Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 20:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
om man läser hans gästinlägg så ter sig passusen om psykiatrin som något han skohornat in, förmodligen av personligt intresse eller på grund av personliga upplevelser, snarare än något ideologiskt stringent. kausaliteten tycks snarare vara psykisk ohälsa -> avoghet mot psykiatrins beskaffenhet än välgrundad politisk övertygelse -> avoghet mot psykiatrin. lite ohederligt att påskina något annat, i dussintalet inlägg.

varenda insändarspalt i varenda dagstidning är full av liknande klagoutgjutelser över bristande samhällsfunktioner och andra företeelser utan att vara politiskt grundade.

Det är ju inte ovanligt att det är just personliga erfarenheter som leder fram till en politisk ståndpunkt. Han kan på grund av negativa erfarenheter av psykiatrin utvecklat ett (politiskt) motstånd mot psykiatrin.
Citera
2022-07-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Kanske just för att nazism inte verkar varit hans motiv överhuvudtaget? Och att det är hans ilska mot psykiatrin som ligger bakom?

Polisen från PK:
– Anledningen till att vi uttalar oss om NMR är att det framkommit spekulationer och uppgifter om det i media. Det är inget vi sett, vi har sett den psykiska ohälsan som motiv.

Psykisk ohälsa. Halva Sverige lider av psykisk ohälsa. Det i sig gör inte folk till mördare. Lägger man till nazistisk hat mot politiker. Då kommer vi närmare mord.
Citera
2022-07-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Nej, det är åklagare och polis som inte ser någon koppling mellan hans nazistiska sympatier och dådet.

Samma åklagare och polis som ni högerextrema dagligen skapar hat mot.
Citera
2022-07-07, 20:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Foliehatten igång igen märker jag. Att du får hans personliga vendetta mot psykiatrin till något politiskt är intressant.

Aha, så han drevs av hämndbegär/vendetta? Det är en ny uppgift i tråden. Var har du läst eller hört om det?
Citera
2022-07-07, 20:59
Medlem
Citat:
Vad fasen pratar du om? Det finns väl nästan ingenting som tyder på det? Vad har du fått det ifrån?

Foliehatten igång igen märker jag. Att du får hans personliga vendetta mot psykiatrin till något politiskt är intressant.

Det märks att du verkligen vill att dådet ska vara nazistiskt. Hoppas att du mirakulöst nog får rätt till slut så att det kan lugna dina nerver och så att du kan gå vidare med tid liv med vetskapen om att mordet var nazistiskt.
Dina inlägg är kryptiska- kan du inte delge klart o tydligt din egen ståndpunkt istället för att diffust gräla över andras skriverier,
anser du att NMR inte alls bör nämnas i detta sammanhang?
är det så du menar?
Citera
2022-07-07, 20:59
Medlem
Politiskt motiv? Allt vi vet är att åklagaren har sagt att det är riktat mot psykiatrin och att BO blev utsatt för sin offentliga profil. Alla beslut som görs av vårdpersonal är inte politiskt betingade. Nu vet vi inte VAD exakt GM är missnöjd med utöver att lida av psykisk ohälsa och inta droger. Vi får se när vi får mer från förhören rörande hans ”förklaring” och erkännande.
Citera
2022-07-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Med tanke på övrigt du skriver bryr jag mig inte om du anser att jag är en hycklare utan nöjer mig med att konstatera att du förmodligen har den åsikten pga att du inte kan bemöta det jag skriver på ett vettigare sätt. Du kan ge exempel på mitt hycklande dock, lite nyfiken blir jag trots allt.
Inget fel på att vara en hycklare, du tillhör majoriteten i det land jag lämnat för många år sedan men svensk alltid svensk. En hycklare förstår inte att den hycklar om folkets välgång, så är det.

Ha det bra i din nyfikna bubbla, din tid är slut och min med! Jag avslutar med Ingemar Stenmarks klara ord att efter några gånger inser man att det inte är värt att fortsätta babbla för en som inte kan ta emot.

Jag somnar nu efter en dag med mycket skriv om ingenting, bara lite tidsfördriv i Paradiset och tror på att GM får samma korta straff som Dubbelmördaren i Linköping som bl.a och i huvudsak mördade en pojk från Libanan med en pappa det fanns mycket att säga om utanför polishuset. Nu med enkelmord kanske hälften straff, man vet aldrig hur de ovise männen dömer idag.
Citera
2022-07-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Aha, så han drevs av hämndbegär/vendetta? Det är en ny uppgift i tråden. Var har du läst eller hört om det?

Herregud människa, du börjar bli jobbig nu.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/aklagaren-han-ar-missnojd-med-psykiatriska-varden/
Citera
2022-07-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Dock behöver man inte ha koppling till NMR och det kanske räcker med att kalla honom psykiskt störd?
Han gick med familjen i NMR:s demonstrationståg och skrev debattartiklar på Nordfront men har inga kopplingar till NMR, hur tänker du då?
Citera
2022-07-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Dina inlägg är kryptiska- kan du inte delge klart o tydligt din egen ståndpunkt istället för att diffust gräla över andras skriverier,
anser du att NMR inte alls bör nämnas i detta sammanhang?
är det så du menar?

Jag är helt neutral i det här. För mig spelar det ingen roll om han är dödsnazist eller om han har konverterat till IS. Idiot som idiot. Jag försöker bara hålla mig till sanningen.

Det intressanta här är att det är väldigt viktigt för er vönsterslödder att hans nazistiska ideologi ska ha någonting med dådet att göra. Varför är det så viktigt för er?
Citera
2022-07-07, 21:04
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Vad fasen pratar du om? Det finns väl nästan ingenting som tyder på det? Vad har du fått det ifrån?

Det märks att du verkligen vill att dådet ska vara nazistiskt. Hoppas att du mirakulöst nog får rätt till slut så att det kan lugna dina nerver och så att du kan gå vidare med tid liv med vetskapen om att mordet var nazistiskt.

Jag har inte uttryckt önskan om att mordet ska vara ideologiskt grundat någonstans, inte heller har jag uttryckt att jag tror så är fallet. Att jag ändå tror att mordet på ett eller annat sätt är politiskt betingat är uppenbart men det betyder inte att jag tror att NMR har det minsta med det som skett att göra.
Senast redigerad av Stockholmsjevel 2022-07-07 kl. 21:09.
Citera
2022-07-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Birgitta Jaegerstierna (mormor till Theodor Engström) är gammel-frireligiös och det går att se alla frikyrkopredikanter i bl a USA som hon lyssnar på. Även Maranata, och kontroversielle Arne Imsen "Jesus kommer.." Birgitta har varit gift med Peter Yoakim Jaegerstierna (fd Johansson) och ligger bakom en bluff med falska fakturor från Estland, Tallin,

(FB) Märkliga Fortkörningsböter från Serbien, varning!

https://www.facebook.com/profile.php?id=100005755996752

Nu är Birgitta ihop med Heine Lindqvist. Alla fyra bor ihop i samma villa i Ljungbyholm, 1,5 mil från Kalmar: Birgitta, Heine, Elisabeth (Elisabeth Kson, Instagram, Facebook) och Theodor. Tre generationer: Birgitta-Elisabeth-Theodor i samma villa.

Nu har de fattat att de är "hett stoff" och har satt sina sociala konton på "privat"..

Theodor (Theodor: Theo="Gud" och Dor="Gåva" https://www.isof.se/lar-dig-mer/kunskapsbanker/lar-dig-mer-om-arets-namn-och-handelser/namn/teodor
ett kristet religiöst förnamn, vilket vi svenskar ofta har: Krister Kristina Maria Magdalena osv

Peter Yoakim är väl Birgittas och Willis son och bror till Theodors mamma, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in