2022-07-06, 13:06
Medlem
Har endast ångrat mitt köp av vodkan Finlandia.
Visade sig ha både en konstig smak och en ohygglig bakfylla dagen efter...
Citera
2022-07-06, 13:32
Medlem
grungewhores avatar
När jag var väldigt ung lyckades jag köpa ut en halvliter Baccardi, en halvliter Absolut och en halvliter Gordons gin på Arlanda innan en semestervecka. Första dagen på hotellet drack jag rom och cola som om det var mina sista dagar på jorden, och efter det har det tagit mig mer än trettio år att inte få kväljningar när jag luktar på en rom och cola.

Fanns också nån slags substitut till Baileys som kom ut på marknaden för sådär 25 år sedan, den fick jag tvinga i mig.
Citera
2022-07-06, 13:45
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
När jag var väldigt ung lyckades jag köpa ut en halvliter Baccardi, en halvliter Absolut och en halvliter Gordons gin på Arlanda innan en semestervecka. Första dagen på hotellet drack jag rom och cola som om det var mina sista dagar på jorden, och efter det har det tagit mig mer än trettio år att inte få kväljningar när jag luktar på en rom och cola.

Fanns också nån slags substitut till Baileys som kom ut på marknaden för sådär 25 år sedan, den fick jag tvinga i mig.

Dooleys? Den är ett misstag i sig.
Citera
2022-07-06, 13:46
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Dooleys? Den är ett misstag i sig.
Nej, det här var nån irländsk som såg lite ut som Baileys men var om möjligt ännu sötare vill jag minnas. Dooleys, är det den som är färgad som en dumle typ?
Citera
2022-07-06, 13:49
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Nej, det här var nån irländsk som såg lite ut som Baileys men var om möjligt ännu sötare vill jag minnas. Dooleys, är det den som är färgad som en dumle typ?
Emmets?
https://www.google.com/search?q=emme...se53j6qgbCoB6M
Citera
2022-07-06, 13:50
Medlem
Jobbade tillfälligt på en pub ett tag. När några gäster tjatat hål i huvudet om att ta hem den "fantastiska svenska Whiskyn Mackmyra" gjorde vi så.
På en ledig dag och inne på denna pub tyckte jag det var läge testa den själv, då jag ibland gillar en bra whisky. En. Och bra (Macallan, Ardbeg, Laphraig).

Mackmyra är nog det sämsta jag någonsin smakat. Och då har jag druckit vidrig rumänsk 70-procentig vodka med symbolen "brandfarligt" på etiketten.

Givetvis, efter allt tjat från de där gästerna som insisterade på att den skulle tas in i utbudet, stod den flaskan kvar mer än halvfull i flera år. Det är mycket möjligt den står kvar än på samma plats med innehåll kvar.
Citera
2022-07-06, 13:51
Medlem
En flaska kiwilikör jag köpte på muckarresan i mitten av 80talet.
Öppnade den och smakade en sup, den hamnade tillbaka i spritskåpet, hängde med ett gäng flyttar tills jag slängde den i mitten av 2000talet.
Sen en dunk hembränt jag och en polare köpte nåt år tidigare, inget fel på spriten men det gick åt en liter varje helg tills den var slut. Blev mycket svaga minnen och dåliga mornar.
Citera
2022-07-06, 13:51
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:

Ja, det är det.
Citera
2022-07-06, 13:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Emmets?
https://www.google.com/search?q=emme...se53j6qgbCoB6M

kan ha varit den här, flaskan/etiketten påminner om den i alla fall. kollade igenom bolagets katalog och den finns ej kvar i sortimentet. Den kom före Sheridans (du vet den där som är delad i vitt och mörkbrunt innehåll), så mycket minns jag.
https://www.liquorandwineoutlets.com...-Cream-Liqueur
Citera
2022-07-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Köpte en Tequila eftersom att jag aldrig hade provat det för några år sedan, men det är knappast drickbart.

Samma sak med Sake, men där köpte jag en liten flaska som jag ändå kunde dricka upp.

Findricka !!! körde du med salt och citron eller utan ?
Citera
2022-07-06, 13:57
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Ja, det är det.
den har jag inte ens vågat titta på 😂
Citera
2022-07-06, 14:13
Medlem
Trollet420s avatar