2022-07-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg grubler på hvordan Upålitelig kan hevde at størrelsen, tempoet og uviljen/viljen til å betale løsepenger forteller oss noe som helst, som det er verdt å ta med seg i en rettssak.

Hvis man setter seg selv inn i samme situasjon som TH var og er i, og at han i tillegg var uskyldig, så er han og familiens oppførsel helt absurd. Det gir ingen mening at de ikke var mer aktive og samarbeidsvillige for å betale ut løsepenger, være aktive i media og samarbeide med politiet for å få tilbake sin kjære kone og mor. På meg så virker det som om det er TH som styrer dette opplegget, og det styrker min overbevisning om at siktelsen mot TH er korrekt.
Citera
2022-07-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvis man setter seg selv inn i samme situasjon som TH var og er i, og at han i tillegg var uskyldig, så er han og familiens oppførsel helt absurd. Det gir ingen mening at de ikke var mer aktive og samarbeidsvillige for å betale ut løsepenger, være aktive i media og samarbeide med politiet for å få tilbake sin kjære kone og mor. På meg så virker det som om det er TH som styrer dette opplegget, og det styrker min overbevisning om at siktelsen mot TH er korrekt.

Her trenger Upålitelig hjelp.

Han starter denne saken med å være overbevist om at TH er den skyldige, og har siden låst seg fast til posisjonen gjennom egne handlinger.

Derfor skjønner han ikke dette:

Uskyldige TH, skikkelig stabukk ifølge sin egen datter, blir utsatt for en amatørmessig gjenomført kidnapping av sin egen kone, som han er glad i, men som sviktet ham for 20 år siden ved å være utro mot en person veldig nær familien.

Den gang backer hun av og lover bot og bedring.

TH er en enkel mann.

Derfor prøver han å stenge damen inne ved å si: «Du må skrive under på en ny ektepakt.»

Hele familien kjenner til dette som skjedde.

20 år senere et kone og mor borte, og de vil gjøre alt som står i sin makt for å finne AEH.

Men så viser det seg ar DET er ikke politiet interessert i - de vil heller bevise at TH/pappa er skyldig.

De protesterer, men politiet har vendt det døve øret til.

Folkens!

Det blir for teit å hevde at familiens manglende lyst til å samarbeide med politiet er et bevis på at TH er skyldig.
Citera
2022-07-06, 20:10
Medlem
Citat:
Upålitelig argumenter omtrent like godt som … noen forslag?

Virker ikke som om dine desperate utspill har så stor gjennomslagskraft her på forumet. Hva kan det skyldes tror du🤔
Citera
2022-07-06, 20:31
Medlem
Citat:
Her trenger Upålitelig hjelp.

Han starter denne saken med å være overbevist om at TH er den skyldige, og har siden låst seg fast til posisjonen gjennom egne handlinger.

Derfor skjønner han ikke dette:

Uskyldige TH, skikkelig stabukk ifølge sin egen datter, blir utsatt for en amatørmessig gjenomført kidnapping av sin egen kone, som han er glad i, men som sviktet ham for 20 år siden ved å være utro mot en person veldig nær familien.

Den gang backer hun av og lover bot og bedring.

TH er en enkel mann.

Derfor prøver han å stenge damen inne ved å si: «Du må skrive under på en ny ektepakt.»

Hele familien kjenner til dette som skjedde.

20 år senere et kone og mor borte, og de vil gjøre alt som står i sin makt for å finne AEH.

Men så viser det seg ar DET er ikke politiet L interessert i - de vil heller bevise at TH/pappa er skyldig.

De protesterer, men politiet har vendt det døve øret til.

Folkens!

Det blir for teit å hevde at familiens manglende lyst til å samarbeide med politiet er et bevis på at TH er skyldig.

Du lytter tydeligvis til feil personer, og dine konklusjoner er som å være i et ekkokammer sammen med TH og familien. Hadde AE vært i det samme rommet, hadde hun reist seg og gått, hvis hun hadde fått lov da. Du sier du kjenner saken fra innsiden, det har jeg ingen tro på. Du legger faktisk hele skylden på AE for det som har skjedd, og det er grusom og meningsløs tale. TH er for deg den enkle, tilgivende, tålmodige, gavmilde og rettferdige ektemannen som tar sin kone tilbake i sin favn. Makan til sprøyt. Hvor lenge har du vært på innsiden, og sammen med hvem, spør jeg da🤔
Citera
2022-07-06, 20:38
Medlem
Citat:
OK. Kom med dine data, så kommer jeg med mine.

Ser ingen grunn til det, vi er ikke på dette forumet for å diskutere og tilkjennegi oss selv. Problemet med deg, og noen få andre på forumet, er at dere er mer opptatt av å avsløre personer her inne enn å debattere selve saken. Meningsløst🤯
Citera
2022-07-06, 20:45
Medlem
Citat:
Du lytter tydeligvis til feil personer, og dine konklusjoner er som å være i et ekkokammer sammen med TH og familien. Hadde AE vært i det samme rommet, hadde hun reist seg og gått, hvis hun hadde fått lov da. Du sier du kjenner saken fra innsiden, det har jeg ingen tro på. Du legger faktisk hele skylden på AE for det som har skjedd, og det er grusom og meningsløs tale. TH er for deg den enkle, tilgivende, tålmodige, gavmilde og rettferdige ektemannen som tar sin kone tilbake i sin favn. Makan til sprøyt. Hvor lenge har du vært på innsiden, og sammen med hvem, spør jeg da🤔

Nå begynner dette å bli interessant

Upålitelig forteller oss hvem han har som fiender.

Du lytter tydeligvis til feil personer, og dine konklusjoner er som å være i et ekkokammer sammen med TH og familien.

Upålitelig forteller oss at han kjenner AEH og vet hvordan hun ville reagert.

Hadde AE vært i det samme rommet, hadde hun reist seg og gått, hvis hun hadde fått lov da.
Citera
2022-07-06, 22:38
Medlem
Citat:
Nå begynner dette å bli interessant

Upålitelig forteller oss hvem han har som fiender.

Du lytter tydeligvis til feil personer, og dine konklusjoner er som å være i et ekkokammer sammen med TH og familien.

Upålitelig forteller oss at han kjenner AEH og vet hvordan hun ville reagert.

Hadde AE vært i det samme rommet, hadde hun reist seg og gått, hvis hun hadde fått lov da.

Jeg har ingen utpekte fiender i denne saken, jeg forteller kun hva jeg tror har skjedd basert på egne konklusjoner, og sakens utvikling fra dag en. Det burde forøvrig ikke være noe stor overraskelse at mange her inne på forumet kjenner noen i familien Hagen, inkl. AEH og TH, svært godt eller mer overfladisk. Det virker forøvrig som om Meningsløs også befinner seg i den kategorien. Jeg oppfordrer igjen Meningløs til å holde seg til sak, og ikke persongalleriet her på forumet. Lykke til😎
Citera
2022-07-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er helt uforståelig at hverken TH eller familien samarbeider med politiet.
I andre saker er dette en selvfølge for de berørte. AE burde vært viktigst.

Dette er enkelt å forstå for de som vil. Bakgrunnen for avhørsnekten, har blitt forklart i en lang pressemelding fra SK:

Citera
2022-07-06, 22:57
Medlem
Citat:
Hva skulle hensikten være med det, dersom hun som politiet tror, døde under kidnappingen ?
Citera
2022-07-06, 22:59
Medlem
Jeg føler med barna og barnebarna. Hjerteskjærende.
Vet likevel ikke hvor klok, taktisk og strategisk den uttalelsen der fra advokaten er. Men, gjort er gjort, og ingen kan klandre barna for å føle det de føler. Dog usikker på om dette har noe i media å gjøre.
Citera
2022-07-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hva skulle hensikten være med det, dersom hun som politiet tror, døde under kidnappingen ?
Og atter en gang det samme underlige spørsmålet fra deg; for hvordan kunne kidnapperne vite om politiet visste det om ettermiddagen 31.10.2018? Det var jo ingen som lå død i SV4.
Citera
2022-07-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Nettopp. Har stusset på det samme.

Likevel tror jeg, at en ekte kidnapper, om brevet var ekte, ville pushet og mast og sendt ubehagelige bilder/videoer av offeret om det ikke var framgang i å etablere «kostnaden». Kidnapper ville fulgt opp TH tett. Da tror jeg ikke hensyn til «markedene» ville betydd stort sånn underveis.
Men her blir man stående: de som mener at brevet er ekte og TH følger kidnapperens «oppskrift» og de som mener at dette er et rigg, urealistisk, ugjennomførbart, for å skjule konedrap.

For en krimsak dette er.
Hvordan i all verden skulle han kunne gjøre det om AEH som politiet tror døde under kidnappingen ?
Artig påstand, i all sin gru.

Hvordan kunne kidnapperne vite om politiet skjønte det allerede kvelden 31.10.2018? Politiet så ikke, fant ikke, noe lik, og åstedsgranskere var det knapt i SV4 den dagen.
Hvilken rolle spiller det ? Hvis hun som politiet tror døde under kidnappingen, var det ikke mulig for GM å «sendt ubehagelige bilder/videoer av offeret»
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in