2022-07-07, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det hänvisar till en enskild firma i Stockholmstrakten som startade 2016 fortfarande verkar leva.

Viltkött... var det vid den tiden som L tog sitt tillstånd för div vapen?

Du som kollar på skatteverket... finns det någon uppgift där vad gäller inkomster på denna enskilda firma under årens gång?
Nej, det finns inga inkomster, därför blev jag förvånad över Lasseliten2 eller om det var captenen som hävdade att hon drog in pengar på gården, varvat med lön och sjukskrivning, kanske plugg.. det är förvillande, eftersom det mörkas ner, och påstås att pengar inte var viktigt för Lydia...
Det är en uppenbar lögn.
Hur bekostades vapen och jägarexamen och allt runtikring?
Hon var skuldsatt och det är väldigt mycket som lämnar stora frågetecken, gällande Lydias försörjning.
Lejongården har inga inkomster, men är aktivt.
2022-07-07, 20:41
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det finns inga inkomster, därför blev jag förvånad över Lasseliten2 eller om det var captenen som hävdade att hon drog in pengar på gården, varvat med lön och sjukskrivning, kanske plugg.. det är förvillande, eftersom det mörkas ner, och påstås att pengar inte var viktigt för Lydia...
Det är en uppenbar lögn.
Hur bekostades vapen och jägarexamen och allt runtikring?
Hon var skuldsatt och det är väldigt mycket som lämnar stora frågetecken, gällande Lydias försörjning.
Lejongården har inga inkomster, men är aktivt.

Drar du nu in mig igen i ditt ljugeri? Väntar fortfarande på att du ska lägga fram länkar på tidigare lögner.

Ang pengar så har du ingen aning om hur mkt pengar denna familj har eller inte har.

Lydia har ju haft egen lön, egen sjukpeng. Köpt gård med sin f.d man, vad är ditt problem?
2022-07-07, 20:47
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Lasseliten2 hävdade att det inte skulle skrivits några äktenskapsförord, vilket visade sig vara fel.
Hans nyfunna vän Lydia kanske inte var så ärlig som han vill tro, stackarn

Om Lydia varit ute efter sin f.d makes pengar hade hon inte skrivit på papper efteråt och då hade hon kunnat kamma hem 50% av makens tillgångar. Och det hade inte varit lite det.

Men, man behöver idag inte ens vara gift för att ha rätt till vissa saker. Bra va? Men, nu var Lydia inte intresserad och har aldrig varit intresserad. Hon ville klara sig själv och har alltid velat så.

Förstår att du har svårt att begripa detta, då det inte stämmer in på bilden du så desperat försöker måla fram.

Ändrade lite i texten så att du kanske förstår, dock ej troligt.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-07-07 kl. 20:57.
2022-07-07, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Drar du nu in mig igen i ditt ljugeri? Väntar fortfarande på att du ska lägga fram länkar på tidigare lögner.

Ang pengar så har du ingen aning om hur mkt pengar denna familj har eller inte har.

Lydia har ju haft egen lön, egen sjukpeng. Köpt gård med sin f.d man, vad är ditt problem?
Jag kan inte plocka fram någonting som inte ligger kvar.
Du kanske kan svara på varför hon tatuerade in namnet på fläsket? Varför gifte hon sig med Kimmo om det var utdömt? Varför gifte hon sig med Mufit om hon var tvungen att droga för att stå ut?
Varför är inte kvinnoboxarna lagförda? Dansken som flyttade in innan Kimmo hunnit flytta ut?!
Du kanske kan svara eftersom Lasseman verkar förd bakom ljuset?
2022-07-07, 21:31
Medlem
Citat:

Problemet är att Hen är fanatiskt intresserad likt en stalker är.

Lydia tjänade perngar på sin gård precis som alla andra gårdar gör, fast i mindre skala givetvis eftersom det var en liten hästgård. Inget konstigt alls faktiskt.
Som vanligt kan inte Mumsebulle lägga fram några bevis eftersom det inte stämmer.
2022-07-07, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2

Lydia tjänade perngar på sin gård precis som alla andra gårdar gör, fast i mindre skala givetvis eftersom det var en liten hästgård. Inget konstigt alls faktiskt.
Som vanligt kan inte Mumsebulle lägga fram några bevis eftersom det inte stämmer.
Vart finns inkomsterna redovisade?
"Alla andra gårdar" tjänar inte in pengar.

Hur var det nu lasseman, med äktenskapsförord? Det fanns visst registrerat.
2022-07-08, 07:31
Avslutad
Citat:

Men Lasseliten, nu är det ju faktiskt så, att jag tar reda på fakta till skillnad från dig och capten, ni båda har gafflat om att jag ljuger, är störd, inte har några bevis, kräver bevis, vilket gör att jag informerar om datum, verifierat av myndigheter mm

Att jag inte är en lögnare bekräftar ni genom att skriva inlägg med innehåll som låter gälla att jag ska sluta ljuga så förbannat, eftersom (ej ordagrant) anhöriga får reda på saker dem inte kände till och blir ledsna
Hur var det med sanningen? Skulle den inte komma fram, eller?
Att Lydia inte är att lita på, finns utrett, ni som känner Lydia, hennes vänner och familj, kanske ska fundera över hur det kommer sig att hon fört sina nära och kära bakom ljuset? Eller är allihop bakom flötet? Det var just det där med arv och miljö, som ni anser inre spelar in..

Kom inte dragandes med att Emil inte var guds bästa barn, med insinueringar som bara blir pinsamma för er. Han sa nej till Lydia, vilket hon med sin marmeladhjärna inte tänkte acceptera, så hon tänkte hota sig till att stanna kvar, men Emil var less på hennes ständiga kaos och bråk. Han insåg hur sjuk i huvudet hon är och spelade in Lydias sista uppträde i sin egna freakshow.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-08 kl. 08:28.
2022-07-08, 09:46
Medlem
Citat:
Vart finns inkomsterna redovisade?
"Alla andra gårdar" tjänar inte in pengar.

Hur var det nu lasseman, med äktenskapsförord? Det fanns visst registrerat.

Jag skrev tidigare att jag inte skulle svara varken dig eller Vemdalen, men det plockades tydligen bort.
Jag gör ETT undantag nu.

1. Jo, alla gårdar tjänar in pengar, men sen har de (speciellt nu) väldigt stora utgifter. Så alla gården går inte i vinst, men nog får de in pengar. Du kanske inte borde prata om sådant du inte förstår.
2. De skrev inte på något äktenskapsförord innan de gifte sig, vilket jag påpekade. Och om hon bara var ute efter pengar, hade hon inte skrivit på det sen heller ju då hon enligt lagen hade rätt till 50%. Så det visar enbart på att jag hade rätt, hon bryr sig inte om pengar på det sättet, hon skinnar ingen på pengar som du hela tiden påstår.
3. Du vägrar fortfarande plocka fram bevisen man har krävt när du har påstått/hittat på att man har sagt saker, nu senast även med Captenspice.
4. Ja, jag har anmält en del av dina lögnaktiga inlägg. Men näst intill samtliga mina inlägg är också anmälda, och jag är ganska säker på att du är inblandad där också.

Det var sista gången jag svarade dig, för jag vill inte fortsätta svara en lögnare och stalkare!
2022-07-08, 10:04
Avslutad
Citat:
Jag skrev tidigare att jag inte skulle svara varken dig eller Vemdalen, men det plockades tydligen bort.
Jag gör ETT undantag nu.

1. Jo, alla gårdar tjänar in pengar, men sen har de (speciellt nu) väldigt stora utgifter. Så alla gården går inte i vinst, men nog får de in pengar. Du kanske inte borde prata om sådant du inte förstår.
2. De skrev inte på något äktenskapsförord innan de gifte sig, vilket jag påpekade. Och om hon bara var ute efter pengar, hade hon inte skrivit på det sen heller ju då hon enligt lagen hade rätt till 50%. Så det visar enbart på att jag hade rätt, hon bryr sig inte om pengar på det sättet, hon skinnar ingen på pengar som du hela tiden påstår.
3. Du vägrar fortfarande plocka fram bevisen man har krävt när du har påstått/hittat på att man har sagt saker, nu senast även med Captenspice.
4. Ja, jag har anmält en del av dina lögnaktiga inlägg. Men näst intill samtliga mina inlägg är också anmälda, och jag är ganska säker på att du är inblandad där också.

Det var sista gången jag svarade dig, för jag vill inte fortsätta svara en lögnare och stalkare!

1 . Hästgårdsfiaskot var långt innan corona, Rysslanskrig, dieselpriser mm
Det finns en uppdiktad verksamhetsberättelse gällande gården, men inga räkenskaper, skatter mm

2. De skrev ju äktenskapsförord, vilket du hävdade bestämt att de inte gjort.
När jag plockar fram fakta försöker du hävda att jag har fel och du har rätt..

3-4. Se punkt 2
2022-07-08, 11:05
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Jag kan inte plocka fram någonting som inte ligger kvar.
Du kanske kan svara på varför hon tatuerade in namnet på fläsket? Varför gifte hon sig med Kimmo om det var utdömt? Varför gifte hon sig med Mufit om hon var tvungen att droga för att stå ut?
Varför är inte kvinnoboxarna lagförda? Dansken som flyttade in innan Kimmo hunnit flytta ut?!
Du kanske kan svara eftersom Lasseman verkar förd bakom ljuset?

Lögn!

Det står inte kvar därför att jag aldrig skrivit så, istället fortsätter du ljuga på.

Hur skulle jag kunna svara på varför vissa tatuerar sig? Ett ögonblick ska jag fråga en person brevid mig.

Varför är du tatuerad?
- Ääh, va? Varför? Kul grej, minns ej varför.

Ok, svar från första bästa jag såg som bar tatuering. Fråga dina vänner.

Många ggr har ett stort bröllop planerats under vääääldigt lång tid och ifrånsett från dig, är inte alla skilda makar, osams.

Sen har du ju inte med att göra hur många som bott på deras gård, eller hur eller var de fick pengar ifrån. Du har heller ingen aning om hur mkt pengar dom redan hade, sparade, m.m.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-07-08 kl. 11:20.
2022-07-08, 11:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
1 . Hästgårdsfiaskot var långt innan corona, Rysslanskrig, dieselpriser mm
Det finns en uppdiktad verksamhetsberättelse gällande gården, men inga räkenskaper, skatter mm

2. De skrev ju äktenskapsförord, vilket du hävdade bestämt att de inte gjort.
När jag plockar fram fakta försöker du hävda att jag har fel och du har rätt..

3-4. Se punkt 2

Men begriper inte din ärthjärna att dom redan hade pengar?!

Du tjatar på om äktenskapsförord som Lasse redan varat dig på. Du försöker framställa dig själv som pålitlig när du faktiskt är en stor bluff, lögnare och mytoman som inte ens kan lägga en enda sak du sprider på bordet mer än detta ältenskapsförord.

Det Lasse kände till var att hon inte ville ha en enda krona utav en enda man utan hon ville klara sig själv. Hon ville studera och få en utbildning. För hon hade varit hemma med barn länge och ville ta igen allt hon förlorat. Det var kämpigt då hon mådde skit, men hon kämpade.

När hennes man/ män gjorde karriär så stod hon hemma och strök deras skjortor. Handlade, städade, skurade toaletter, tog hand om sjuka barn, tog barnen till lekskola och alla aktiviteter, samtidigt som hon mådde psykiskt dåligt.

Hon försökte likadant med Emil, trots att hon blev inlagd under tiden.

Du vet uppenbarligen inget om psykisk ohälsa. Du mal på om ditt äktenskapsförord som om de sa allt?

Jadu, det sa väl ändå då allt? Lydia var inte ute efter hans pengar. Han var och förblev en vän efteråt.

Går du runt till dina vänner o frågar om de skrivit på papper? Känner du till varenda minsta detalj om dina vänners privatliv? Det Lasse visste var att hon inte tog emot några pengar eller tillgångar, eller hus eller annat.

Fatta det och lägg nu fram all fakta på det du sagt om mig. För jag vill se var jag sagt dessa saker som du ljuger om nu är borttaget.

Finns nämligen ställen där allt sparas.
2022-07-08, 15:40
Medlem
Citat:
Men begriper inte din ärthjärna att dom redan hade pengar?!

Du tjatar på om äktenskapsförord som Lasse redan varat dig på. Du försöker framställa dig själv som pålitlig när du faktiskt är en stor bluff, lögnare och mytoman som inte ens kan lägga en enda sak du sprider på bordet mer än detta ältenskapsförord.

Det Lasse kände till var att hon inte ville ha en enda krona utav en enda man utan hon ville klara sig själv. Hon ville studera och få en utbildning. För hon hade varit hemma med barn länge och ville ta igen allt hon förlorat. Det var kämpigt då hon mådde skit, men hon kämpade.

När hennes man/ män gjorde karriär så stod hon hemma och strök deras skjortor. Handlade, städade, skurade toaletter, tog hand om sjuka barn, tog barnen till lekskola och alla aktiviteter, samtidigt som hon mådde psykiskt dåligt.

Hon försökte likadant med Emil, trots att hon blev inlagd under tiden.

Du vet uppenbarligen inget om psykisk ohälsa. Du mal på om ditt äktenskapsförord som om de sa allt?

Jadu, det sa väl ändå då allt? Lydia var inte ute efter hans pengar. Han var och förblev en vän efteråt.

Går du runt till dina vänner o frågar om de skrivit på papper? Känner du till varenda minsta detalj om dina vänners privatliv? Det Lasse visste var att hon inte tog emot några pengar eller tillgångar, eller hus eller annat.

Fatta det och lägg nu fram all fakta på det du sagt om mig. För jag vill se var jag sagt dessa saker som du ljuger om nu är borttaget.

Finns nämligen ställen där allt sparas.

Jo du har helt rätt där angående att hon var hemma och gjorde marktjänsten så att säga. Städa, tvätta, strök kläder, laga mat m.m.
Finns ju en film som deras vänner gjorde till bröllopsmiddagen, där dom spelade upp en pjäs för L-och K. Där Lydia bar alla väskor, hade hand om barnen m.m medans K bar på tidningen och attacheväskan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in