Citat:
Ursprungligen postat av
Troverdig
Jeg tviler sterkt på at dette er en bestilling, alt tyder på at dette drapet i utgangspunktet er planlagt i mange år, rigget og utført av TH og noen få svært lojale personer i hans aller nærmeste krets. Dette er personer TH har full kontroll på både fysisk, psykisk og økonomisk. Da rigget gikk galt, og politiet siktet TH for drap eller medvirkning til drap, stoppet det hele opp, og valget til TH og hans nærmeste var da å velge taushet, samtidig som politiet ble utpekt som deres verste fiende. Utbetalingene som skjedde underveis i prosessen fremstår også som desperate og uforståelige, og alltid i etterkant av situasjoner hvor TH har vært under sterkt press for ikke å foreta seg noe for å få sin kone tilbake i live. Årsaken til at denne saken fortsatt ikke er løst, er i hovedsak familiens uvilje til å samarbeide med politiet, og akkurat dette aspektet jobber nok politiet intenst med å finne årsaken til. Hvorfor ønsker ikke familien å benytte politiets ressurser for å finne ut av hva som har skjedd med sin kone og mor, og hva er de egentlig redde for.
Sannheten🤔
Jeg tenker at den som hevder at noen kan ha omtrent eneveldig makt over andre personer, slik Troverdig hevder her …
«Dette er personer TH har full kontroll på både fysisk, psykisk og økonomisk.»
… er naiv, svak eller traumatisert. Ingen har slik makt over oppegående mennesker.
Troverdig! Du som stadig må gjenta at du er troverdig, og som derfor ikke engang skjønner at det ikke er du som avgjør om du er troverdig, men vi som leser påstandene dine; kan du ikke fortelle oss litt om hvordan den lett naive, aldrende TH har skaffet seg så stor fysisk, psykisk og økonomisk makt over mennesker? Alle skjønner at det er umulig.
VEDRØRENDE LØSEPENGER
Slik jeg ser det, er det politiet som hele tiden har hatt en finger på rattet når det gjelder hvilke utbetalinger TH har foretatt; først frarådet de ham å betale ut en eneste krone, deretter (dette er bare noe jeg gjetter på) bidro de til at TH utbetalte penger, fordi de trodde at de på denne måten kunne avsløre TH. Noe de heller ikke greide.
Å hevde at det er familien sin skyld at politiet ikke har løst saken, er så dumt at det eneste det er verdt å si om dette er at den som hevder det er dum selv.
Det er opplagt for alle som har fulgt denne saken fra avstand at politiet lurte TH og resten av familien trill rundt. De latet som om de ville løse saken, men var bare ute etter å bevise sin egen feilaktige teori om at TH er skyldig.
Ethvert forsøk på å hjelpe ble brukt mot dem. Les forhørene av TH i boken Lørenskogmysteriet! Da oppdager man at TH ikke er særlig smart, og at det ikke er merkelig at han gikk i vranglås og bestemte seg for ikke lenger å la seg manipulere av politiet.
Troverdig er ikke troverdig. Det vet alle på dette forumet.
PS. Helt til sist blir det fristende å argumentere slik Upålitelig (la oss kalle ham det heretter) argumenterer:
Jeg kjenner denne saken fra innsiden, og jeg vet hvorfor Upålitelig argumenterer som han gjør.