2022-07-08, 18:12
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är alltid lika lustigt när ni gäddornas vita riddare (GVR) rycker ut till undsättning för att skydda dessa mäns rätt att ostört få tråla efter barn att våldta.
Jomen, det är knappast så att männen söker kärlek med en ung flicka, mycket med analt, munknull o annat smaskigt. I de snällaste fallen dvs gubbe söker fjortis så är det helt klart ändå ett våldtäkssökande, en hets efter att dominera en svagare part. En vuxen man borde veta bättre.
Citera
2022-07-08, 18:33
Bannlyst
Citat:
Det är alltid lika lustigt när ni gäddornas vita riddare (GVR) rycker ut till undsättning för att skydda dessa mäns rätt att ostört få tråla efter barn att våldta.
Ditt ordval och uttryckssätt avslöjar att du också är en Dumpen-svans och helt okritiskt köper att uppenbara brott begås av gänget i det godas namn.

Den goda brottsligheten. Jag ser inte skillnaden mellan det som Dumpen håller på med jämfört med vigilante-gäng eller medborgargarde som åker omkring i Volvo 945 på nätterna med stor Maglite, luftpistol och komradio.

Missförstå mig inte - jag hatar också peddos, men Sjöberg kan inte LOVA att han inte hänger ut en oskyldig, därmed har han förstört livet för någon. Så som han själv blev en gång i tiden.

Det finns svensk polis, och Europol har en rotel som bara sysslar med detta. Låt dem göra det istället för att hitta på egna lagar.
Citera
2022-07-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att ta ställning för rättssystemet och mot Dumpen handlar om att skydda alla människor, inte bara de som hängs ut.

Du har nog missuppfattat vad en vit riddare är för något.
Vad enkelt livet hade varit om gäddorna kunde hålla kuken kvar i brallan och slutat jaga minderåriga. Många här i tråden är livrädda för nästa uthängning då det kan vara en av alla här som försvarar alla peddon.
Citera
2022-07-08, 18:52
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Vad enkelt livet hade varit om gäddorna kunde hålla kuken kvar i brallan och slutat jaga minderåriga. Många här i tråden är livrädda för nästa uthängning då det kan vara en av alla här som försvarar alla peddon.
Det finns en risk för att någon i tråden blir uthängd, men vad vill du ha sagt med det?
Citera
2022-07-08, 18:56
Bannlyst
Citat:
Det finns en risk för att någon i tråden blir uthängd, men vad vill du ha sagt med det?
Han vill troligen säga att "jag har inget att dölja" - samtidigt som han skriver anonymt på Flashback.
Citera
2022-07-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ditt ordval och uttryckssätt avslöjar att du också är en Dumpen-svans och helt okritiskt köper att uppenbara brott begås av gänget i det godas namn.

Den goda brottsligheten. Jag ser inte skillnaden mellan det som Dumpen håller på med jämfört med vigilante-gäng eller medborgargarde som åker omkring i Volvo 945 på nätterna med stor Maglite, luftpistol och komradio.

Missförstå mig inte - jag hatar också peddos, men Sjöberg kan inte LOVA att han inte hänger ut en oskyldig, därmed har han förstört livet för någon. Så som han själv blev en gång i tiden.

Det finns svensk polis, och Europol har en rotel som bara sysslar med detta. Låt dem göra det istället för att hitta på egna lagar.

Ditt inlägg tyder på att du inte har en aning om hur Dumpen fungerar. Detta har varit uppe massor av gånger i tråden och är väl det enda som jag och dom andra peddosarna i tråden är överens om tror jag.

Dumpen är två vuxna som sexchattar med varandra vilket inte är olagligt. Sen träffas dessa två vuxna och den ena videofilmar mötet och lägger sedan ut chattarna och mötet på sin sida som man har utgivningsbevis för. Den publiceringen kan uppfattas som jobbig för en del som inte är så öppen med sin läggning.
Den publiceringen kan också vara förtal men då är det upp till den sk gäddan att ta det vidare till domstol.
Citera
2022-07-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Det är du som inte kan läsa mellan raderna. En person som har förlorat i stort sätt allt, blir den personen mer eller mindre benägen att söka hjälp? Vad det anknyter till är huruvida Dumpens arbetsmetodik funkar.. det gör dem med största sannolikhet inte eftersom stigmatisering ökar riskerna för pedofiler.

Och en dumskalle som du ska inte köra med strawman fallacies, för då ser du dum ut.

Låt oss se vem som får bära dumstruten om 5 år.. då ska vi gå igenom rejält vad Dumpen har bidragit med och titta på statistik över utvecklingen.

Vilket snömos!

Pedofilen va på väg att träffa någon som är minderårig för att ha sex.

Så att gråta över att han nu kommer att göra det han tänkte göra innan, är otroligt korkat.

Och du ska inte tänka utifrån ditt oskuldstänk, det är inget rättighet att ha sex övht.

Så peddosar som inte kan låta bli att söka barn, kan gott ta och hänga sig, så blir det ett lite trevligare samhälle
Citera
2022-07-08, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ditt inlägg tyder på att du inte har en aning om hur Dumpen fungerar. Detta har varit uppe massor av gånger i tråden och är väl det enda som jag och dom andra peddosarna i tråden är överens om tror jag.

Dumpen är två vuxna som sexchattar med varandra vilket inte är olagligt. Sen träffas dessa två vuxna och den ena videofilmar mötet och lägger sedan ut chattarna och mötet på sin sida som man har utgivningsbevis för. Den publiceringen kan uppfattas som jobbig för en del som inte är så öppen med sin läggning.
Den publiceringen kan också vara förtal men då är det upp till den sk gäddan att ta det vidare till domstol.
Jodå jag har hygglig koll på hur det fungerar och även hur Dumpen troligen fungerar bakom stängda dörrar, eller när kameran är avstängd. Särskilt Saras beteende och aggressivitet är påtaglig även när hon försöker bete sig "normalt".

De investerar alldeles för mycket egen gammal skit och känslor i det här för att det ska vara försvarbart. En polisman ska ju inte döma någon eller skrika könsord (eller göra politiska eller sexuella utspel). Det finns däremot ingenting som hindrar dessa två från att göra det.

Det var bra att du tog upp detta med utgivningsbevis. Det är absolut ingen garant för att man följer några pressetiska regler eller ens lagen. Jag välkomnar faktiskt att någon "gädda" som egentligen inte gjort mer än något moraliskt förkastligt anmäler Dumpen för förtal. Eller olaga hot.

En såpass stor sajt som Dumpen blivit är definitivt ett potentiellt utpressningsmedel, detta vet både Sara och Putte. Vad händer när Sjöberg börjar kräva pengar för att inte lägga ut någon?
Eller vad händer om någon hängs ut av misstag? Det är helt enkelt inte rättssäkert.
Citera
2022-07-08, 19:34
Medlem
snutans avatar
Citat:
Du får specificera vad jag har hittat på. Om du syftar på att kvinnor trakasseras så har så skett flera gånger, och efter i stort sett varje uthängning så kontrolleras det om de uthängde har blivit lämnad (i de fall han inte är ensamstående). Varför kontrollerar man detta, om man inte tänker använda informationen?

Du fick det att låta som att alla anhöriga blir trakasserade vilket inte är fallet. Det rör sig om 2 st. 2 st som gjorde bort sig själva, bland annat här på flashback, och sen dessutom ljög ihop en snyfthistoria i media.

Why? För dom delvis ville skydda sina män.

Vill man kalla det trakasserier för att folk inte köper deras skit? Ok, eller så bara är dom genomskådade.

Så sluta ljuga ihop saker och skriva på ett sätt som vrider faktan.
Citera
2022-07-08, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Du fick det att låta som att alla anhöriga blir trakasserade vilket inte är fallet. Det rör sig om 2 st. 2 st som gjorde bort sig själva, bland annat här på flashback, och sen dessutom ljög ihop en snyfthistoria i media.

Why? För dom delvis ville skydda sina män.

Vill man kalla det trakasserier för att folk inte köper deras skit? Ok, eller så bara är dom genomskådade.

Så sluta ljuga ihop saker och skriva på ett sätt som vrider faktan.
Vadå för fakta? Dumpen har exakt NOLL fakta om huruvida en "gädda" som groomat verkligen hade begått ett faktiskt övergrepp.

Man antar att så är fallet och detta antagande är den skakiga grund som hela sajten står på. Sedan kan jag tycka att vuxna (eller tonåringar) ska ge fan i att grooma barn! Men skillnaden mot rättsväsendet är att man får kompensation om det blivit fel, och att bevisvärdet prövas i domstol.

Dumpen agerar både brottsprovokatör, polis, åklagare och bödel. Helt utan rättsskydd. Hade du velat bli uthängd och falskt anklagad av t ex en kvällstidning?
Citera
2022-07-08, 19:54
Medlem
Citat:
Jodå jag har hygglig koll på hur det fungerar och även hur Dumpen troligen fungerar bakom stängda dörrar, eller när kameran är avstängd. Särskilt Saras beteende och aggressivitet är påtaglig även när hon försöker bete sig "normalt".

De investerar alldeles för mycket egen gammal skit och känslor i det här för att det ska vara försvarbart. En polisman ska ju inte döma någon eller skrika könsord (eller göra politiska eller sexuella utspel). Det finns däremot ingenting som hindrar dessa två från att göra det.

Det var bra att du tog upp detta med utgivningsbevis. Det är absolut ingen garant för att man följer några pressetiska regler eller ens lagen. Jag välkomnar faktiskt att någon "gädda" som egentligen inte gjort mer än något moraliskt förkastligt anmäler Dumpen för förtal. Eller olaga hot.

En såpass stor sajt som Dumpen blivit är definitivt ett potentiellt utpressningsmedel, detta vet både Sara och Putte. Vad händer när Sjöberg börjar kräva pengar för att inte lägga ut någon?
Eller vad händer om någon hängs ut av misstag? Det är helt enkelt inte rättssäkert.

Jag kan inte svara på ditt inlägg då jag är sådär tråkig att jag bryr mig mer om fakta än känslor.
Det är inte heller min starka sida att diskutera vad som eventuellt skulle kunna hända i framtiden.

Dock kan jag konstatera att du troligen inte förstår hur Dumpen fungerar då du blandar in polisen i din replik.
Citera
2022-07-08, 20:00
Medlem
snutans avatar
Citat:
Vadå för fakta? Dumpen har exakt NOLL fakta om huruvida en "gädda" som groomat verkligen hade begått ett faktiskt övergrepp.

Man antar att så är fallet och detta antagande är den skakiga grund som hela sajten står på. Sedan kan jag tycka att vuxna (eller tonåringar) ska ge fan i att grooma barn! Men skillnaden mot rättsväsendet är att man får kompensation om det blivit fel, och att bevisvärdet prövas i domstol.

Dumpen agerar både brottsprovokatör, polis, åklagare och bödel. Helt utan rättsskydd. Hade du velat bli uthängd och falskt anklagad av t ex en kvällstidning?

Fast har du missat att dom åker, ofta långa sträckor, för att göra det dom skrivit om?
Gör man det om man inte tänker göra något? Skickar man massa dickpics till barn för att det är roligt? Skriver man fantasier om barn för att det är roligt? Åter igen, bestämmer man träff med ett barn om man nu bara tänkt säga hej?

Nej, jag hade inte velat bli falskt anklagad, men dessa äckel blir inte falskt anklagade, eller hur?
Dumpen skulle aldrig hänga ut någon utan att 100% veta att det är en farlig och vidrig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in