Citat:
Ursprungligen postat av
Powr
🤣🤣🤣🤣 fan vilken jävla tönt du är asså.
"Hur kan ni tycka detta är ok" buuhuuu 😭
Vem fan bryr sig vem Elon knullar?? Vad har det med aktien att göra? Han kommer inte få sparken, ingenting kommer hända. Bill Gates avgick inte som VD pga en relation. Han avgick bara från styrelsen.
Detta har verkligen ingenting med Tesla att göra. Du visar bara din patetiska besatthet av Musk gång på gång. Get a life loser

Jag bryr mig endast lite på det personliga planet och jag tror precis som du skriver att det inte kommer att påverka hans position i Tesla. Men för mig är det en varningsklocka om hans karaktär.
Jag tror vi är ganska många som upplever Tesla som hypat. Lite som vissa kryptovalutor. Problemet är att jag inte tror att man kan vara en bra investerare rent allmänt om man identifierar sig för starkt med ett företag eller dess ledare. Man måste kunna förhålla sig någorlunda neutral och vara beredd att överge sin alltför pessimistiska attityd om företaget visar positiva tendenser och tvärtom. Och det gäller synen på VDn också.
Att det finns många som är emotionellt involverade fans av företaget eller ledaren gör att man kan misstänka att aktiekursen inte endast är baserad på fundamentala faktorer. En sådan tendens är oftast inte långsiktigt hållbar. Om det finns en sådan tendens, vilket jag upplever att det gör i Teslas värdering, så känner jag mig tryggare i att spekulera i nedgång på aktien.