Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 17:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Åklagaren har konstaterat att dådet saknar koppling till hans tidigare sympatier för NMR.

Dessutom var han i senaste valet för AFS, ej NMR. Om man ska se till vilka politiska sympatier som ligger mest i närtid.
För att han inte var aktiv just nu ja, annars hade en enorm skugga fallit över Polismyndigheten, inkl. SÄPO.
Citera
2022-07-07, 17:06
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Detta attentat och mord har likheter med mordet på Anna Lind. Ruggigt är bara förnamnet.
Citera
2022-07-07, 17:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och givet den bakgrund han har har han såklart stört sig på "blattar" i väntrum och som läkare, det garanterar jag. Undrar också om han nekats medicin nyligen och vad det var han var påverkad av under dådet...?

Ja alltså, jag vet inte om han ens varit i kontakt med psykiatrin…
Citera
2022-07-07, 17:08
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Det är att försvara förövare genom att säga..psykiskt sjuk

Ja det kan man tycka.
Det kan också vara en omständighet.
Citera
2022-07-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Varför skulle den spekulationen falla? Finns väl exempel på just det du nämner.
Javisst. Dubbelmorden i Linkoping 2004. Svensken lived a few 100m away from the police station during 20 years while snuten var nere i Libanon och letade efter motiv. OCH det skedde under dagen med vittnen! Under 20 years var han fri och blev finkad med en frivillig DNA hobbyexpert som ringde polisen. Allt kan komma fram ... Sorry for the keyboard!
Citera
2022-07-07, 17:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja alltså, jag vet inte om han ens varit i kontakt med psykiatrin…
Det borde han, annars vore det märkligt att man går ut med "psykisk sjukdom" bara för att han var drogad när han greps.
Citera
2022-07-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Så sjukt..hur kan dessa individer gå fria i samhället.
Det finns antagligen ingen psykvård i världen som biter på såna här trasiga och hjärntvättade människor. Det bästa vore nog att skicka dem till rättspsyk och kasta bort nyckeln. Nu är det tyvärr för sent men bättre sent än aldrig.
Citera
2022-07-07, 17:10
Medlem
cerns avatar
Vad är det för narkotika som han tog då?

Låter som en Benzo och alkohol blandning
Citera
2022-07-07, 17:10
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack! Tragiskt, tänk så snabbt allt kan raseras. Hon var i alla fall i sitt rätta element och mådde nog toppen innan hon dog, alltid något...
Så sorgligt... Mina tankar är framför allt med hennes anhöriga. Hon har säkert några barn och barnbarn osv. Man märker att hon är en människa som verkligen velat väl.
Citera
2022-07-07, 17:11
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Detta attentat och mord har likheter med mordet på Anna Lind. Ruggigt är bara förnamnet.
Ja, och hon är dessutom oerhört lik Anna Lindh till utseendet.
Citera
2022-07-07, 17:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Har inget övers för varken nazister eller AFA-människor. Men jag har svårt att se hur deras hatretorik ska spela in här med tanke på brottsoffret och hur det gick till.

GM och BO har inte stått och pratat med varandra och haft en diskussion som urartat.
BO är ingen öppen antinazist eller på annat sätt en ideologisk fiende i en nazist ögon.
Detta har enbart med hennes profession att göra och där får jag väldigt svårt att koppla ihop en politisk tillhörighet, oavsett vilken.
Var hon jude?

Enligt åklagaren riktades det mot henne för sin roll som representant för psykiatrin. MGM beskrivs som motståndare till psykiatrin (åtminstone så som den fungerar idag).

Så nej, inte ideologisk fiende. Men likväl en fiende, som kan ha att göra med MGM:s politiska tillhörighet.

Nej, inte jude.
Citera
2022-07-07, 17:12
Medlem
Har det kommit fram ännu om knivmannen varit patient hos dödsoffret? Var det personligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in