2022-07-07, 00:00
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Så om vi säger att en man varit på och åkt för att träffa din då 13åriga dotter hade du motsatt dig att han hängdes ut på nätet?
Du hade bara velat han skulle fortsätta gömma sig eller kanske till och med lyckas genomföra en våldtäkt på ett barn?
Jag hade motsatt mig det, ja. Det skulle i och för sig av diverse skäl aldrig ha hänt, men ändå. Jag har varit rak och ärlig med mina barn under hela deras uppväxt, och jag och min fru har bland annat lärt dem att man inte kan lita på människor som man inte känner. Vi har även pratat om raggningsförsök och dickpics, och hur man kan hantera dessa.

Saken är att scenariot är så osannolikt att det i praktiken inte existerar. Ärligt talat, tror du att någon av de som har hängts ut har skuggan av en chans att få träffa en riktig 13-åring för sex, när till och med män som ser bra ut och är socialt kompetenta har svårigheter att träffa kvinnor i sin egen ålder via nätet? Seriöst, titta på dem och svara ärligt på frågan. Är du kvinna? Skulle du i så fall kunna tänka dig att under några omständigheter kunna träffa någon av dem?
Citera
2022-07-07, 00:00
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Jag tror inte du är så ovetande än då, har du några andra intressen än och skriva i den här tråden?
Flashback är ett diskussion forum och jag kan lova dig att det inte är många som du kan få över på din sida genom diskussion.
Man väljer sina strider och har man inte tendenser till och va en gädda så väljer man inte den här striden.

Även om någon gädda väljer och avsluta sitt liv efter Sjöberg har konfronterat någon så är det bara en piss i Mississippi mot vad barn som blivit fångade av gäddor väljer och avsluta sitt liv.

Gäddan som valde att avsluta sitt liv hade flera andra psykiska issues. Att det kom upp till ytan att han var en gädda var väl bara droppen. Komiskt att en tidning häromdagen dessutom skrev att det var i slutet av april, när det var i februari. Så bra koll media har på dumpen.
Och ja, en riktig piss i jämförelse.
Citera
2022-07-07, 00:03
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag hade motsatt mig det, ja. Det skulle i och för sig av diverse skäl aldrig ha hänt, men ändå. Jag har varit rak och ärlig med mina barn under hela deras uppväxt, och jag och min fru har bland annat lärt dem att man inte kan lita på människor som man inte känner. Vi har även pratat om raggningsförsök och dickpics, och hur man kan hantera dessa.

Saken är att scenariot är så osannolikt att det i praktiken inte existerar. Ärligt talat, tror du att någon av de som har hängts ut har skuggan av en chans att få träffa en riktig 13-åring för sex, när till och med män som ser bra ut och är socialt kompetenta har svårigheter att träffa kvinnor i sin egen ålder via nätet? Seriöst, titta på dem och svara ärligt på frågan. Är du kvinna? Skulle du i så fall kunna tänka dig att under några omständigheter kunna träffa någon av dem?

Då vet jag att du hellre skyddar peddos än dina barn. Och att scenariot är osannolikt stämmer ju inte. Du verkar ha oerhört mycket åsikter om dumpen och trots det verkar du inte sett en enda av deras över 100 (!!) uthängningar.
Jag är en vuxen kvinna och kan inte besvara dig på om jag åkt och träffat ett av dessa äckel när jag var barn, däremot finns det ju väldigt många barn som blir utsatta, det borde vara tillräckligt som svar på din fråga.
Citera
2022-07-07, 00:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Ditt tidigare inlägg visar vilken dubbelmoral du har. Du säger ju emot dig själv.
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Du har tidigare skrivet att du inte ser sex med "ungdomar" som ett problem. (Med ungdomar menar du barn som är könsmogna).

Så det är okej att 50+ gubbar har sex med barn men när det gäller dina egna barn så gillar du det inte?
Jag ser inte sex med ungdomar eller gromming som något stort problem, men på vilket sätt innebär det att jag har dubbelmoral?

Jag vill givetvis inte att mina barn skall träffa någon av de som Dumpen har hängt ut, men varför skulle det betyda att jag ser deras existens som ett problem? Det hela är mycket enkelt: En ungdom som inte vill träffa den typ av män som Dumpen har hängt ut kommer inte att träffa dem. Det finns egentligen inget mer att säga om den saken.
Citera
2022-07-07, 00:07
Medlem
Dumpens uthängningar utgör väl inte ens 0.10 % av alla Sveriges pedofiler? Ska skrämma upp dessa fåtal rädda barn mot den resterande 99,9 % av alla pedofiler som har en basrisk att förgripa sig på barn? Redan här ser man hur knasigt vissa tänker...

Samhället måste rikta in resurser, allokera väl, nå ut till pedofilerna som söker hjälp frivilligt så att beteendeförändringar kan initieras. De ska inte stigmatiseras!
Citera
2022-07-07, 00:10
Medlem
Citat:
Så om vi säger att en man varit på och åkt för att träffa din då 13åriga dotter hade du motsatt dig att han hängdes ut på nätet?
Du hade bara velat han skulle fortsätta gömma sig eller kanske till och med lyckas genomföra en våldtäkt på ett barn?

Jag väljer att inflika här med en kort kommentar fast jag inte är en del av diskussionen. Emotionellt hade väl min första önskan varit att hänga ut men eftersom jag är en rationell person så hade jag insett att jag gör inget för barnen genom att bidra till stigmatisering av pedofiler vilket man vet ökar risken för övergrepp enligt tillgänglig data.

Varför är alla dumpare så känslomässiga för?
Citera
2022-07-07, 00:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Då vet jag att du hellre skyddar peddos än dina barn. Och att scenariot är osannolikt stämmer ju inte. Du verkar ha oerhört mycket åsikter om dumpen och trots det verkar du inte sett en enda av deras över 100 (!!) uthängningar.
Jag är en vuxen kvinna och kan inte besvara dig på om jag åkt och träffat ett av dessa äckel när jag var barn, däremot finns det ju väldigt många barn som blir utsatta, det borde vara tillräckligt som svar på din fråga.
Jag skyddar både rättssamhället och mina barn, det finns som sagt ingen motsägelse.

Jag skulle säga att det verkar som om det är du som inte har sett någon av uthängningarna. Jag föreslår att du tittar på dem, och sedan återkommer med svar på frågan om du under några som helst omständigheter skulle kunna tänka dig träffa någon av dem. Jag tror uppriktigt att det totala antalet ungdomar som har träffat någon av de som har hängts ut, eller någon som ser ut som dem, enligt det scenario som Dumpen beskriver, är noll. Detta innebär inte att jag säger att sex mellan barn/ungdomar och äldre män inte förekommer, men det handlar då om dagispersonal och liknande personer.
Citera
2022-07-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
När Gäddorna har "förlorat allt" så är väl det ett perfekt läge att ta tag i sitt liv och söka hjälp för sin störning.
Men vad det skulle vara för hjälp som hjälper har vi fortfarande inte kommit fram till.

När man inte har något att förlora är man som farligast.
Citera
2022-07-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan

Givetvis har man mycket att förlora om man begår ett övergrepp. Eller är det inget att förlora i din pedofil-hjärna om man tex få 2 års fängelse?
Citera
2022-07-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Givetvis har man mycket att förlora om man begår ett övergrepp. Eller är det inget att förlora i din pedofil-hjärna om man tex få 2 års fängelse?

Har din lilla reptilhjärna tagit över nu igen? Uttrycket att inte ha någon att förlora bygger på att man har redan förlorat allt och att man då kan bli farlig för man inte har något längre att förlora. Det är ett symboliskt uttryck och bör inte tolkas ordagrant.

Stigmatiseringen är negativt för pedofiler.

Har du några bevis på att jag är peddo? Nähe, bara något du drog ur röven för att du har ett lågt IQ? Förståeligt. Hade jag varit lika dum som du hade jag nog gjort samma sak.
Citera
2022-07-07, 00:29
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag skyddar både rättssamhället och mina barn, det finns som sagt ingen motsägelse.

Jag skulle säga att det verkar som om det är du som inte har sett någon av uthängningarna. Jag föreslår att du tittar på dem, och sedan återkommer med svar på frågan om du under några som helst omständigheter skulle kunna tänka dig träffa någon av dem. Jag tror uppriktigt att det totala antalet ungdomar som har träffat någon av de som har hängts ut, eller någon som ser ut som dem, enligt det scenario som Dumpen beskriver, är noll. Detta innebär inte att jag säger att sex mellan barn/ungdomar och äldre män inte förekommer, men det handlar då om dagispersonal och liknande personer.

Det handlar väl fan inte om vem jag vill träffa?! Det handlar om äckel som vill träffa barn. Och uppenbarligen händer liknande scenarion annars vore inga barn utsatta för våldtäkt. Dina argument är så urbota dumma.
Citera
2022-07-07, 00:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan

Gäller det endast pedofiler eller även andra människor som inte har något att förlora?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in