2022-07-06, 23:18
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Inte riktigt med på vad ni pratar om, handlar Wimbledon om något annat än Pim's, champagne, hattar och lamullströjor över pikéer???
2022-07-06, 23:39
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nu är ju Fritz hans efternamn och således inget man döper någon till i detta fall. Men håller för övrigt med dig att det namnet ger dåliga vibs.

Ja, självfallet du har rätt Dock namnet Fritz ( oavsett för eller efternamn) får en och tänka på psykopaten Josef Fritzl. Dock stavas tydligen han med L på slutet ( detta hade jag glömt). Men sen har vi faktiskt också Advokat Elisabeth Massi Fritz. Hon har ju samma stavning och även hon är läskig på sitt sätt
2022-07-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det är väl i stort sett redan klart att Kyrgios tar sig till en semifinal, där han besegrar Nadal. Sedan gör han processen kort med Djokovic i finalen.

Därefter avslutar Kyrgios karriären och utnämner sig själv till Goat.
Bra inlägg! Men bara för att sabba lite för Kyrgios så passar jag på att jinxa lite: Ditt inlägg är trådens bästa inlägg, det åldras väl!
2022-07-07, 00:09
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Finns det grafer nånstans där man kan se matchers bollvinster?
Y-axel visar bollvinst/förlust och x-axel ställning i match

BORDE finnas!

Hittar inte graferna jag efterlyste.
Förstår inte världen hur bra det skulle vara en en sådan graf för varje match.
Man skulle enkelt i efterhand kunna följa hur matchen har böljat när spelarna haft sina dippar.
Man skulle kunna se i vilket skede av matchen viss spelare tenderar att ha dippar.

Kul att se och lärorikt för spelarna att studera.
Att ingen kommit på det förut!

Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Jo, alla länder som blir bidragstagare är förstås jättesugna på EU. Men det är en helt annan diskussion.

Tycker fortfarande det är rätt att utesluta ryssarna. Grym match av Nadal i Wimbledon idag. Så enormt starkt att vinna i femte mot Fritz trots allvarlig skada.

Allvarlig skada var det inte, men kunde fått allvarliga följder.
I övrigt är jag helt på din linje!
2022-07-07, 00:20
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vad tror vi?

Spontant känner jag otroligt "ointresse" dels på grund av att dom ryska spelarna inte får vara med men dels för att många toppspelare/intressanta namn avstår.

Vad gäller, 0 ATP-poäng för alla eller?

Känns som att det i sådanafall blir en ren träningsturnering faktiskt.

Vem tror ni vinner?

Ja Nadal visar verkligen ointresse för den här rena träningsturneringen.

Riskerar resten av karriären typ...
2022-07-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Ja Nadal visar verkligen ointresse för den här rena träningsturneringen.

Riskerar resten av karriären typ...

Fan 25 miljoner kr till vinnaren på en träning, inte illa.

Vem fan skulle inte riskera karriären för det.
2022-07-07, 02:31
Medlem
Lundbondens avatar
Nick vinner detta. Alltid haft talangen. Fått ihop det i denna tunering. Han vill vinna mer än Nadal och Serben vill. Nadal o Serben har redan vunnit oändligt mycket.
2022-07-07, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ryssland är ett land, inte en tennisspelare. Försök va lite intellektuellt mogen och håll isär saker och ting.

Du försöker resonera med hjärntvättade människor som varken förstår lateralt tänkande eller objektivitet. Apor helt enkelt.
2022-07-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag tittar i efterhand men måste dokumentera detta: Kommentatorn Maria Strandlund VÄGRAR ta ordet Eurosport i sin mun när hon tipsar om var Kyrgios – Garin sänds.

Bara för det tänker jag inte säga vad hennes enda hänvisning var.

Håller med dig i ovanstående! De få gånger de visar vilka matcher som kommer visas härnäst så hänvisar de till kanal 9 och Dis). ES skrivs inte ut alls.

Jag har Eurosport 1 och 2, kanal 5 och 9 via abb med Tele2 (fd Comhem) sedan lång tid.

På senaste tiden är det ett djäkla tjat (på ES) varje gång de går till reklam... vi fortsätter på Disc.

Kanske är det så att ES ska försvinna och helt övergå till något ännu dyrare för oss tittare.

Ps Måste tillägga att jag tycker Maria S är den bästa kommentatorn vad gäller tennis (med gotlänningen som god 2:a). Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-07-07 kl. 08:54.
2022-07-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hehe, en final mellan Djokovich och Kyrgios kommer allt närmare.

Vem håller publiken på i det läget?

Satsar en spänn på att det blir dessa i finalen som Du skriver.

Ser fram emot matchen mellan Kyrgios och Nadal i morgon!
Kan bli en rysare om Kyrgios tappar första set, tappar humöret (och får ont i axeln igen, axeln som han utan bekymmer bar sin väska över när han väl vann häromdagen)!
2022-07-07, 15:05
Medlem
kompjuters avatar
Jabeur måste vara den mest intetsägande spelaren i damtoppen.
Dessutom riktigt oattraktiv på alla sett....
Vinn.....bara vinn Maria 👍
2022-07-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Satsar en spänn på att det blir dessa i finalen som Du skriver.

Ser fram emot matchen mellan Kyrgios och Nadal i morgon!
Kan bli en rysare om Kyrgios tappar första set, tappar humöret (och får ont i axeln igen, axeln som han utan bekymmer bar sin väska över när han väl vann häromdagen)!

DEN vill jag se! När är den matchen mellan Kyrgios och Nadal ?!

Stort tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in