2022-07-07, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Inga skrivna avtal (äktenskapsförord), och nog fanns det pengar alltid. Men hon avstod från allt det.
Du påstår att du känner till allt, imponerande.
Varför kan du inte förklara varför hon drogade ner sig och gifte sig med Mufit
och hennes "pilla", skulle jag vilja veta mer om
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-07 kl. 12:35.
2022-07-07, 12:32
Medlem
Citat:
Inga skrivna avtal (äktenskapsförord), och nog fanns det pengar alltid. Men hon avstod från allt det.

Förstår inte riktigt hur du kan ha vetskap om det fanns något skrivet inför äktenskapen. Det är något som bara de "tu" har kommit överens om.

"Nog fanns det pengar alltid" skriver du, var alla Ls fd "täta män"?
2022-07-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förstår inte riktigt hur du kan ha vetskap om det fanns något skrivet inför äktenskapen. Det är något som bara de "tu" har kommit överens om.

"Nog fanns det pengar alltid" skriver du, var alla Ls fd "täta män"?

Därför att jag känner henne väl, vi har inga hemligheter, inte för att just det var så hemligt precis.
Nej, samtliga var inte täta.
2022-07-07, 14:26
Avslutad
Citat:
Vad grundar du detta på? Har känt L under drygt 5 år och jag känner inte igen mycket av det som skrivs här. Knark i lägenheten och vapen dessutom? Återigen, vad grundar du detta på? En adress hämtas säkert från Skattemyndigheten skulle jag tro, inget som hon skulle uppge. Avslutad kärleksrelation kan det säkert varit. Men åklagaren har väl inte sagt att dom var i en kärleksrelation? Dom hade en relation, det är allt. Jag har läst en del i tråden här, och det är mycket, mycket som inte stämmer med verkligheten.

Citat:

Citat:
Därför att jag känner henne väl, vi har inga hemligheter, inte för att just det var så hemligt precis.
Snälla Lasseliten2, din kännedom om Lydia Barth är ytterst begränsad. Du "känner" henne sen drygt 6 år nu, fast 1 år har hon suttit inlåst pga mord.
Hon hade många skulder, mer än bara "hästgården" som blev ett fiasko.
Jag tror att du är lite småförälskad i Lydia, dina uttalanden stämmer inte med verkligheten, eller så kanske Lydia inte varit riktigt ärlig mot dig?
2022-07-07, 14:30
Medlem
Citat:

Nja, lite skämskudde kunde det vara inför sina kamrater... om den andra eller tredje mannan tycker att det är på sin plats att skriva ett äktenskapsförord innan de gifte sig med L.
Kanske skulle hon inte berätta det för sina kamrater oavsett hur nära vän man är/var.

Kan försöka sätta mig in i situationen själv, om mina kamrater skulle ifrågasätta både det ena och det andra... jag skulle inte berätta om min tilltänkte (nr 2 och nr 3) kräver ett äktenskapsförord.
Och vilken vän skulle ställa frågan... är du säker på att du vet att inget var skrivet inför äktenskapen? Har du ställt frågan?
2022-07-07, 14:41
Medlem
Citat:
Nja, lite skämskudde kunde det vara inför sina kamrater... om den andra eller tredje mannan tycker att det är på sin plats att skriva ett äktenskapsförord innan de gifte sig med L.
Kanske skulle hon inte berätta det för sina kamrater oavsett hur nära vän man är/var.

Kan försöka sätta mig in i situationen själv, om mina kamrater skulle ifrågasätta både det ena och det andra... jag skulle inte berätta om min tilltänkte (nr 2 och nr 3) kräver ett äktenskapsförord.
Och vilken vän skulle ställa frågan... är du säker på att du vet att inget var skrivet inför äktenskapen? Har du ställt frågan?

Äktenskapsförord är en handling som är offentlig om jag inte missminner mig, bara att kontakta skatteverket.

Fantastiskt!!! en hel tråd med förtidspensionärer med diagnoser.
2022-07-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Äktenskapsförord är en handling som är offentlig om jag inte missminner mig, bara att kontakta skatteverket.

Fantastiskt!!! en hel tråd med förtidspensionärer med diagnoser.

För enkelhets skull så ställde jag frågan direkt till en TS som är vän med L.

Ps Jag är en stolt pensionär... utan diagnoser (iaf inga fastställda). Ds
2022-07-07, 15:07
Medlem
Citat:

Jepp, jag vet det till 100% att det inte fanns något sådant. Och hon ville inte ha något av dem heller.
Mycket enkelt, för hon är inte en sådan person.
2022-07-07, 15:08
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är ingen insinuation, det är fakta, Lydia har varit gift 3 gånger, första bröllopet finns inte dokumenterat över internet, det gör däremot Lydias två senaste prinsessbröllop. Enligt lasse så var Lydia drogad för att klara av det med M, någonting som förnekats av er, att Lydia inte hade missbruksproblem, hon tog bara sin medicin, så lasses info om att hon var drogad, hade tagit en tabbe?(minns inte uttrycket)
Det föder fler frågor.

Jag ifrågasätter inte att Lydia varit gift tre ggr. Jag ifrågasätter det du skrev om betalt live-bröllop. Varpå du lägger ut länkar till då hon gifte sig med Mufit ena gången och Kimmo andra gången.

Varför försöker du få läsare att tro på alla dina lögner? Du förvillar ju folk för att du så gärna vill måla fram ngt. Du måste ju sluta ljuga människa. Är helt rubbat hur du bär dig åt
2022-07-07, 15:12
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag ifrågasätter deras påståenden om att Emil skulle slagit henne. Det påstås väldigt mycket, som inte stämmer av bilden av Emil, berättad av hans nära.

Nu visar du exakt vilket inlägg jag har skrivit att Emil har slagit Lydia.
Du ska tammejfan inte ljuga på detta viset mer. Vad får du ut av att smutsa ner Emils namn mer genom att skriva ut lögner. Du är störd!
2022-07-07, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jag ifrågasätter inte att Lydia varit gift tre ggr. Jag ifrågasätter det du skrev om betalt live-bröllop. Varpå du lägger ut länkar till då hon gifte sig med Mufit ena gången och Kimmo andra gången.

Varför försöker du få läsare att tro på alla dina lögner? Du förvillar ju folk för att du så gärna vill måla fram ngt. Du måste ju sluta ljuga människa. Är helt rubbat hur du bär dig åt
Förvillar jag folk?
Det är väldigt ovanligt att gifta sig på operan och Mufit har anklagats av din vapendragare Lasse, att ha nästintill drogats för att klara av att gifta sig, hon var hög, någonting man kunde se, men som förnekats, men nu åter är på tapeten, iom Lasse skriver, som den vän han är, att Lydia tog någon "pilla". Att hon inte gifte sig av kärlek. Att han slog henne osv.
Eftersom någon frågade och bilderna cirkulerar i cyberspace, är det väl inget konstigt att länka dem? Det ÄR Lydia Barth, eller?
2022-07-07, 15:22
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för dina synpunkter rörande min person!
En fråga bara: Är du helt säker på att ditt inlägg inte är rejält offt?

OnT (det fetade): Jo, vi vet nog att Lydia Barth har begått ett fruktansvärt brott och att hon sitter där hon bör sitta.
Men en stor del av trådens deltagare anser att Lydia Barth borde ha fått ett livstidsstraff och bl a jag argumenterar gärna varför hon borde få sitta minst två decennier.

Om du är så känslig att du inte tål att läsa om orsakerna till att Lydia Barth tyvärr är att bedömas som varande en av Sveriges genom tiderna mest usla mammor, så kanske Kamratposten är bättre för dig att ta del av?
Bara en tanke.

Hmmm..., Vad vi alla trots allt fått läsa är ju faktiskt att Lydia var en omtyckt mamma. T.o.m ex'et berättade ju att hennes och Emils barn kallade Lydia för "mamma Lydia" och den bild jag fått utav henne är att barn gillar verkligen henne.

Att vi sen med facit i hand vet vad som hände, tar ju ändå inte bort det faktumet att barn tyckte om henne och att man valde att lämna barn i hennes vård. Finns ju faktiskt även väldigt kända personer i Sverige som valt att lämna sina barn under Lydias uppsyn. Och trots att hennes liv var en berg o dalbana, så tvivlar aldrig barnen på hennes kärlek.

Tror faktiskt inte jag läst en enda som sagt att hon var en dålig mamma.

Absolut är det sorgligt att hon mådde så dåligt och den biten om boendeproblemen.

Så, om du vill ha in henne i den kategorin du nämner, så känns den ju väldigt orättvis och felaktig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in