2022-07-07, 00:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Det handlar väl fan inte om vem jag vill träffa?! Det handlar om äckel som vill träffa barn. Och uppenbarligen händer liknande scenarion annars vore inga barn utsatts våldtäkt. Dina argument är så urbota dumma.
Det du säger implicerar ju att det finns ungdomar som vill träffa de du kallar för äckel. Att männen vill träffa ungdomar är ju inget problem om ungdomarna inte vill träffa dem.

Det förekommer övergrepp, ja. Saken är att dessa i de allra flesta fall begås av någon som står barn och ungdomar nära. Det rör sig om dagispersonal, fritidsledare, släktingar, m.m. Det förekommer även rena överfall och liknande. Dessa scenarion påminner inte ens om det scenario som Dumpen målar upp, och som jag vill hävda inte förekommer i praktiken.
Citera
2022-07-07, 00:36
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
När man inte har något att förlora är man som farligast.

Som farligast för sig själv, mest troligt. Vilket är bra, som omväxling. En outad pedofil har många ögon på sig, för en väldigt lång tid framöver, troligtvis livet ut. Det är rätt och riktigt.
Citera
2022-07-07, 00:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det handlar väl fan inte om vem jag vill träffa?! Det handlar om äckel som vill träffa barn. Och uppenbarligen händer liknande scenarion annars vore inga barn utsatta för våldtäkt. Dina argument är så urbota dumma.

Ja det jämförs hej vilt med vad som helst utan närmare tanke.
Citera
2022-07-07, 00:49
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det du säger implicerar ju att det finns ungdomar som vill träffa de du kallar för äckel. Att männen vill träffa ungdomar är ju inget problem om ungdomarna inte vill träffa dem.

Det förekommer övergrepp, ja. Saken är att dessa i de allra flesta fall begås av någon som står barn och ungdomar nära. Det rör sig om dagispersonal, fritidsledare, släktingar, m.m. Det förekommer även rena överfall och liknande. Dessa scenarion påminner inte ens om det scenario som Dumpen målar upp, och som jag vill hävda inte förekommer i praktiken.

Du får hävda vad du vill.

Men du har fel.
Citera
2022-07-07, 00:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du får hävda vad du vill.

Men du har fel.
Då kanske du kan ge mig ett exempel där en person av den typ som Dumpen hänger ut har raggat upp en person i nedre tonåren enligt Dumpens scenario. Om det är så vanligt förekommande så borde det inte vara något som helst problem för dig att plocka fram ett sådant.
Citera
2022-07-07, 00:54
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag ser inte sex med ungdomar eller gromming som något stort problem, men på vilket sätt innebär det att jag har dubbelmoral?

Jag vill givetvis inte att mina barn skall träffa någon av de som Dumpen har hängt ut, men varför skulle det betyda att jag ser deras existens som ett problem? Det hela är mycket enkelt: En ungdom som inte vill träffa den typ av män som Dumpen har hängt ut kommer inte att träffa dem. Det finns egentligen inget mer att säga om den saken.

Så om andra barn träffar dumpenpeddosen är det helt okej men om din dotter träffade någon av dem är det inte alls kul. Trots att din dotter kanske vill det?
Citera
2022-07-07, 01:00
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Så om andra barn träffar dumpenpeddosen är det helt okej men om din dotter träffade någon av dem är det inte alls kul. Trots att din dotter kanske vill det?
Det är inget problem, men eftersom att det inte kommer att hända så spelar det ändå ingen roll. Jag lägger mig inte i hennes relationer, jag tror mig veta att de som hängs ut inte riktigt är hennes typ.
Citera
2022-07-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Har din lilla reptilhjärna tagit över nu igen? Uttrycket att inte ha någon att förlora bygger på att man har redan förlorat allt och att man då kan bli farlig för man inte har något längre att förlora. Det är ett symboliskt uttryck och bör inte tolkas ordagrant.

Stigmatiseringen är negativt för pedofiler.

Har du några bevis på att jag är peddo? Nähe, bara något du drog ur röven för att du har ett lågt IQ? Förståeligt. Hade jag varit lika dum som du hade jag nog gjort samma sak.

Vadå förlorat allt? Tro fan att man förlorar jobb och vänner om man åker iväg för att knulla barn

Och det med all rätt.

Så de ska inte säga vad han tänkte att göra, för att han nu kommer att göra det han tänkte göra från början?

Du är inte lite dum i huvudet du!
Citera
2022-07-07, 01:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise

Det är tydligt att det görs skillnad på egna och andras barn när det gäller att fara illa.
Det är egoistiskt och empatilöst.
Citera
2022-07-07, 01:11
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är tydligt att det görs skillnad på egna och andras barn när det gäller att fara illa.

Ja i tråden så är det ju inte bara en eller två som ser mellan fingrarna på pedofili heller utan flera
Citera
2022-07-07, 01:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gör jag? Mina barn vill inte träffa de som hängs ut, andra ungdomar vill inte heller det. Jag ser inte särskilt stor skillnad.

Om du vill visa att jag har fel så är även du välkommen att komma med ett exempel där Dumpens scenario har inträffat i verkligheten.
Citera
2022-07-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Vadå förlorat allt? Tro fan att man förlorar jobb och vänner om man åker iväg för att knulla barn

Och det med all rätt.

Så de ska inte säga vad han tänkte att göra, för att han nu kommer att göra det han tänkte göra från början?

Du är inte lite dum i huvudet du!

Det är du som inte kan läsa mellan raderna. En person som har förlorat i stort sätt allt, blir den personen mer eller mindre benägen att söka hjälp? Vad det anknyter till är huruvida Dumpens arbetsmetodik funkar.. det gör dem med största sannolikhet inte eftersom stigmatisering ökar riskerna för pedofiler.

Och en dumskalle som du ska inte köra med strawman fallacies, för då ser du dum ut.

Låt oss se vem som får bära dumstruten om 5 år.. då ska vi gå igenom rejält vad Dumpen har bidragit med och titta på statistik över utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in