Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Jonas: Bevisa gravitation. Eller är det enbart en teori, som inte går att bevisa, men som fyller igen luckor på hur saker fungerar?
Aahahah "man seglade runt jorden för 450 år sen...". Ja, jag kan dra fingret i cirklar kring tallriken. På FE-kartan blir det runt jorden, konstant väster/österut
Min kända kompis, du vet mycket väl att sjöfolk aldrig seglat i den formen av cirkel du hänvisar till här.
Lite nyfiken på hur en kompass fungerar med oändligt antal sydpoler enligt dig, det fenomen att de magnetiska polerna bytt plats genom tid är också något du gärna får visa hur det fungerar på en platt jord. Du vet sen tidigare att man till sjöss och i luften navigerar efter storcirklar, det du gör nu är att tramsa.
Är det inte dags att växa upp och förstå att man inte hela tiden kan snickra ihop förklaringar för varje enskilt fenomen om de förklaringarna kolliderar med tidigare förklaringar på andra fenomen?
Ni tjatar ofta om foton hit och foton dit och när ni får foton så säger ni direkt att de är fejk. Vill väldigt gärna att du visar ett foto som sträcker sig över två kontinenter och som visar på en platt jord. Exponering, lins, koordinater från där fotot tas, metrologiska parametrar när det tas osv vill jag ha med.
Hur bygger jag en FE kompass så att den får oändliga magnetiska sydpoler? Måste ju prova flyga med en sådan när tillfälle ges 😀