Citat:
Ursprungligen postat av
hank1338
Det finns även ett annat intressant inlägg skrivet av ”Jan” med antisemitiska åsikter och rasifieringar utav människor. Kontexten är från en person som känner sig förföljd av ”Jan”.
Citerar nedan:
Citat:
[- - -]Det har sedan några år stått klart att jag ser ut som en jude, vilket har sin förklaring
i att jag olyckligtvis råkade ha en judisk mor.
Fadern var emellertid ”arier”
Någon annat än det rasmässiga har jag inte gemensamt med judar, och har inget med judiska traditioner att göra, annat än att jag blivit föremål för en förföljelse
liknande den som judar traditionellt har utsatts för.[- - -]
Påminner litet om Göran Granqvist, eller "Eliasaskar Granquistonowitj Pelsikowitz" som hans kompis nazistledaren Björn Lundahl kallade honom. Lundahl kallade skämtsamt Granqvist för "Eliasaskar Granquistonowitj Pelsikowitz" p g a hans delvis judiska härstamning. Granqvist var själv nazist trots sin delvis judiska härstamning. Han skall också ha haft skägg precis som gärningsmannen i Visby och skall väl också ha ansetts som knäpp i skallen även om han inte varit i kontakt med psykiatrin.
Men i alla fall avslöjade Expressen år 1965 att Lundahl och Granqvist förberett någon slags kupp och en vapengömma skall ha hittats.
Vet inte inte om det i Expressens avslöjande fanns något om deras planer att mörda en känd judisk kulturpersonlighet och sedan bränna i liket den "toppmoderna sopförbränningsanläggning" som fanns i någon förort i Stockholm. I alla fall kom polisen att klassa det som Lundahl och Granqvist planerat som något närmast sinnessjukt och Expressen fick betala skadestånd till Lundahl och Granqvist. För pengarna startade de sedan en svartklubb som polisen skall ha fått mycket problem med.
Kanske uppfattades Visby-gärningsmannen som något typ Göran Granqvist och blev kanske därför inte permanent inlåst på psyket. Fick han bara litet elchocker och tvångsmedicinering, vilket eventuellt verkar ha skett, så blev han nog bara förbannad och mer farlig som utsläppt.
Det här fallet visar väl också på ett problem NMR har. Vill man ha folk till sina demonstrationer, och kanske även som medlemmar, så blir det i hög grad personer typ Visby-gärningsmannen, den kvinnliga porrskådisen som var med på en demonstration och särskole-gänget som ströp en transa de lånat pengar av i en bil. Och med sådana människor blir det svårt att komma framåt. Det är den typen av människor som törs ställa upp. Om å andra sidan mer normala människor vill offra sig för ett hopplöst projekt som NMR så ökar risken för ett förbud. Det var på håret att det smällde i vintras. Och poängen med ett sådant förbud skulle nog vara att via rättspraxis och/eller framtida justeringar kunna komma åt partier som folk faktiskt vill rösta på. Vill minnas att Vlaams Blok hade runt 15 % av rösterna när de förbjöds. En sådan här lagstiftning gör det också riskabelt att ackumulera upp betydande tillgångar i invandringskritiska organisationer av olika slag. Så jag tycker att NMR och Nordisk Styrka borde lägga ner sina organisationer. De skulle ju kunna satsa på något slags substitut utan officiell nazism och utan utåtriktade aktiviteter. Detta skulle kanske kunna eliminera en del förevändningar för att införa en sådan här lagstiftning.