Citat:
Ursprungligen postat av
snutan
Så om vi säger att en man varit på och åkt för att träffa din då 13åriga dotter hade du motsatt dig att han hängdes ut på nätet?
Du hade bara velat han skulle fortsätta gömma sig eller kanske till och med lyckas genomföra en våldtäkt på ett barn?
Jag hade motsatt mig det, ja. Det skulle i och för sig av diverse skäl aldrig ha hänt, men ändå. Jag har varit rak och ärlig med mina barn under hela deras uppväxt, och jag och min fru har bland annat lärt dem att man inte kan lita på människor som man inte känner. Vi har även pratat om raggningsförsök och dickpics, och hur man kan hantera dessa.
Saken är att scenariot är så osannolikt att det i praktiken inte existerar. Ärligt talat, tror du att någon av de som har hängts ut har skuggan av en chans att få träffa en riktig 13-åring för sex, när till och med män som ser bra ut och är socialt kompetenta har svårigheter att träffa kvinnor i sin egen ålder via nätet? Seriöst, titta på dem och svara ärligt på frågan. Är du kvinna? Skulle du i så fall kunna tänka dig att under några omständigheter kunna träffa någon av dem?