Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-08, 07:45
Medlem
Varför tar inte nmr avstånd och fördömer terrorhandligen?
Citera
2022-07-08, 07:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Är det någon som vet något BO har gjort eller åsikter hon kan ha haft som skulle kunnat föranleda mordet?
Till exempel elaka reformförslag inom psykvården eller andra sviniga grejor. Hade hon någon politisk inriktning som spetsade in sig mot nazismen?

Vad jag vet hittills var hon en psykiater som klättrat en bit karriärmässigt och nu stod på arbetsgivarsidan inom vården, men hon var väl inte med på avtalsförhandlingar?

Vad jag förstår var det inte riktat mot henne som person, utan som vad han såg som representant för svensk psykiatri. TE har uttryckt sig negativt om svensk psykiatri på Nordfront och även i annat sammanhang.
Citera
2022-07-08, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Varför tar inte nmr avstånd och fördömer terrorhandligen?

Tar sossarna avstånd varje gång en sosse mördar?
Citera
2022-07-08, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Låter som att BO var en överbetald flumtant vars Nobelpris nu kommer utdelas postumt.

GM har väl fått säga sitt i frågan? Det knivas och skjuts hejvilt i Sverige för tillfället och här har vi en i raden av BO.
Mördaren är för en gång skull lite mer intressant än randomiserad 16-årig somalier iaf.
Nja..jag skulle säga att hon för sitt arbete i SKR har lika fett betalt som alla andra på golvet inom sjukvården dessvärre.
Citera
2022-07-08, 07:59
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så hur skall vi nu, liksom i backspegeln, se på mammans roll och funktion?

Är hon gripen ännu?
Förhörd upplysningsvis?
Mamman lär enl uppgifter i tråden ha skrivit rätt så aggressiva inlägg på Facebook. Har hon nu slutat göra den typen av inlägg på Facebook?

Och vem är pappan och var finns han?
Ingen kvällstidning som fångat honom för en intervju?

Kan man tänka sig att här föreligger paralleller med Breivik i det att hans pappa iklädde sig ansvar för att det gick riktigt åt h-e med Anders?
Medan mamma Breivik snarare inte brydde sig alls, utan tvärtom ju medverkade i Anders' bedrägerier med falska diplom.

Mamman har ju fångats på bild när hon tågar i NMR-marsch tillsammans med sonen, så hon verkar precis lika radikaliserad. Nu när sonen är tillfångatagen av samhället (="fienden" i hennes ögon) så kan precis vad som helst hända, så hon måste anses som en samhällsfara.

NMR och liknande organisationer är det största hotet mot samhällsstabiliteten, det visar de gång på gång genom denna typ av fruktansvärda brott.

Ja, vi har problem med skjutningar inom den kriminella världen men det beror på utanförskap och dessa brott är inom den kriminella miljön, riktad mot andra gäng i kamp om exempelvis narkotikaförsäljning i ett visst område. Det är inte denna typ av brott som är riktade mot vårt samhälle i avsikt att destabilisera det fina samhälle vi lever i.
Citera
2022-07-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Kanske skulle du börja med "att det gick riktigt åt h-e med" Sverige genom att blunda för allt och trolla med att "Öppna sitt hjärta" blabla och bara tänka på sig själv som en godhetsapostel och strunta i landets egna människor som behöver hjälp? Att ta pengar från vården till att köpa röster är hur svenskar ses idag och inte som en person från det ärorika, rättvisa Sverige.

GM är ett exempel på hur fel det blir med godhetsknarkare och andra måbraknarkare i samhället. På ett företag och i fotbollslaget åker de ut men hos S finns alltid plats om de röstar rätt, hm.

Backspegel? Du behöver medicin, "kan man tänka sig"!
Njae, nån medicin tror jag inte att jag behöver. Min posthistorik talar emot ett behov av medicin eller upplysning från såna som du.
Inte heller är jag nån "godhetsapostel", snarare tvärtom: jag sprider ondska och missnöje.

OnT: Hur skulle det vara om du fokuserade på de frågor jag tog upp i mitt inlägg?
Skriver mamman fortfarande hatiska inlägg på Facebook?
Har hon blivit förhörd av Polisen/Säpo?
Var finns den misstänktes pappa? I Azov-brigaden?
Såna frågor. Typ.
Citera
2022-07-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Mamman har ju fångats på bild när hon tågar i NMR-marsch tillsammans med sonen, så hon verkar precis lika radikaliserad. Nu när sonen är tillfångatagen av samhället (="fienden" i hennes ögon) så kan precis vad som helst hända, så hon måste anses som en samhällsfara.

NMR och liknande organisationer är det största hotet mot samhällsstabiliteten, det visar de gång på gång genom denna typ av fruktansvärda brott.

Ja, vi har problem med skjutningar inom den kriminella världen men det beror på utanförskap och dessa brott är inom den kriminella miljön, riktad mot andra gäng i kamp om exempelvis narkotikaförsäljning i ett visst område. Det är inte denna typ av brott som är riktade mot vårt samhälle i avsikt att destabilisera det fina samhälle vi lever i.
Det fetade:
Så är det!
Och så har det givetvis varit en längre tid: Den nu misstänkte tycks ha levt i en en synnerligen skruvad symbios med sin mamma.

Jag gissar att Säpo kommer att behöva börja formulera sina försvarstal redan nu och förklara varför "man inte såg detta komma".

Håller sig lilla mamsingen lugn nu på Facebook eller går hon på som vanligt?
Citera
2022-07-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Spelar det mer roll tycker du än faktumet att han är medlem i en terrororganisation NMR?

Uppenbarligen tyckte även polisen det eftersom dom inte gick på kopplingen mellan terrororgininsationen NMR och dådet. GM är ännu en hashtomte med dåligt psyke som borde suttit inlåst.

Spelar ingen roll vilka du röstar på eller vilka organisationer du är medlem i, människor som skadar andra ska vara inlåsta så vi vettiga kan leva vårt liv utan att påverkas av massa tattare.
Citera
2022-07-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asqwe
Nja..jag skulle säga att hon för sitt arbete i SKR har lika fett betalt som alla andra på golvet inom sjukvården dessvärre.

BO hade mycket hög lön liksom Alla andra inom sjukvården, t.ex läkarna, sjuksköterskorna, sjukgymnaster, tjänstekvinnorna/männen. Så lönerna är höga och de har mer semester än de som arbetare inom privatföretagen. De har mycket fikaraster och möten mm. De är ineffektiva i sina yrkesroller och arbetsplatserna och det enda de är ute efter är hög status och bedriva hierarki.
Som sagt jag har god insyn.
Men skulle de flesta svenskar sluta äta mediciner och sluta gå på onödiga sjukvårdsbesök så skulle vi ha ha minst 50% för mycket personal inom sjukvården. Själv har jag inte varit hos läkare eller
dylikt på över 20 år och äter alltså heller inga mediciner utom högst några Alvedon 5-10 stycken per år.
Som sagt sjukvården i Sverige är bedrövlig och psykvården urusel.
Vore bättre om våra skattemedel går till medborgarlöner till Alla svenska medborgare från 20 år och äldre som bor i Sverige, istället. Så svenska medborgarna kan bry sig om varandra och det är bättre än den urusla sjukvården och den bedrövliga psykvården.
Då kan även alla bostadsbidrag/bostadstillägg tas bort och Alla andra bidrag mm.
Då försvinner även försäkringskassan, arbetsförmedlingen mm. och minst 50% av sjukvården. Sedan ska politiker lönerna minskas med minst 75 % liksom advokaternas med flera löner.
Citera
2022-07-08, 08:40
Medlem
Rigbards avatar
Behöver svensk psykiatri förbättras? JA.
Var Ing-Marie Wieselgren en makthavare som bidrog till försämring inom området och i sin yrkesroll ägnade sig åt "elaka reformförslag" och "andra sviniga grejor" (som någon här spekulerade i och andra på olika sätt sett som en möjlighet)? NEJ.

Det här har redan framgått i tråden och framgår ännu tydligare om man googlar runt lite.

Ing-Marie var till exempel mycket uppskattad bland organisationer för patienter och anhöriga. Nationell Samordning för Psykisk Hälsa (som består av just sådana organisationer) beskriver henne som "en kär vän, en briljant psykiatrisamordnare och en varmhjärtad medmänniska":

https://nsph.se/2022/07/07/saknaden-over-ing-marie-wieselgren/

Läs även gärna kondoleanserna på Sveriges Kommuner och Regioners hemsida för att förstå vilket arbete Ing-Marie bedrev för att utveckla och förbättra psykiatrin utifrån patienternas behov:

https://skr.se/skr/tjanster/pressrum/nyheter/kondoleansertillminneavingmariewieselgren.html

Citat:

"Ditt engagemang var starkt och inkluderande, gav energi och hopp"

"Du kommer för alltid vara en stor förebild och inspiration med din klokskap, ditt driv och kunskap"

"En oersättlig förlust för hela Sverige och världen. Ingen har gjort så mycket för psykiatrin i Sverige."

"En genomsympatisk och duktig person har fått sätta livet till för sitt fina arbete för stärkt psykisk hälsa."

"Tack för allt ditt oändliga engagemang kopplat till psykisk hälsa och stärkande av brukardelaktighet."

"De sköraste, mest utsattas röst har tystnat."

"En liten, liten tröst i denna tragedi är att du gjorde världen så mycket bättre med din livsgärning."*

"Du var som en positiv, energisk explosion. Oförtröttlig i ditt arbete för den lilla människan"

"Vi har förlorat en av de starkaste rösterna för att göra livet bättre för dem med psykisk ohälsa."

"vi bär vidare och förvaltar det du lärt oss, ditt engagemang och din omtanke om alla, särskilt om dem som inte alltid blir hörda och sedda."
Citera
2022-07-08, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Är det alltså bekräftat det är T. E som nämnts i tråden?

Åkte han till Gotland bara för att ha ihjäl BO?

Varför hämnas på henne? har hon vårdat honom?

Har GM någon koppling till Uppsala?

Förmodligen åkte han dit för kolla SD eftersom han va starkt högerinriktad.
Han måste väl ha tett sig på
Något vis på henne
Citera
2022-07-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asqwe

Det kan jag med syster som mellanchef på SKR säga inte är fallet. Mycket god lön. Motsvarar 5 sjuksköterskelöner. Administration inom sjukvården är bättre deal än golvet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in