Citat:
Ursprungligen postat av
Granit66
Ditt inlägg tyder på att du inte har en aning om hur Dumpen fungerar. Detta har varit uppe massor av gånger i tråden och är väl det enda som jag och dom andra peddosarna i tråden är överens om tror jag.
Dumpen är två vuxna som sexchattar med varandra vilket inte är olagligt. Sen träffas dessa två vuxna och den ena videofilmar mötet och lägger sedan ut chattarna och mötet på sin sida som man har utgivningsbevis för. Den publiceringen kan uppfattas som jobbig för en del som inte är så öppen med sin läggning.
Den publiceringen kan också vara förtal men då är det upp till den sk gäddan att ta det vidare till domstol.
Jodå jag har hygglig koll på hur det fungerar och även hur Dumpen troligen fungerar
bakom stängda dörrar, eller när kameran är avstängd. Särskilt Saras beteende och aggressivitet är påtaglig även när hon försöker bete sig "normalt".
De investerar alldeles för mycket egen gammal skit och känslor i det här för att det ska vara försvarbart. En polisman ska ju inte döma någon eller skrika könsord (eller göra politiska eller sexuella utspel). Det finns däremot ingenting som hindrar dessa två från att göra det.
Det var bra att du tog upp detta med utgivningsbevis. Det är absolut ingen garant för att man följer några pressetiska regler eller ens lagen. Jag välkomnar faktiskt att någon "gädda" som egentligen inte gjort mer än något moraliskt förkastligt anmäler Dumpen för förtal. Eller olaga hot.
En såpass stor sajt som Dumpen blivit är definitivt ett potentiellt utpressningsmedel, detta vet både Sara och Putte.
Vad händer när Sjöberg börjar kräva pengar för att inte lägga ut någon?
Eller vad händer om någon hängs ut av misstag? Det är helt enkelt inte rättssäkert.