2022-07-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tror du politiet informerer vitner som har vært inne til avhør, om hvilke beviser de sitter på?

Tror du det var noen vitner som plutselig kom på at de satt på viktige beviser mot TH, etter nederlaget i lagmannsretten?

Her er det enkelt å resonnere seg fram til hva som er sant, men du får selvsagt få lov til å tro det du vil.

Jeg driter i hva du tror, det er mange som vet mer enn hva som er kommet fram i media.
Og her er vi på et anonymt forum, og du vet ikke hva vedkommende vet eller hvem han er. Sånn er det bare.
Citera
2022-07-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg tror de nye undersøkelsene skyldes at Politiet har endret hovedhypotese fra overlagt drap til kidnapping gått galt. Det betyr at hendelsesforløp for denne nye hovedhypotesen på testes ut grundigere gjennom rekonstruksjon mm.

Jeg har tenkt det samme selv. Uansett er det bra at politiet endelig mener de har en klar oversikt over hendelsesforløpet, så får tiden vise hva de har kommet frem til.
Citera
2022-07-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei vi kan godt være uenige om hvorvidt AE noensinne vil bli funnet, eller ikke.

Jeg bygger håpet om at AE blir funnet på denne uttalelsen fra politiet.
– Politiet kan bekrefte at vi har gjennomført nye åstedsundersøkelser i Sloraveien 4 denne uken. Det ble utført enkle rekonstruksjoner, innhentet referanseprøver og gjort undersøkelser for å validere tidligere resultater. Formålet var blant annet å se de kriminaltekniske sporene i sammenheng og avklare potensiale for nye undersøkelser, sier han.
Politiet ønsker å få avklart potensialet for nye undersøkelser.

Hva kan det være å finne i S4 nå, tre år og åtte måneder etter at AE forsvant.

De første åstedsundersøkelsene ble avsluttet medio desember 2018. Og huset ble da vasket ned. Og Hagen flyttet inn igjen, før julen 2018.

Og politiet disponerte huset og gjennomførte ransakinger, i perioden 28. april 2020 til ... jeg husker ikke helt ... kanskje september 2020.

Dette med å avklare potensiale for nye undersøkelser, synes jeg hinter direkte til at politiet frykter at levningene til AE kan finnes skjult et sted i huset, eller på eiendommen.

All den tid politiet har lett etter AE på mer enn 220 lokasjoner, uten å finne spor av henne; og politiet heller ikke har greid å finne bilen, alternativt forskjellige aktuelle biler, som kan ha ført AE vekk fra huset; så synes det for meg vanskelig at etterforskningen kan fullføres uten at det først blir gjort enda grundigere søk etter AE på eiendommen.

Grundige søk som kan medføre graving i hagen og eller gårdsplassen, og kanskje knusing av mur eller støp eller betong i kjelleren. Eller eventuelt andre steder i huset og eller på eiendommen.

Dersom det er vanskelig for politiet å utelukke at levningene hennes kan finnes i S4, mener jeg at politiet har en plikt til å ta i bruk alle tilgjengelige søkemetoder, for å komme til bunns i akkurat dette spørsmålet.

Også om det til slutt skulle vise seg at man ikke finner noen ting. Javel. Det vil bli ubehagelig. Men politiet kan ikke sette hensyn til eget omdømme, høyere enn muligheten for å oppklare saken.

Kilde: VG 29. juni 2022.
Lørenskog-saken: Politiet har gjort nye undersøkelser i Tom Hagens hus

Men jeg har andra tankar om det hele.

At AEH finns i havet.
Citera
2022-07-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg tviler sterkt på at dette er en bestilling, alt tyder på at dette drapet i utgangspunktet er planlagt i mange år, rigget og utført av TH og noen få svært lojale personer i hans aller nærmeste krets. Dette er personer TH har full kontroll på både fysisk, psykisk og økonomisk. Da rigget gikk galt, og politiet siktet TH for drap eller medvirkning til drap, stoppet det hele opp, og valget til TH og hans nærmeste var da å velge taushet, samtidig som politiet ble utpekt som deres verste fiende. Utbetalingene som skjedde underveis i prosessen fremstår også som desperate og uforståelige, og alltid i etterkant av situasjoner hvor TH har vært under sterkt press for ikke å foreta seg noe for å få sin kone tilbake i live. Årsaken til at denne saken fortsatt ikke er løst, er i hovedsak familiens uvilje til å samarbeide med politiet, og akkurat dette aspektet jobber nok politiet intenst med å finne årsaken til. Hvorfor ønsker ikke familien å benytte politiets ressurser for å finne ut av hva som har skjedd med sin kone og mor, og hva er de egentlig redde for.
Sannheten🤔

Jeg tenker at den som hevder at noen kan ha omtrent eneveldig makt over andre personer, slik Troverdig hevder her …

«Dette er personer TH har full kontroll på både fysisk, psykisk og økonomisk.»

… er naiv, svak eller traumatisert. Ingen har slik makt over oppegående mennesker.

Troverdig! Du som stadig må gjenta at du er troverdig, og som derfor ikke engang skjønner at det ikke er du som avgjør om du er troverdig, men vi som leser påstandene dine; kan du ikke fortelle oss litt om hvordan den lett naive, aldrende TH har skaffet seg så stor fysisk, psykisk og økonomisk makt over mennesker? Alle skjønner at det er umulig.

VEDRØRENDE LØSEPENGER
Slik jeg ser det, er det politiet som hele tiden har hatt en finger på rattet når det gjelder hvilke utbetalinger TH har foretatt; først frarådet de ham å betale ut en eneste krone, deretter (dette er bare noe jeg gjetter på) bidro de til at TH utbetalte penger, fordi de trodde at de på denne måten kunne avsløre TH. Noe de heller ikke greide.

Å hevde at det er familien sin skyld at politiet ikke har løst saken, er så dumt at det eneste det er verdt å si om dette er at den som hevder det er dum selv.

Det er opplagt for alle som har fulgt denne saken fra avstand at politiet lurte TH og resten av familien trill rundt. De latet som om de ville løse saken, men var bare ute etter å bevise sin egen feilaktige teori om at TH er skyldig.
Ethvert forsøk på å hjelpe ble brukt mot dem. Les forhørene av TH i boken Lørenskogmysteriet! Da oppdager man at TH ikke er særlig smart, og at det ikke er merkelig at han gikk i vranglås og bestemte seg for ikke lenger å la seg manipulere av politiet.

Troverdig er ikke troverdig. Det vet alle på dette forumet.

PS. Helt til sist blir det fristende å argumentere slik Upålitelig (la oss kalle ham det heretter) argumenterer:

Jeg kjenner denne saken fra innsiden, og jeg vet hvorfor Upålitelig argumenterer som han gjør.
Senast redigerad av Sandemose 2022-07-05 kl. 23:41.
Citera
2022-07-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Fetade: Her er vi nok uenige. Tretti etterforskere ganger snart fire år er ikke en forsvarlig prioritering med hensyn til hva som ellers kunne trengt politiets oppfølging.

En ikke ubetydelig del av etterforskningen kan komme til nytte i andre saker. Senere. Papir-prosjektet. Printer-prosjektet. Krypto-etterforskningen.

Eksempel. Tysk politi har bygget en enorm database over skosåleavtrykk. Som kommer politi i andre land til nytte. For å identifisere skotøy.

Jeg synes heller ikke at politiet kan la en kone-morder slipper unna. Det skal ikke skje i våre dager. Vold mot kvinner og barn blir nå løftet frem som prioriterte oppgaver. Det ligger litt i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg tror de nye undersøkelsene skyldes at Politiet har endret hovedhypotese fra overlagt drap til kidnapping gått galt. Det betyr at hendelsesforløp for denne nye hovedhypotesen på testes ut grundigere gjennom rekonstruksjon mm.

Veldig veldig long shot å tro at du kan finne noen spor etter ukjente GM, så lang tid etter forbrytelsen. I et hus som har vært vasket ned flere ganger, og etterpå bebodd i flere år.

Enkle rekonstruksjoner. Og så referanseprøver. Av hva eller hvem.

Hvis hva, så var det snakk om at politiet boret i grunnmuren og fylte på med et spesielt vann, og samlet opp vannet igjen og fikk det analysert. Dette under ransakingene i 2020. Kanskje politiet nå borer nye prøver og sammenligner analysene.

Hvis hvem, Tom Hagen? Eller, eiendeler AE har etterlatt seg, som hennes dna finnes på?

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men jeg har andra tankar om det hele.

At AEH finns i havet.

Hvis du har rett så får vi kanskje aldri noe svar.
Citera
2022-07-06, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg tenker at den som hevder at noen kan ha omtrent eneveldig makt over andre personer, slik Troverdig hevder her …

«Dette er personer TH har full kontroll på både fysisk, psykisk og økonomisk.»

… er naiv, svak eller traumatisert. Ingen har slik makt over oppegående mennesker.

Troverdig! Du som stadig må gjenta at du er troverdig, og som derfor ikke engang skjønner at det ikke er du som avgjør om du er troverdig, men vi som leser påstandene dine; kan du ikke fortelle oss litt om hvordan den lett naive, aldrende TH har skaffet seg så stor fysisk, psykisk og økonomisk makt over mennesker? Alle skjønner at det er umulig.

VEDRØRENDE LØSEPENGER
Slik jeg ser det, er det politiet som hele tiden har hatt en finger på rattet når det gjelder hvilke utbetalinger TH har foretatt; først frarådet de ham å betale ut en eneste krone, deretter (dette er bare noe jeg gjetter på) bidro de til at TH utbetalte penger, fordi de trodde at de på denne måten kunne avsløre TH. Noe de heller ikke greide.

Å hevde at det er familien sin skyld at politiet ikke har løst saken, er så dumt at det eneste det er verdt å si om dette er at den som hevder det er dum selv.

Det er opplagt for alle som har fulgt denne saken fra avstand at politiet lurte TH og resten av familien trill rundt. De latet som om de ville løse saken, men var bare ute etter å bevise sin egen feilaktige teori om at TH er skyldig.
Ethvert forsøk på å hjelpe ble brukt mot dem. Les forhørene av TH i boken Lørenskogmysteriet! Da oppdager man at TH verken er særlig smart, og at det ikke er merkelig at han gikk i vranglås og bestemte seg for ikke lenger å la seg manipulere av politiet.

Troverdig er ikke troverdig. Det vet alle på dette forumet.

PS. Helt til sist blir det fristende å argumentere slik Upålitelig argumenterer. La oss kalle ham det heretter:

Jeg kjenner denne saken fra innsiden, og jeg vet hvorfor Upålitelig argumenterer som han gjør.

Sandemose snakker visst for dere alle, han tror tydeligvis han har kontroll på alle deltagerne her inne, og at alle mener Troverdig er en idiot som kaster ut upålitelige påstander om TH og hans rolle i dette dramaet. Han hinter også om at han kjenner saken fra innsiden, og at han derfor vet hvorfor jeg argumenterer som jeg gjør. Virker rimelig desperat på meg, jeg må ha trigget en svært sårbar nerve hos vedkommende.
Vel, jeg kjenner jo også saken fra innsiden, og jeg vet også hvorfor Sandemose argumenterer som han gjør. Problemet er at det eneste han har å komme med er hans eget idiotiske uttrykk «idiotiet». Barnslig og tilbakestående retorikk, som plasserer han der han hører hjemme, blant de meningsløse. Han gjør stor skam på navnet til en av vår aller største forfattere, så jeg foreslår at vi heretter kaller han for «Meningsløs» her på forumet.
Meningsløs sin beskrivelse av TH som lett naiv og aldrende stemmer overhodet ikke, og det vet han godt, det er kun et forsøk på forsvar for TH fra hans side. TH var inntil nå i meget god form, og han er i tillegg manipulerende, voldelig og maktsyk med gjennomføringsevne. Det å skylde på politiet er også total skivebom, de har hele tiden utført jobben sin på beste måte, men TH og familien vil av ukjente årsaker ikke samarbeide med dem for å løse saken. De legger istedenfor hindringer i veien for å trenere etterforskningen å lede den på feil spor. Kall meg gjerne upålitelig, det svekker overhodet ikke min troverdighet, tvert i mot vet jeg da hvor i systemet dere hører hjemme😇
Citera
2022-07-06, 00:56
Medlem
Citat:
Jeg har tenkt det samme selv. Uansett er det bra at politiet endelig mener de har en klar oversikt over hendelsesforløpet, så får tiden vise hva de har kommet frem til.

Hvis dette stemmer, hvorfor blir da siktelsen mot TH opprettholdt🤔 Det vil i så fall være en gedigen skandale, så her tar dere nok grundig feil🧐
Citera
2022-07-06, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvis dette stemmer, hvorfor blir da siktelsen mot TH opprettholdt🤔 Det vil i så fall være en gedigen skandale, så her tar dere nok grundig feil🧐

Det spesielle med denne saken, er at TH kan være ren bestiller av forbrytelsen. I andre saker kan ofte personer utelukkes, fordi de har alibi. Det kan man ikke i denne saken. Derfor blir nok siktelsen opprettholdt til saken er ferdig etterforsket.
Citera
2022-07-06, 10:55
Medlem
Citat:
Det spesielle med denne saken, er at TH kan være ren bestiller av forbrytelsen. I andre saker kan ofte personer utelukkes, fordi de har alibi. Det kan man ikke i denne saken. Derfor blir nok siktelsen opprettholdt til saken er ferdig etterforsket.

Her tror jeg du har ret.

Det kan være grunden til at sigtelsen stadig opretholdes, hvis altså efterforskningen ellers peger væk fra TH.
Senast redigerad av rlk73 2022-07-06 kl. 11:29.
Citera
2022-07-06, 11:47
Medlem
Det er helt uforståelig at hverken TH eller familien samarbeider med politiet.
I andre saker er dette en selvfølge for de berørte. AE burde vært viktigst.
Citera
2022-07-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er helt uforståelig at hverken TH eller familien samarbeider med politiet.
I andre saker er dette en selvfølge for de berørte. AE burde vært viktigst.
Citat:
Han sier undersøkelsene ble utført etter samtykke fra Tom Hagen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v5LqrX/loerenskog-saken-politiet-har-gjort-nye-undersoekelser-i-tom-hagens-hus
Citera
2022-07-06, 11:58
Medlem
norrrrrmannn1 har visst ikke fått med seg avhørsnekten og all tausheten fra TH og familien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in