Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaha, men inte av "kunderna", kanske.

Jag håller faktiskt med efter att som anhörig själv sett hur psykvården "fungerar", eller snarare not.

Eller kanske avskydd av hennes offer? Dåligt ordval av dig, att kalla de psyksjuka för "bottenskrapet"!!

Och de släpps ut till absolut ingenting, hemlöshet, ensamhet, svält m.m.! Är det inte det en "samordnare" skulle råda bot på?

Nej det var helt rätt ordval faktiskt. Jag menade vad jag skrev. Begår man ett sånt här vansinnesdåd så är man inget annat än bottenskrap. Samma sak gäller alla som sitter hemma med sin offermentalitet och klagar på allt och alla istället för att tag i sina egna liv.
Citera
2022-07-07, 00:40
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, men isf har väl Expo gjort en bedömning av uppgifterna eller materialet. Om det, rent potentiellt, är så att en dåvarande medlem levererat medlemsregistret till Expo och de kollat uppgifterna med andra källor så kanske de bedömer det som trovärdigt. Om det nu är så att det kommer från en källa.
Deras webbutik läkte som ett såll och blev hackad flera gånger. Dumpen låg ut till allmän beskådan så det är därifrån man fått uppgifterna.Finns några trådar om det så bara att söka
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag förstår inte rasister/nazisters syn på ett samhälle i fördärv och sen går dom och mördar en högt stående läkare som samordnar inom psykiatrin, på samma sätt jag inte heller förstår invandrare och muslimer som gråter om hur dåligt dom behövt leva i sina hemländer och sen kommer hit och lever rövare. Det är verkligen en sjuk värld vi lever i.

Exakt. Det enda det resulterar i är ju att samhället accellerar ännu fortare ut för stupet. Dessa idioter tror att våld och terror skapar de förändringar de vill se men leder bara till en kraftig motreaktion som bara gör allt värre än det redan var. De skjuter bara sig själva i foten med sitt våldsbejakande.

Det är en oerhört sjuk och skadad värld vi lever i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror du och flera andra måste förstå att det här handlar inte primärt om SD, AfS, SvP eller NMR (samtliga partier som han associerats med eller uttryckt sympati för). Det handlar om dådet, och i det är MGM en central person.

Nyhetsvärdet ligger alltså inte i att NMR har haft en stödmedlem(?) som tycks ha gjort sig skyldig till mord. Nyhetsvärdet ligger i att en person som tycks gjort sig skyldig till mord varit stödmedlem(?) i NMR. Detta då det säger en del om MGM som person. Hans politiska sympatier, givet att det var ett i hög grad politiskt event han besökte, kan då ha betydelse.

Visst nu lyfte du ur det lite snyggt, men som jag skrivit i tidigare inlägg så visst är det så politiska sympatier driver folk till handling och här vet vi att ett förakt finns mot bla globalister och deras vurmande för öppna gränser för alla. Det får ses som stor betydelse att Lööf var i närheten och kan ha varit målet det är min gissning.
Citera
2022-07-07, 00:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Parallellerna mellan Lindh och Wieselgren är faktiskt ganska kusliga. Båda knivhuggna till döds av personer som (till synes) hade psykiska problem. Båda med kopplingar till psykiatrin, Wieselgren som samordnare hos SKR och Lindh som gift med ordföranden för psykiatrireformen på 90-talet. Plus förstås att de utseendemässigt är väldigt lika varandra.
Citera
2022-07-07, 00:41
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Om en man som skrivit 3 insändare i en islamistisk organisations tidning och besökt 2 öppna evenemang som den islamistiska organisationen hållit i begår ett mord skulle du säkerligen hävda att mordet var islamistiskt och kopplat till organisationen.

Det är inte nödvändigtvis så. Exempelvis mördaren nu senast i Oslo hade en hel del islamistiska kopplingar, men det är ej säkert att dådet var islamistiskt motiverat. Människor kan mörda av andra anledningar än politisk övertygelse.
Citera
2022-07-07, 00:42
Medlem
Jag har inte orkat läsa hela tråden, men om GM vissas vara är The*d*r N*rdenadler *=o så stämmer det inte med polisen som angav GM som 33 år. Han är född 91 dvs 31 år.

Hur som helst, denna nazze var inblandad och tidigarr åtalad för mordförsök och dömd för bl.a en gruppmisshandel i Uppsala. Störd nazze som inte längre är med NMR utan en annan nazzegrupp.
Citera
2022-07-07, 00:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Exakt vilken bedömning som gjorts framgår ej och därför omöjligt för oss att bedöma trovärdigheten. Faktum kvarstår att antingen Expo eller NMR ljuger. Frågan är binär, antingen så har han eller så har han inte varit stödmedlem.

Jag tror att det är NMR som ljuger.

Men tycker inte frågan är så relevant heller. Han har åtminstone demonstrerat med NMR flera gånger, och han har agerat "gästskribent" på deras sajt. Tycker det är uppenbart att han varit sympatiskt inställd till NMR - även om det inte verkar finnas så mycket som tyder på samröre de senaste åren. Och som sagt, det är relevant för att det säger något om honom. Det säger inte nödvändigtvis något om NMR att de eventuellt haft en stödmedlem som fem år senare begår ett fruktansvärt brott.
Citera
2022-07-07, 00:43
Medlem
Förvirrande dåd. Han måste ha varit ute efter någon annan, eller bara slagit slint i huvudet på honom. Kanske han ville föra fram synpunkter och hon hade bråttom?
Citera
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Beror väl på vad denna gm säger och hur involverad han var i erat parti.
Är det någon som sitter med i toppen är det så klart illa men jag antar att denna person är sympatisör till NMR?
Sossen kandiderade väl för något lokalt uppdrag men det hon gjorde har väl inget stöd i sossarnas partiprogram.
Om det är NMR du syftar på så är jag inte bevandrad i deras politik men vissa grejer verkar dom ha greppat.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Deras webbutik läkte som ett såll och blev hackad flera gånger. Dumpen låg ut till allmän beskådan så det är därifrån man fått uppgifterna.Finns några trådar om det så bara att söka

Kunde man ansöka om stödmedlemskap via webbutiken?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det är väl verkligen politik, frågan är om gärningsmannen visste detta eller en olycklig slump.
Tänk på dådet i Köpenhamn! som jag f.ö var nära...

Ja, politik handlar det väl om men inte direkt partipolitik. Det är väl även flera här i tråden som gissat att GM kanske valde just henne för att hon "representerade" psykiatrin, ett område som han kanske själv var missnöjd med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in