2022-04-20, 13:19
Djurgården får verkligen ett slagkraftigt lag i HA

DIF har också bekräftat att Cederqvist lämnar för SHL, törs man hoppas på Leksand?
Citera
2022-04-20, 13:31
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Njae alltså det officiella är att han slutar spela, men det har vi hört förut.
Förmodligen lägger han ner, men det är ju inte ovanligt att han ansluter.
Dock är min egen teori att det är mindre chans att han ansluter i allsvenskan, eftersom att AIK spelar där.
Och i någon mening har han ett hjärta för både AIK och Djurgården.
Alright!
Ja, den reflektionen låter ju inte helt tokig.
Citera
2022-04-20, 13:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Malmö släpper Bryggman och Östman.

Bryggman kanske Luleå eller SAIK är intreserade av. Han är ju från Norrland. Bryggman duger bra i en fjärdekedja med sin storlek och spelstil. Eller så drar han till Löven och får en större roll.
Som Skellefteå AIK fan är jag absolut intresserad av Bryggman. Han är ändå fostrad här och är en spelartyp som jag personligen har saknat i flera år, egentligen sen Lee Goren försvann. Närmsta vi haft sen Goren är egentligen Robin Alvarez. Sen brukar Bryggman alltid göra mål mot oss också.
Citera
2022-04-20, 15:01
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Som Skellefteå AIK fan är jag absolut intresserad av Bryggman. Han är ändå fostrad här och är en spelartyp som jag personligen har saknat i flera år, egentligen sen Lee Goren försvann. Närmsta vi haft sen Goren är egentligen Robin Alvarez. Sen brukar Bryggman alltid göra mål mot oss också.
Tror inte Luleå är jätte intresserade. Samtliga våra spelare från tredje-fjärde linorna har minst ett år kvar på kontraktet, och vem vet vilka juniorer som blommar ut till nästa säsong. Känns inte som någon man vill försöka trycka in högre upp i hierarkin heller.

Ser nu att samtliga våra forwards förutom Omark som sitter på 21/22+2 är signade minst en säsong till.

Så blir nog en jävligt tråkig silly för Luleå-fans Allt man kommer sitta och hoppas på är väl förlängningar på Omark+Lepistö.

Sondell+Styrman försvinner antagligen, men de har ju knappt spelat den här säsongen och de finns ersättare redan.

Drömvärvningar från KHL primärt vore väl Wallmark, M. Strömwall och P. Emanuelsson. Men vart fan ska man få in de i lineupen ens?
Senast redigerad av Dirty. 2022-04-20 kl. 15:20.
Citera
2022-04-20, 18:47
Medlem
Citat:
Nu kan alla dra åt helv........ Oj förlåt.
Jag menar, det börjar se häftigt ut för Djurgårdens lagbygge inför allsvenskan.

Djurgården presenterar Marcus Krüger och Daniel Brodin som tagit beslutet att skriva på för resan tillbaka. Krüger vänder hem på ett avtal över 2+2 år samtidigt Brodin skrivit på ett fyraårskontrakt till 2026 - välkomna hem.

Inte för att vara den som är den, men har det inte låtit likadant gällande återvändare och hjärta för klubben hela den här säsongen...?

Ok värvningar, men det ska vara ett lag också. Kvalet visade på hur lite hjärta faktiskt spelar in och hur mycket ett lag som drar åt samma håll är av vikt.
Citera
2022-04-21, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppsargen
Inte för att vara den som är den, men har det inte låtit likadant gällande återvändare och hjärta för klubben hela den här säsongen...?

Ok värvningar, men det ska vara ett lag också. Kvalet visade på hur lite hjärta faktiskt spelar in och hur mycket ett lag som drar åt samma håll är av vikt.

Absolut, du har en bra poäng!
Skillnaden nu är att dessa grabbar går in på isen på allsvenskt motstånd istället för att möta Skellefteå, Rögle, Frölunda, Luleå då å då.
Men visst, upp till bevis och backsidan är långt ifrån klar, även målvaktssidan väntar på en lösning.
Citera
2022-04-21, 11:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Njae alltså det officiella är att han slutar spela, men det har vi hört förut.
Förmodligen lägger han ner, men det är ju inte ovanligt att han ansluter.
Dock är min egen teori att det är mindre chans att han ansluter i allsvenskan, eftersom att AIK spelar där.
Och i någon mening har han ett hjärta för både AIK och Djurgården.
Vad gjorde Berglund för nytta för DIF mot TIK? Ingen alls tvärtom sänkt han snarare DIF’s energi och motivation med sitt gnällande.
Citera
2022-04-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Drömvärvningar från KHL primärt vore väl Wallmark, M. Strömwall och P. Emanuelsson. Men vart fan ska man få in de i lineupen ens?

Har nämnts här i Linköping med, men ska ha målet inställt på NHL. Ska finnas intresse, sägs att det lutar åt Kings eller Vegas. Om så blir fallet återstår väl att se.
Citera
2022-04-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad gjorde Berglund för nytta för DIF mot TIK? Ingen alls tvärtom sänkt han snarare DIF’s energi och motivation med sitt gnällande.

Berglund?
Vem pratar vi om nu? =D
Citera
2022-04-21, 16:38
Medlem
xcoms avatar
DIF igen vilket lag dem ser ut att få ihop

https://www.expressen.se/sport/hocke...ll-djurgarden/
Citera
2022-04-21, 17:10
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Berglund?
Vem pratar vi om nu? =D

Skulle tippa på att han syftar på Emil Berglund, vad nu han har med saken att göra och särskilt gnällig är han väl inte heller för den delen?
Citera
2022-04-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
DIF igen vilket lag dem ser ut att få ihop

https://www.expressen.se/sport/hocke...ll-djurgarden/

Jag som djurgårdare sitter typ och skrattar och gråter nu... Detta är sjukt.
Även John Norman klar för den som inte orkar läsa.
Centrar i HOCKEYALLSVENSKAN;
Krüger, Norman, Rensfeldt. 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in