Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Helt klart så blir det svårare och svårare för små verkstäder att hänga med och dessutom så kan det ju också vara så att ju äldre man blir som person desto svårare kan det också vara att ta till sig ny teknik och förstå dess funktion. Speciellt om man kanske tappar intresset med tiden.

Senast idag hade jag återigen en korkad kund.
Han hade bara lämnat bilen för att göra en service.
Motorolja och filter, bränslefilter, luftfilter och olja och filter i DSG växellåda. Typ 6 tusen kronor.
När jag var klar och skulle köra ut bilen såg jag att ett halvljus var släckt. Upp med huven och knäppte dit en ny lampa. Tog ju med den kostnaden på kundens räkning. Totalt 137 kr varav lampan kostar 87 kr.

När kunden kommer för att hämta bilen protesterar han högljutt!
Något lampbyte har han minsann inte bett om.

Okej jag tar bort arbetskostnaden för lampbytet så tar jag bara betalt för lampan svarar jag.
NEJ! Säger kunden. Jag har inte bett om något lampbyte.

Okej okej okej okej... Jag sätter tillbaka den gamla lampan! Inga problem svarar jag.
Tar upp den gamla lampan ur skrotlådan och går ut å fäller upp motorhuven och ska byta.

Naaaaa... okeeeej... Jag kan betala skiten säger kunden och tittar ner i marken.

FAN vad skönt det ska bli att slippa sånt folk!
Man får verkligen passa sig för att ta egna initiativ när det gäller vissa kunder. Andra kunder är åt helt motsatta hållet där dom blir superglada och tacksamma för att man har bytt en glödlampa eller annan liten småsak.

Jag kan faktiskt tycka att har man som kund beställt en tjänst, är det det man vill ha och inget annat. Dock behöver man ju inte göra en stor grej av det när det är en sån skit summa, men han hade kanske redan köpt nya lampor och brukar göra sådana fix själv, och vill då således inte betala för att låta någon annan göra det.

Dock efterblivet att fortsätta gnälla när du väl bjöd på arbetstiden...
Citera
2022-07-25, 10:08
Medlem
Måste bara tipsa om https://www.reddit.com/r/Justrolledintotheshop/

Det är en amerikansk motsvarighet till den här tråden

Inte ofta gamla volvo diskuteras men här har någon hittat en kul grej bakom instrumentbrädan
https://www.reddit.com/r/Justrolledi..._my_volvo_850/
Citera
2022-08-02, 17:49
Medlem
ormbitens avatar
Lite roligt när en ilsken kund kommer in och skäller och säger med stora bokstäver...

-VET DU OM ATT DU ÄR 60 ÖRE DYRARE PÅ BENSINEN ÄN I STAN!

Mjo, jag vet om att dom har sänkt. Men kom här så fixar vi det...
Hur mycket har du tankat, frågar jag.

37 liter säger kunden upprört samtidigt som han viftar med kvittot!

Hela min hjärna tänker SUCK !!

Jag plockar upp 23 kronor ur kassan och ger till kunden.
Här varsågod. Du får mellanskillnaden.

Kunden är fortfarande sur och muttrar något ohörbart och jag hör något om att det är för jävligt.

Sen vänder han sig om och tar en Aftonbladet för 28 kronor och en Extra bilaga för 34,90 kr och blippar snabbt sitt kort och försvinner ut.

Det kan man kalla prioritering...

2 veckor till sen slipper jag allt vad kundkontakter heter... Härda ut! Härda ut!
Citera
2022-08-02, 17:58
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Lite roligt när en ilsken kund kommer in och skäller och säger med stora bokstäver...

-VET DU OM ATT DU ÄR 60 ÖRE DYRARE PÅ BENSINEN ÄN I STAN!

Mjo, jag vet om att dom har sänkt. Men kom här så fixar vi det...
Hur mycket har du tankat, frågar jag.

37 liter säger kunden upprört samtidigt som han viftar med kvittot!

Hela min hjärna tänker SUCK !!

Jag plockar upp 23 kronor ur kassan och ger till kunden.
Här varsågod. Du får mellanskillnaden.

Kunden är fortfarande sur och muttrar något ohörbart och jag hör något om att det är för jävligt.

Sen vänder han sig om och tar en Aftonbladet för 28 kronor och en Extra bilaga för 34,90 kr och blippar snabbt sitt kort och försvinner ut.

Det kan man kalla prioritering...

2 veckor till sen slipper jag allt vad kundkontakter heter... Härda ut! Härda ut!

Hade det inte varit roligt med en Flashback träff på din mack sista dagen? 😉
Citera
2022-08-02, 18:03
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Hade det inte varit roligt med en Flashback träff på din mack sista dagen? 😉

Det hade varit något det!
Och fem kronor rabatt per liter till alla Flashbackare...

Citera
2022-08-02, 18:06
Medlem
Kloges avatar
Jag kommer!
Sen ska alla Flashbackare komma in och påpeka och klaga på allt så att säkringen går på Ormbiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in