2022-07-06, 14:51
Medlem
Lala.s avatar
Det pratas mycket om att Bianca inte borde gå tillbaka till phillipe men det är väll lika mycket hans ansvar? De hade ju inte haft ett förhållande ifall han inte hade varit intresserad.
Vet vi säkert att det är Bianca som hela tiden försöker bli tillsammans med phillipe igen? Kan det inte vara så att det är phillipe som jagar Bianca efter de har haft sina stora bråk och uppbrott och att hon alltid tar honom tillbaka?
Citera
2022-07-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhLala99
Får jag fråga vad för anledningar ?
Jag blir ändå lite nyfiken.
Inget påhopp utan jag é genuin intresserad av de.
Förlåt att jag kapar tråden

Ingen fara för min del, men man vet aldrig med moderatorerna.
De flesta preventivmedel är inte biverkans-fria.
Man kan reagera kraftigt på olika sätt eftersom det är hormoner det handlar om. Spiral kan orsaka kraftiga och smärtsamma blödningar, p-stav och för den delen även p-piller kan orsaka att man är i ett konstant pms-tillstånd vilket inte är roligt för vare sig en själv eller omgivningen. Sexlusten kan också dämpas.
P-piller är ju omstritt om ifall de kan orsaka bröstcancer på lång sikt. P-piller skrivs ej heller ut om du har högt blodtryck (som det var i mitt fall).
Citera
2022-07-06, 23:50
Medlem
IOM sin senaste vlogg,Så dementerar hon till Aftonbladet att hon inte är singel. Hon är tillsammans med Philippe.
Citera
2022-07-07, 01:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
IOM sin senaste vlogg,Så dementerar hon till Aftonbladet att hon inte är singel. Hon är tillsammans med Philippe.
Och ingen är förvånad…
Citera
2022-07-07, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
” Hon har ingen bästa vän” Jaha, är det ett kriterium för ”allt”

Låter som dagisnivå. Typiskt tjejer i skolålder bästis.
Nja, tkr inte hon verkar ha några vänner överhuvudtaget? Är den där melina då som "egentligen" är Benjamin och olivers kompis, och så hennes (f.d.) assistent, är det en äkta vän? Phillippe kommer och går så det räknas ju knappt. Som tur väl har hon ju ett gäng med syskon och stor släkt, men hur mkt hon förlitar sig på och kan förtroligheter med dem? Medan Pernilla har ett stort socialt nätverk, skrattar från magen och verkar vara en mer carefree person. Bianca verkar ha mer besvär med ångest, bulimi och andra psykiatriska besvär.
Citera
2022-07-07, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag önskar verkligen att Bianca är fri från sina ätstörningar och aldrig får tillbaka några ätproblem.
Jag har trots det aldrig varit något fan av Bianca, jag har alltid tyckt att hon varit ytlig och självupptagen och använt sitt kändisskap till fel saker.

Eftersom hon nu har mått dåligt över en tid och gått ner i vikt undrar jag varför hon inte tar en paus från sociala medier? Hon slutade ju med talang för att hon inte mådde bra som jag förstod det. Eller är det något annat som får henne att må dåligt och inte alls sociala medier? Har det hänt något nytt med Phillipe som hon mår skit över? Har de gjort slut igen?

Jag vet ingenting om hennes kille men jag har så svårt att se vad det är de bråkar så högljutt om, det lilla intrycket jag har av honom är att han verkar lugn, eller har jag fel? Jag skulle verkligen vilja sitta som en fluga på väggen och se det hela utspelas som till och med fått grannar att ringa polis.
I de lugnaste vatten.. Att bianca kan vara arg är ju en sak, det kan man tänka sig. Men iom att phillippe är kvar, kommer tillbaka hela tiden så känns det som han har henne runt lillfingret (för hon kunde ju få så många killar, kända som okända, rika och fattiga). Fått för mig att han är ganska dominant, om inte annat i sängen. Inget fel om båda är med på det och mår bra, men skulle kunna vara en förlängning av hennes ångestdämpning med våldsamt, förnedrande sex..
Citera
2022-07-07, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Känns nästan som att en del tjejer gör ngt slags frihetsstatement med sina aborter.

Fyra aborter alltså. Hur har det gått till, har hon verkligen ångrat sig i efterhand, spräckt kondomen (för hon har väl ändå inte blivit våldtagen?) en gång, två gånger möjligen, men FYRA gånger?
Hon gillade inte hur hon mådde av p-piller (slarv har hon ju sagt i Wahlgrens också) men finns ju en uppsjö av preventivmedel att testa sig fram mellan. Och är man glömsk ska man ju absolut inte använda just p-piller. Hon verkar ju ibland rent korkad så hon kanske inte tänker alls? Har man hyfsad regelbunden ägglossning kan man ju köra på kondom/avhållsamhet några dagar innan och någon dag efter om det är så. Usch, hade inte orkat med så många aborter..
Citera
2022-07-07, 02:48
Medlem
Hon har nog blivit gravid igen o gjort en till abort! Som hon aldrig mer skulle göra sa hon sist, att ”skulle hon råka” bli gravid igen pga att dom inte skyddar sig ordentligt så skulle hon behålla barnet o skita i vad P ville! Lätt o säga o svårt att stå för… det hon skulle ju aldrig erkänna offentlig så klart! Vilket hon absolut inte har nån skyldighet o göra, helt sjukt att hon gjorde det förra gången, men tror hon lärde sig sin läxa då…
Citera
2022-07-07, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
För någon som varit sexuellt aktiv i över 10 år och blivit gravid trots preventivmedel så nej.

Bianca har dock blivit gravid på preventivmedel. Kanske inte varje gång, men minst en. Hon har pratat om det i en video när hon började med youtube. Sen kanske du inte ska ta statistik från just 2020, vad jag hört av singelvänner var det rätt torrt under pandemin 😂

Hon gjorde sina aborter innan tuttarna så dom kan du ju lämna utanför
Känner inte en enda som aldrig gjort abort, vanligare än vad man tro att bli gravid trots preventivmedel.

Skiter i om folk vill ligga oskyddat, ta dagen efter piller och sen göra abort om det inte funkar. Påverkar inte mig för fem öre vad andra gör med sina kroppar 😂
Tycker det är hemskt att idioter sitter och trycker ner kvinnor som gör ”för många” aborter, eller är emot aborter, eller verkar tycka det ska finnas en maxgräns för hur många man får göra.
Fast statistik är statistik, och sett rätt lika ut under många år. 18 aborter per 1000 kvinnor blir 180/1000 kvinnor under en tioårsperiod. Alltså 1/5, men då gör ju en del fler och en del inga. Räknat under en fertil period på 30 år så blir det 540/1000, ungefär varannan kvinna. Men ibland är det ju pga fosterskador, risk för ens egen hälsa osv.

Nej, men man kunde ju stå för kostnaden själv om man blir gravid utan att använda preventivmedel (jo, hon har slarvat har hon sagt hur många ggr som helst). Ungefär som extremskidåkare som bryter benen varje år, varför ska det allmänna betala sådant riskbeteende? Eller har abort någon särställning bara för att du och dina kompisar vill parasitera på systemet?
Citera
2022-07-07, 04:22
Medlem
Ni som har hört hennes sommarprat och sett WV, kan Bianca bli arg eller till och med störtförbannad?
Citera
2022-07-07, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Ni som har hört hennes sommarprat och sett WV, kan Bianca bli arg eller till och med störtförbannad?

Hon har italienskt blod i sig och är den som är mest lik pappa Emilio till sättet (enligt hennes egen utsago) så det tror jag nog att hon kan bli. Tror inte att hon är rolig att handskas med när hon är arg.
Citera
2022-07-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Kanske inte tror att det ska vara så, men det är en situation hon känner igen där hon och hennes partner agerar på ett bekant sätt.

Ångrar det jag skrev tidigare i tråden nu. Det är ju hemskt ju. Men hon har ju råd att åka till USA och lägga in sig på en klinik där de jobbar med sådant här. Det krävs att hon är där ett tag men det är det väl värt. Kronprinsessan vara ju extremt mager men åkte dit i några månader och sen dess har hon aldrig varit så där mager. Vältränad men hon har ju en egen pt. Kanske skulle hon passa på att vara någon annanstans i världen. Där hon kan ta det lugnt och finna en hobby. Anna Book och My vad hon nu heter har inte heller någon hobby och bor på nätet för att få sympati. Inte menat att jämföra dem i övrigt. Men jag tror att Bianca bör göra något drastiskt för att rädda sig själv. Vet inte om hon kan sjunga men om hon tycker om det kan hon väl ta sånglektioner och långa promenader på något vackert ställe i världen. Utforska trädgårdar i UK och fota och göra anteckningar skulle kanske ge något?

bianca e tyvärr uppväxt med en pengakåt pappa… sen är hon inte så utbildad i huvudet..: Hon kommer från en destruktiv familj.. Pernillas familj e ju inte heller så normala… Sen kommer hon från en riktigt ytlig familj där connections och yta går först… Så tror inte hon någonsin kommer lägga in sig.. hennes levebröd är just sociala medier.. Hennes föräldrar motiverar henne bara för sina «goaaaals» säkert… Bianca vill nog ha mer… och det är helt ok… Men drt finns ett pris att vilja ha mer… hon riskerar då sin hälsa istället…Sen överdriver hon alltid om sin ångest… klart man har fylle ångest då man dricker så ofta som hon gör… men har man redan ångestsyndrom som diagnos då blir den VÄRRE av alkohol i flera dagar efter eller samband med mens… Så hon väljer ju själv hur hon lever… Hon lever ett liv som triggar störningarna mer… hon är inte lika sofistikerad som Vickan… så hon kommmer nog inte ta valet att lägga sig in… Kanske åka på en retreat men inte behandling… Sen är ju hennes ansikts behandlingar o kropps behandlingar mycket viktigare än hennes hälsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in