Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 21:04
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är ju inte ovanligt att det är just personliga erfarenheter som leder fram till en politisk ståndpunkt. Han kan på grund av negativa erfarenheter av psykiatrin utvecklat ett (politiskt) motstånd mot psykiatrin.

Låter mycket troligt...
Citera
2022-07-07, 21:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Herregud människa, du börjar bli jobbig nu.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/aklagaren-han-ar-missnojd-med-psykiatriska-varden/

Ja just det, han var missnöjd med den psykiatriska vården. Men det där med personlig vendetta, varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2022-07-07, 21:05
Medlem
Är det ngn som beställt ut dagboksanteckningar från häktningsframställan idag? Jag har sökt runt på massor av sidor men hittar inget som dokumenterar vem MGM är.
Citera
2022-07-07, 21:06
Medlem
apanola IIs avatar
En psykiskt sjuk person begår ett vansinnesdåd och mördar en person. Det hela är djupt tragiskt, precis som allt våld som drabbar oskyldiga
Citera
2022-07-07, 21:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det ngn som beställt ut dagboksanteckningar från häktningsframställan idag? Jag har sökt runt på massor av sidor men hittar inget som dokumenterar vem MGM är.

Det har postats i tråden. Eller ja, häktningsframställan har postats. Kanske inte dagboksbladen.
Citera
2022-07-07, 21:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Han gick med familjen i NMR:s demonstrationståg och skrev debattartiklar på Nordfront men har inga kopplingar till NMR, hur tänker du då?

Nu pratar vi om dagsläget givetvis och attacken i sig.

Har och hade betyder lite olika.
Citera
2022-07-07, 21:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Psykisk ohälsa. Halva Sverige lider av psykisk ohälsa. Det i sig gör inte folk till mördare. Lägger man till nazistisk hat mot politiker. Då kommer vi närmare mord.

Nazistiskt hat mot politiker?

Och så knivhugger han en psykolog som inte är politiker?
Citera
2022-07-07, 21:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvan
Mycket låga odds på att han får rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Håller med, han har ju planerat dådet, samt erkänt och berättat sin planering....

Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Med tanke på GM:s utseende och klädsel hade åtminstone jag om jag vore polis hållt ett extra vakande öga på honom.

Många ljudtekniker, bildtekniker, fotografer, datatekniker är ju klädda så......och med långt hår och skägg....han stack väl inte ut nämnvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Hon har betalat mer i skatt än BajsMustafa i Rinkeby har gjort?

I de miljöer hon vistades/"arbetade" i så brukar det väl gälla arvoden, som är skattefria......
Citera
2022-07-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag är helt neutral i det här. För mig spelar det ingen roll om han är dödsnazist eller om han har konverterat till IS. Idiot som idiot. Jag försöker bara hålla mig till sanningen.

Det intressanta här är att det är väldigt viktigt för er vönsterslödder att hans nazistiska ideologi ska ha någonting med dådet att göra. Varför är det så viktigt för er?

Det blir intressant eftersom det finns ett mönster. Mangs, Breivik, lasermannen och alla skjutningar i USA som utförs av högerslödder. Vad är kopplingen? Kan det vara att en störd ideologi drar till sig sinnesstörda personer? Inte ens mp drar till sig sådana dårar.
Citera
2022-07-07, 21:18
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Den förvirrade tanten från svt som intervjuade polisen undrade om polisen "inte har koll på beväpnade nazister", vilket är en rätt absurd frågeställning och det är ju sansat av polisen att säga att han vet inte om personen verkligen är nazist men han han var beväpnad. Och vem som helst begriper ju att det är omöjligt att hålla koll alla människor i Almedalen.
Såg inslaget och det märktes att SVT-reportern hade väldigt svårt att släppa narrativet om nazister trots att hon just hade hört på presskonferensen att motivet som framträder i utredningen kopplas till brottsoffrets roll inom psykvården. Oprofessionellt av reportern.
Citera
2022-07-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nu pratar vi om dagsläget givetvis och attacken i sig.

Har och hade betyder lite olika.
Okej, så han har växt upp i en nazistisk familj och levt hela sitt vuxna liv som högerextrem engagerad i NMR tillsammans med dem men just idag hade han inga kopplingar till NMR...? De hade med andra ord inte direkt beordrat attacken och skrivit under med dubbla kopior, är det så du menar?

Vi får nog låta utredningen visa vad det handlade om och vilka som varit inblandade. Men den högerextrema indoktrineringen som han varit utsatt för både i hemmet och på nätet i årtionden har nog bidragit en hel del till hans psykiska ohälsa om man får gissa.
Citera
2022-07-07, 21:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Leta efter inlägg av "Kungen" någonting i tråden, endast ett inlägg, tror jag. Dagboksbladet har postats och även häktningsframställan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in