Holy shit, idag händer det! Jag har möjligen investerat lite för mycket i detta, men jag har samtidigt sänkt förväntningarna och känner att det helt enkelt ska bli roligt att äntligen få se hur allt blir. Har laddat med F19-matcherna, och om det är något att gå på så ser det… ut ungefär som OS, börjar bra för Sverige, men dalar vartefter. En del skador som tynger det laget. Någon EM-bibel har jag ännu inte fått fatt i. Jag hoppas invigningen blir bra, som i CL, och inte någon krystad grej som förr.
Johan Rydén har gjort en massiv genomgång av turneringen, så jag låter det få tala.
https://damfotboll.blog/2022/07/05/den-stora-guiden-till-em-2022/
Själv vet jag inte vad jag ska tro längre. Flera frånfällen nu. Frankrike, Spanien, Tyskland, kanske Sverige också som saknar viktiga spelare. Kanske blir det England ändå som tar hem det. Bara inte Tyskland vinner så är det ett bra EM.
Tydligen delas inget brons ut har jag fått veta idag.
Du kan inte kallt räkna med att Tyskland kommer vinna gruppen. De förlorade mot Serbien i VM-kvalet i våras… Och det är inte säkert England i sin kvart klarar av tvåan från grupp B heller. Men visst, jag föredrar vinnaren av grupp A än B i semin, vilka det än blir. Och en skönare kvartsfinal som du nämnde i senare inlägg ger att gruppvinst är klart att föredra. Men en final mellan England och Sverige vore drömmen

Nederländerna har tappat mest helt klart, men de är fortfarande livsfarliga om de får utrymme.
Man tackar ödmjukast
För framtiden kan du kolla SvFF:s landskamplista, de brukar skriva vilken kanal som sänder:
https://www.svenskfotboll.se/landslag/dam/landskamper-dam/
Jag ser det som positivt att betalkanaler lägger bud på damidrott. I och med att TV4/C More köpte in sig i senior-EM fick väl SVT pengar över till annat, så de norpade matcher från F19 då, vilket jag tycker är helt rätt.
Björn är väl ingen kantspelare.
Jag ser inte det som ett problem, tvärtom, det är bra om fler får upp ögonen för ett världslag i en världssport.
Det är bland sponsorer pengarna finns, inte biljettpriset.
Sant, och det är helt klart något att ta i beaktande. Men man får ju börja nånstans. Och riktigt så billigt som du får det att låta verkar det inte ha varit.
Inte så mycket, men en ansenlig del, tyvärr. Inledningen till träningsmatchen med talet att alla i hela världen är svenskar samt sedan knäböjning gjorde mig illamående.
Det händer lite då och då för träningsmatcher och lär fortsätta så.
Aha, tackar. Jag höll mig i skinnet när jag var ute och väntade på
the real deal. Ville inte heller ge pengar till Bonnier. Var förbi mitt lokala gym och simhall som även har konferens och resturang, så de har tidningar, men sålde inte Aftonbladet och hade naturligtvis inte EM-bibeln.
Har du läst din mer nu? Djupare intryck?
Vilken match ska du se?
Skrevs det om politik i en sportspalt?
Jag kan tydligen inte räkna. Fakk OS då.
<3 till mamma.
Det hade säkert blivit fett om jag fått leka med herr Lundh, men jag hade flippat på att Hedvig Lindahl och säkert några lallare till inte hade kommit, precis som förra året.
Japan 2004, vad var det?
Magda o Harder har redan mötts i landslag.
Vad räknar du som jättefiasko?
Oj ojoj, ja det gjorde det nog!