Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Tack för dina synpunkter rörande min person!
En fråga bara: Är du helt säker på att ditt inlägg inte är rejält offt?
OnT (det fetade): Jo, vi vet nog att Lydia Barth har begått ett fruktansvärt brott och att hon sitter där hon bör sitta.
Men en stor del av trådens deltagare anser att Lydia Barth borde ha fått ett livstidsstraff och bl a jag argumenterar gärna varför hon borde få sitta minst två decennier.
Om du är så känslig att du inte tål att läsa om orsakerna till att Lydia Barth tyvärr är att bedömas som varande en av Sveriges genom tiderna mest usla mammor, så kanske Kamratposten är bättre för dig att ta del av?
Bara en tanke.
Hmmm..., Vad vi alla trots allt fått läsa är ju faktiskt att Lydia var en omtyckt mamma. T.o.m ex'et berättade ju att hennes och Emils barn kallade Lydia för "mamma Lydia" och den bild jag fått utav henne är att barn gillar verkligen henne.
Att vi sen med facit i hand vet vad som hände, tar ju ändå inte bort det faktumet att barn tyckte om henne och att man valde att lämna barn i hennes vård. Finns ju faktiskt även väldigt kända personer i Sverige som valt att lämna sina barn under Lydias uppsyn. Och trots att hennes liv var en berg o dalbana, så tvivlar aldrig barnen på hennes kärlek.
Tror faktiskt inte jag läst en enda som sagt att hon var en dålig mamma.
Absolut är det sorgligt att hon mådde så dåligt och den biten om boendeproblemen.
Så, om du vill ha in henne i den kategorin du nämner, så känns den ju väldigt orättvis och felaktig.