Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
S kan det skert vara fr vissa, det konstiga med det argumentet r ju att det isfall borde vara exakt samma knsla nr man ser p en film, att man d endast ser skdisen och inte karaktren som den frsker spela. Jag kan frst hur man menar nr man sger som du gr , tycker bara det r lustigt synsett.
Ja det r precis samma sak nr det gller filmer. Jag sa dock inte endast utan frst skdisen och sedan karaktren. Sg att de gr en film om christofer columbus och sylvester stallone spelar den rollen, d ser man frst stallone och i andra hand christofer columbus. Fr realismen och det konstnrliga s r det bttre att man har en oknd men bra skdespelare som spelar karaktren, fr annars stjl skdespelarens fokus ifrn karaktren. Gr man fr se stallone eller christofer columbus blir d frgan.
Ser du din pappa spelar Gustav Vasa i en film s r det kanske kul, men du tycker inte det frstr illusionen? Du vet ju att din pappa inte r Gustav Vasa, det r ju svrt att p ngot stt lura en sjlv till att du ser Gustav Vasa. Du ser d hela tiden din pappa inte Gustav Vasa.
Ta ett annat exempelvis Elijah wood i sagan om ringen. Fr mig oknd innan sagan om ringen. Efter sagan om ringen s r det svrt att se han i ngon film utan att tnka p frodo.