2022-07-05, 23:27
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Det var väl en man
Nja, det blev snarare nån slags man, som Sven Wolter kved i den där låten
Citera
2022-07-06, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nej.. två vänner går förbi en tjej som är snygg. Den ena säger till den andre ”oj en tiopoängare”.

Thats it. Det som är asperger är att börja försöka kvantifiera det subjektiva skönhetsbegreppet med några slags kriterier och älta vad som räknas som vad på skalan. Det gör bara spektrumpersoner. Men jag förstår att du blir förvånad i din filterbubbla. Det hänger många sådana här.

Vad fan snackar du om ens? Helt obegripligt att förstå vad du menar. Du har uppenbarligen aldrig hört någon säga ”Hon är en 9a” eller 10a exempelvis. Sedan vad du försöker skriva förstår jag inte.
Citera
2022-07-06, 04:41
Medlem
Isnatts avatar
Querr-killen spelade en roll, så otroligt osäker. Väldigt märkligt sätt av båda två att mellan varven bryta in med meningar på engelska som om dom inte fann orden på svenska.

Missade nog vad som hände, men varför dissade den kvinnliga slottsguiden den manliga diton genom att hoppas att hans karriär kunde ta lite fart eller vad hon antydde? Fanns det nån anledning att säga så som jag missade?
Hon satt med stora solglasögon i håret på hela tiden vilket ger ett intryck av att personen snart ska gå, som att sitta med jacka eller halsduk på sig vid bordet.
Citera
2022-07-06, 07:21
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Querr-killen spelade en roll, så otroligt osäker. Väldigt märkligt sätt av båda två att mellan varven bryta in med meningar på engelska som om dom inte fann orden på svenska.

Missade nog vad som hände, men varför dissade den kvinnliga slottsguiden den manliga diton genom att hoppas att hans karriär kunde ta lite fart eller vad hon antydde? Fanns det nån anledning att säga så som jag missade?
Hon satt med stora solglasögon i håret på hela tiden vilket ger ett intryck av att personen snart ska gå, som att sitta med jacka eller halsduk på sig vid bordet.
Nja, det verkade också lite kontextlöst faktiskt, alltså som om det byggde på nåt resonemang mellan dem som vi aldrig fick ta del av. Kanske var det en hint om att hitta andra värden i livet än att bara snöa in på en ganska snäv yrkesroll, jag vet inte? Man fick ju intrycket av att hon ville gräva djupare i hans person men att han bara gång efter annan återgick till slottspratet igen. Kan alltså ha varit en känga för att han så ensidigt bara körde på samma spår hela tiden.

Håller med om queer-killens rollspel. Han ansträngde sig så grovt för att checka av alla punkter på hur såna som dom ska vara, att det hela bara föll platt till slut. Man kan väl anmana vissa saker man uppskattar inom en subkultur eller vad det nu må vara, men inte prick allt för då blir det ju inte speciellt trovärdigt till slut utan snarare väldigt ängsligt och tillrättalagt.
Citera
2022-07-06, 07:24
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Måtte de kastrera dem.
Behövs inga fler såna.
En naturlig fördel är att de ju ofta redan saknar detta med modersinstinkt, biologisk klocka o.s.v. så det hela tenderar att lösa sig självt så att säga. De anstränger sig så hårt för att frångå ”heteronormativa” värden om kärnfamilj etc oavsett. Skulle de mot förmodan hysa nån slags barnlängtan vill de väl inte frångå sina queeriga ideal ändå, tänker jag.
Citera
2022-07-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vad fan snackar du om ens? Helt obegripligt att förstå vad du menar. Du har uppenbarligen aldrig hört någon säga ”Hon är en 9a” eller 10a exempelvis. Sedan vad du försöker skriva förstår jag inte.

Ja det är föga förvånande att du inte förstår.

Det är bra, fortsätt så. Kom i håg att ta skjorta och kavaj på daten, och snygga skor såklart!
Citera
2022-07-06, 12:59
Medlem
Vargmannen va ju för skön, tråkiga svenska tjejer är.
Citera
2022-07-06, 14:53
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:

Det är bra, fortsätt så. Kom i håg att ta skjorta och kavaj på daten, och snygga skor såklart!

"Nej.. två vänner går förbi en tjej som är snygg. Den ena säger till den andre ”oj en tiopoängare”"

Så skalan går mellan 0 och 10?

Själv brukar jag säga till min vän, oj här kommer en 5-poängare med en hångrin på läpparna

Det säger ganska mycket om din bristande urskillningsförmåga eller brist på egna preferenser, om du inte kan bestämma dig själv för vad en 7:a är för dig

Citat:

"Nej.. två vänner går förbi en tjej som är snygg. Den ena säger till den andre ”oj en tiopoängare”"

Så skalan går mellan 0 och 10?

Det säger ganska mycket isfl om din bristande urskillningsförmåga eller brist på egna preferenser, om du inte kan bestämma dig själv för vad en 7:a är för dig, det säger antagligen något om att du vet vad skönhetsidealet är & igenkänner därför enbart en 10:a och allt sammanhopas eftersom värdet däremellan inte betyder tillräckligt blir det ungefär lika suddigt som Dialektikers ansiktes-ingekännigsförmåga
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-06 kl. 15:42.
Citera
2022-07-06, 17:34
Avslutad
Citat:

Du menar att varje snygg tjej är en 10a. Väldigt svårt att förstå vad du menar. Men du vet ju hur citatet lyder ”det är bara jobbigt för andra när en är dum”. Din skala är helt efterbliven, liksom du verkar vara.

Vet inte vilken date du pratar om, men du kanske ville leka lite rolig?
Citera
2022-07-06, 18:57
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
De kallar varandra för den
Citera
2022-07-06, 19:46
Medlem
Jag tyckte att den mörka yngre tjejen och hennes glada sällskap var söta och underhållande. Många fina inre egenskaper hade de också. Åtminstone hen var väl vegan (beställde vegansk öl). Tro det om ni vill men detta är framtidens mer utvecklade och empatiska människor, som kommit förbi stadier av ägandebehov, svartsjuka osv. En romantisk relation behöver inte innehålla sex, sa hon så klokt. Det är en känslomässig intimitet och närhet.
Citera
2022-07-07, 02:59
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tyckte att den mörka yngre tjejen och hennes glada sällskap var söta och underhållande. Många fina inre egenskaper hade de också. Åtminstone hen var väl vegan (beställde vegansk öl). Tro det om ni vill men detta är framtidens mer utvecklade och empatiska människor, som kommit förbi stadier av ägandebehov, svartsjuka osv. En romantisk relation behöver inte innehålla sex, sa hon så klokt. Det är en känslomässig intimitet och närhet.

Det där är en coping-mekanism från den mörka tjejen och inget annat. En (knappt)medelmåttig svart kvinna i ett vitt land kan inte få annat än bottenskrapet av män och det vet hon innerst inne om. Därför har hon ersatt den romantiska delen med lustfyllt sex.
Sex kan, och ska vara romantiskt.

Hen.. Den-bosniern mår uppenbart jättedåligt. Alla som är sådär forcerat sprudlande glada och positiva är på det sättet för att de flyr ångesten konstant. Hen... f'låt "den" kommer att kraschlanda hårt - och det ganska snart.

/Vegan och sanningssägare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in