att det är en komedi alltihop i vissa trådar men jag förklarar inte alltid innebörden med vad jag försöker förmedla men det kommer fram på ett eller annat vis tillslut ändå. Jag älskar internet och alla människor som gör det till den platsen det är.
Låt buset får vara på darknet så slipper vi dom, fbi och dom sköter det åt oss. Darknet är bra och jag har själv bidragit med kapacitet för några år sedan och hade jag gjort det igen så att alla kan få dela det "fria intenret" som det är tänkt vara.
Därför delar jag ut proxies vväldigt ofta och antal unika visningar talar för sig själv, det är MÅNGA som försöker komma förbi censuren och blockarna myndigheterna försöker styra folket med (inte sverige ännu vad jag vet iaf som tur är men skulle det hända så hoppas jag att någon annan gör samma som jag och det hade jag uppskattat så därför bidrar jag med):
https://pastebin.com/raw/AW17wH1j