Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-08, 00:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Känner väl till henne. Skrev tidigare i tråden om hennes sista framförande,
hennes tankar kring om barns viktiga behov
av rätt stöd i de tidiga åren som bidrar till att barn känner grundtrygghet och utvecklar sin självkänsla
en sjäkvkänska som hjälper när det uppstår problem senare i livet.
Hon nämnde Bla att skolor borde införa livskunskap osv.
Hon uttrycker sig enkelt o klokt.
Att mördaren skulle bli provocerad av just henne måste helt enkelt bero på att hon är en helt annan typ av kvinna än hans mamma och hans mormor de kvinnor som figurerade i hans egen barndom.
Ing-marie var ett redigt jordnära fruntimmer .
Tror du att någon som finner att verkligheten inte alls ser ut som den offentliga bilden som så många medborgare tycks tro på kan bli provocerad? Tycker du i så fall att det är konstigt?
Citera
2022-07-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Jag sitter och kollar på nazimamman och hennes Facebook flödar över av antiglobalism, Löfvenhat och konspirationsteorier; ungefär som vilken Flashbackanvändare som helst med andra ord. Hon verkar bland annat vara ett fan av Donald Trump och stormningen av kapitolium. Det är skrämmande att Trumps hjärntvätt kan sprida sig över hela världen. Inte konstigt att pojken blivit mentalt sjuk med andra ord, han hade aldrig en chans som växt upp och levt i den familjen i hela sitt liv.
Den typen av konspirations-anhängare skickar ständigt bidrag här på flashback, förutom det du räknat upp så finns också en flummig
Tarot kvinna i Kanada som bla tolkar "sanningar" där Putin oTrump är de goda ledarna,
de två tillhör de vita=räddare i vår värld,enl hennes tolkning av Tarotkorten
de två -Putin o Trump vill bekämpa pedofil-ringen som styr alla västländer,
dessa två ledare vill rädda alla barn som pedofilerna gömmer i tunnlar och de vill förhindra att barnen äts upp, denna Tarotkvinna påstår att detta förekommer även i Sverige
dessutom vet hon att det här corona vaccinet är bara
ett serum med ett chip som gör folk till passiva zombies, våra onda politiker vill att befolkningen ska vara helt passiva zombies.. enl henne
de aggressiva lastbilschaufförerna i Kanada påstods vara frihetshjältar då de gjorde uppror mot Kanadas president osv osv Kvinnan som sprider dessa ideer är uppenbart inspirerad av Qanon ..
och hon har många anhängare. Helt galna ideer som vissa sväljer med hull och hår-

enl hennes Tarot tolkning.
Senast redigerad av moshes 2022-07-08 kl. 01:01.
Citera
2022-07-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Javisst. Dubbelmorden i Linkoping 2004. Svensken lived a few 100m away from the police station during 20 years while snuten var nere i Libanon och letade efter motiv. OCH det skedde under dagen med vittnen! Under 20 years var han fri och blev finkad med en frivillig DNA hobbyexpert som ringde polisen. Allt kan komma fram ... Sorry for the keyboard!

Fast det var nog egentligen inte något bra exempel: GM i Linköpingsfallet hade ju ingen koppling, såvitt känt, till bägge BO. Han hade ”bara” fått för sig att han måste döda två pers, egalt vilka.
Citera
2022-07-08, 01:07
Är det alltså bekräftat det är T. E som nämnts i tråden?

Åkte han till Gotland bara för att ha ihjäl BO?

Varför hämnas på henne? har hon vårdat honom?

Har GM någon koppling till Uppsala?
Citera
2022-07-08, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Är det alltså bekräftat det är T. E som nämnts i tråden?

Åkte han till Gotland bara för att ha ihjäl BO?

Varför hämnas på henne? har hon vårdat honom?

Har GM någon koppling till Uppsala?

Att TE är GM får nog anses bekräftat.
Han åkte dit för att döda henne enl uppg fr media.
Motivet anses vara BOs position inom psyk-vården.
Ingen Uppsalakoppling såvitt känt.
Citera
2022-07-08, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tror du att någon som finner att verkligheten inte alls ser ut som den offentliga bilden som så många medborgare tycks tro på kan bli provocerad? Tycker du i så fall att det är konstigt?
Nä. uppenbart så finns många avvikande mänskor- och ibland är det svårt förstå att någon annan vuxen kan bli provocerad och helt vildsint pga någon fjuttig bagatell, men det visar också att den vuxne som är lättkränkt och reagerar som ett omoget barn i tre årsålder saknar spärrar
(vuxna som uppträder omoget, gränslöst och oförutsägbart flaggar fara..)
De som känner denne mördare borde självklart ha insett att han kunde bli farlig,
detta som hänt kan inte ha kommit som en blixt från klar himmel
Citera
2022-07-08, 02:01
Moderator
Parongatans avatar
Gå fram till 11:20, så presenteras Ing-Marie Wieselgren - och hon lämnar panelsamtalet 46:34 vilket är de sista rörliga bilderna på henne...

Här är hennes video några timmar innan mordet samma dag
Citera
2022-07-08, 02:07
Medlem
Okej, jag har en tes...

• Att media uttalar att det finns en koppling till NMR- Beror antagligen på att de inte kunde skylla på invandrarsidan/gäng/annan underrepresenterad "skamfläck" att vistas på Gotland under Almedalsveckan.

Möjligen att MGM kan länkas till vad-som-helst, det här är ett dåd som ska fördömas av befolkningen och då tar man till whatever fits.

Den här snubben borde fan få medalj!

Slingan, länkarna som kan följas och berätta om motivet?
Är inget jag vet med största säkerhet- men ändå kan föreställa mig av vad som är mycket sannolikt. Och det här är ingen godtycklig spekulation.

Tidningarna ställer frågan om MGM känner sig ångerfull, varpå svaret från åklagare och försvarsadvokaten inte besvarar det. Åt något håll.

Han är äckligt nöjd, skulle jag tro!

BO har inte bara psykiatri på sitt bord i tjänsten.
Hon var samordnare för barn och ungas psykiska mående och hälsa.

MGM har med största sannolikhet ett motiv som har med barn att göra.
Någon som står honom nära har blivit mycket illa behandlad av våra skitmyndigheter.

SKR är fucking ondska.

Barnkonventionen, ni vet?!

Det första SKR gjorde, var att försöka snacka bort den. Refererade till "den enskilda handläggaren".
Inte "pedagog" eller "lärare" och dylikt. [i]Handläggare;
Hittar du hos socialtjänsten.
Desinformationskampanjen mot socialtjänsten?
Som egentligen var ett försvar. Påståendet om en desinformationskampanj.

Motbevisa mig, om ni tror att ni kan det.
Men jag har läst lagar, förarbeten och rapporter, avhandlingar och lagförslag under så lång tid att ni förspiller er egen genom att läsa och se det med egna ögon.
Sanningar.

SKR har inte gjort vad de förpliktas genom både grund- och EU-lag som främst.

De menade att BK var svårtolkad.

Nej, den finns i två uppsättningar där den förenklade versionen är skriven riktad direkt till barn även i de yngre men läskunniga åldrarna.

SKR har uttryckt frågan som om retoriken skulle tilldela dem en jävla gloria. När det i själva verket borde vara tvärt-jävla-om.

De skrev på sin utgående informationsplats för kontakt med allmänheten;
Frågan om BK kunde användas i individärenden och det enskilda barnet.. beep.. beep..

Hallå!
Barnkonventionen heter Barnkonventionen här i Sverige! Nowhere else.

The Convention on the Rights of the Child.
Det är vad den heter.

Kan ni engelska?
Bra!
Då ser ni det.
Att det inte är en fråga att tala om som en fråga att ställas.

Bara en idiot gör det, tänker vi?!

För vet ni vad?

Det är h e l t o k e j att ha ihjäl en pedofil. Eller någon annan som vill och försöker skada samt komma åt dina barn.

Där är det no mercy.

Han, den MGM. Är inte helt bakom flötet.

Har man sett den korrupta sidan av Världens Rövhål, det är Sverige det. Då är man djupt störd om man inte blir snudd på mordisk.

Han har visat att folk faktiskt flippar om de jiddrar barn. Oavsett vems det är.

Ingen tycker det är underligt att staten tar barn?!

Det beror på att folk i massorna oftast inte tänker på eget initiativ men vill gärna framstå som smarta.
Därför agerar de på andra kommandon än sina egna värderingar. Det är politiker som sätter den allmänna statusen genom lagar och annat de kan styra. Rikta och punktmarkera.

När det står om något i tidningen, tar vi oftast för givet att det inte händer alls annars.

Berätta gärna med övertygelse och faktiska fakta;
Varför en pedofil inte skulle vara politiker, socialtjänsthandläggare eller jobba på en vårdcentral, HVB-/LSS- boende och andra sådana korrelaterande yrken som polis etc.
Yrkesgrupper som har möjlighet att faktiskt ta barn från sina föräldrar.

Snarare vore det väl så, om ni tänker efter... På eget initiativ och bästa förmåga?
Att det med största sannolikhet skulle vara just sådana yrken som den sortens ondska gömmer sig i. För det är logiskt.

Det är valår i år.
Ni kan gissa er till om det motivet som jag talar om skulle mörkas eller ej.

Han är den som offrade sig for the cause.
För mina barn. Och för dina.

Om jag har rätt då, ska sägas.

Men det är sällan jag har fel.
Citera
2022-07-08, 02:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Tror inte heller att dådet är direkt politiskt motiverat. Då hade man valt en mer symbolisk måltavla att sätta sin aktion emot. Men med detta sagt, så är en anknytning till NMR, och med dom texter han lär ha skrivit, en tydlig indikation om vilken slags kategori av personlighet man har att göra med. Det har mycket troligt varit en stor del av grunden till att han gjorde som han gjorde.

Om man sen vill benämna det som en 'politisk motivering' eller inte, det blir mest bara hacksallad i benämnings-terminologin då. Men att det talar för vilken slags personlighet, det spelar absolut in. Jag känner mig rätt säker på det. Samma sak med Breivik, Mangs, Akilov, Zethraeus, Flink, Blattelito och liknande. Alla desillusionerade med svårigheter att reglera känslor och att processa intryck och förstå sin inre upplevelsevärld på ett nyktert sätt, plus bristande empati.

Man hittar såna en rejäl över-representation av såna personligheter ibland extremhögern, ibland t.o.m. bara högern överlag. Vänstern är mer över-empatiska och hopplöst hoppfulla. Så sett till personlighet finns det tydliga tendenser vilket håll man dras mot. Men att kalla det för 'politiskt motiverat' .. nja. Snarare 'övertygelse-motiverat' på ett personligt plan då.

Nu tog du i lite väl i slutpläderandet. Både vänster och främlingar är väl överrepresenterade inom knivhuggningar. Oavsett om du vill gå fem eller femton år tillbaka.
Citera
2022-07-08, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Jag förstår. Men det är så att ibland måste man stå ensam för att hävda att man har rätt och jag menar att han uppfyllde det han sökte.

Att det sedan sprangs var det för att undvika fara och specifikt om honom så han ville fly från att gripas efter mästerverket han hade fullbordat.

Som sagt vid utförandet av mästerverket var hundra procent genomfört. Att han sedan misslyckades med att fly är bara efterdyningarna och irrelevant.

Precis.

Det är ren jävla självbevarelsedrift att dra därifrån.

Vi människor mår dåligt av isolering och utanförskap. Vi vill alla höra till och vara med. Människor är inte solitära i sitt beteende. Här får man vara vettig nog att inse fakta och inte komma dragande med avvikelser. En avvikelse är en avvikelse.
Vi bildar familjer, grupper och lever i samhällen. När något hotar oss försvarar vi oss. Oftast då inte bara oss själva utan också de som hör till vi:et. Gruppen.

Individer som går till historien är de som offrar sig för andra.
För dig och för mig. För att andra ska ha det bra även i framtiden.
Det är stort.
Citera
2022-07-08, 03:29
Medlem
En tes som jag inte sett nämnas (har dock inte super-scannat tråden) är att det kan ha varit kopplat till modern/föräldrarna. Att det kan finnas psykisk ohälsa i familjen, som i GMs upplevelse kan upplevas som negligering från samhällets sida. Typ att alla ser att hon/vi lider och ingen jävel bryr sig (tillräckligt). Det har nämnts en del om moderns halsstarrighet mot samhället, och ett barn till sådana föräldrar kan uppleva detta som en mardrömslik orättvisa och negligering. Då kan man gärna söka efter var 'felen i systemet' finns och vara synnerligen mottaglig för konspirationsteorier och anlägga en rå 'icke-PK' spärr-lös syn på hela upplägget i tillvaron. Såna personer hittar ofta en hemvist i den extrema högermiljön.

Insåg just att det är svårt att spekulera om sånt i en tråd förstås. Blir för mycket spekulation (t.o.m. för gränslösa FB) och inte nog detaljinhämtning. Får väl räcka med att det var en tanke bara ...

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu tog du i lite väl i slutpläderandet. Både vänster och främlingar är väl överrepresenterade inom knivhuggningar. Oavsett om du vill gå fem eller femton år tillbaka.
Nej, det är tvärtom. Jag vill inte vifta flagga åt någon politisk inriktning, men högern är alltid tydligt mer brottsbelastad överlag. Vit-makt grupperingar är ca 14 gånger högre brottsbelastade än genomsnittsbefolkningen, autonoma extremvänstern är ungefär 2 gånger högre än genomsnittsbefolkningen. Bara SDs riksdagsgrupp i sig själv är nästan dubbelt så högt brottsbelastad som dom utlandsfödda dom hatar på.

Handlar inte om dumhet eller oduglighet, utan det blir bara ett resultat av den kulturen som tänket frammanar. Poliser t.ex. är ett tydligt tecken på det. Dom är den högst brottsbelastade samhällsindelning som finns, med mellan 22-23 gånger högre brottsbenägenhet jämfört med genomsnittsbefolkningen.

Det är ofta så i högern för att högern är mer individualistiskt inriktad. "Ingen ska tala om för mig vad jag ska göra, eller lägga sig i, var man skyddar sitt eget leverne" typ så. Man ser omvärlden som ett hot mot sin självständighet och lycka, och den måste man försvara. Lite av 'djungelns lag' tänk.

Vänstern är kollektiv, alla är lika, allas lika rätt och värde, lika rätt och möjligheter för alla. Ingen ska kräva mer än någon annan, ingen ska tro dom kan göra vad dom vill utan att detta inverkar på andra/någon annan osv. Man är mer idealister, drömmare och samvetsgranna, dvs man gör inte mot andra det man själv inte vill ha gjort mot sig själv. Karma-tänket. Högern bryr sig om sig själv och mindre om andra, så dom resonerar inte så och agerar därför inte så heller.

Kolla i USA som exempel, där är högern/sydstaterna våldsamt och ständigt för rätten att bära och nyttja egna vapen, t.o.m. avancerade vapensystem, och är således också starkt emot statlig inverkan i folks privatliv. Det är också där du hittar högst brottslighet och olaga tillbud.
Senast redigerad av Robbinist 2022-07-08 kl. 03:35.
Citera
2022-07-08, 03:52
Medlem
Man kanske borde kolla upp om han är scientolog, de HATAR psykiatri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in