2022-07-06, 17:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Du får gärna motbevisa mig. I orten jag bor i så var AFA väldigt aktiva på 90-2010talet men efter det inte ett spår.

det skulle jag kunna göra men vill inte röja info med hänsyn till att den drabbade kämpar för rätt sak. utspelade sig 2022 och tämligen IRL.
Citera
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Skiter fullständigt i om hon skurits av en islamist AfSsslödder eller något annat; det som äcklar mig är personer som du som utgår från religiösa förtecken
Vad har du för teori? Eller vill du bara skriva av dig?
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Någon nämnde något om en presskonferens 17:30. Blev det inget av det eller är det ingen som livesänder?
Förvånansvärt lite info, är det damagecontrol tro..
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Skiter fullständigt i om hon skurits av en islamist AfSsslödder eller något annat; det som äcklar mig är personer som du som utgår från religiösa förtecken

Det är ju tur att svenska domstolar inte resonerar som du utan tar hänsyn till motiv.
Citera
2022-07-06, 17:39
Medlem
Glömde skriva i mitt tidigare inlägg, att mannen jag såg hade liknande byxor på sig som på bilderna på den gripne. Antagligen rätt så vanliga byxor. Nu har jag inget mera att säga. Tackar för mig !
Citera
2022-07-06, 17:40
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Med kritvita ben😂

Vi har sett armarna på bild inga vita ben eftersom mördaren hade nerhasade byxor. Men ljusa armar tunna som tandpetare.

Uppdatering
Nu såg jag bilden på twitter när aset blivit av med skorna. Armarna var ännu vitare. Synd ansiktet pixlats hade hängt ut honom
Senast redigerad av Ghasten 2022-07-06 kl. 17:46.
Citera
Medlem
JAG gissar att pressträffen är framflyttad det var P4 Gotland som gick ut med klockan 17.30 men det var Preliminärt.
Citera
Medlem
Du ser på bild 2 (understa) att MGM har ett flätat svart skägg, syns strax under pixlingen...

Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Hittills bästa bilderna på den misstänkte gärningsmannen:

https://twitter.com/Wavefoormation/s...85952966197248

Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Det svarta skägget kan vi nog glömma. Idag har ju fan alla skägg i varierande längd och kulör. Fan... Tillochmed Jimmie Åkesson har ju om inte svart så väldigt mörkt skägg.

Så vad har vi att välja på?

Högerextremist? Tveksamt. NMR ska tydligen inte delta i år enligt tidigare skribenter och SD håller nog dom värsta knäppgökarna i schack denna vecka. Visst, det är ju fullt möjligt att en individ åker på eget bevåg. Men. Näe, Låg sannolikhet.

Afa/vänsterextremist? Knappast. Dom jobbar mest på internet nuförtiden. Inte särskilt aktiva på fältet längre.

Allt däremellan- politiskt motiverat? Kanske. Men väldigt osannolikt med.

Islamist? Kanske, men valet av plats, antal offer och GM:s fysiska skick talar emot det.

Kurd? Det är nog desto mer sannolikt. Nån som är förbannad för att man nu sviker Kurderna till förmån för Erdogan. Där har vi en bubblare. Dock talar skägget emot då kurder sällan bär stora skägg. Oftast mustasch eller välansade skägg.

Pundar/psykdåd? Mer troligt. Men talas emot att polisen inte fann honom innan då han borde varit känd.

Personligt dåd? Nja, då brukar det ju vara flera hugg.

Nej, det är i nuläget svårt fall. Inget glasklart spår än så länge.
Citera
2022-07-06, 17:41
Medlem
Polisen har inlett en förundersökning om mord sa de nyss i förbifarten i Studio Ett. Måste betyda att kvinnan är avliden?
Citera
Medlem
okok1s avatar
GP:
Citat:
Vid 17-tiden har polisen ännu inte kunnat identifiera kvinnan.

– Vi är på väg att identifiera henne men det är inte hundraprocentigt än, säger Ola Österling.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ur Aftonbladets "Detta vet vi":
Citat:
Mannen – iklädd glasögon, svart jacka och mörka arbetsbyxor

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...det-har-vet-vi
Citera
2022-07-06, 17:42
Medlem
Citat: