Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Jeg tror ikke AEH kommer at bli funnet.
Når etterforskningen er ferdig, tar påtalemyndigheten ut tiltale hvis de mener den siktede skal dømmes for handlingen hen er siktet for. Personen får da status som tiltalt i saken.
Så min største ønske er at TH blir tiltalet for retten og blir dømt.
Nei vi kan godt være uenige om hvorvidt AE noensinne vil bli funnet, eller ikke.
Jeg bygger håpet om at AE blir funnet på denne uttalelsen fra politiet.
– Politiet kan bekrefte at vi har gjennomført nye åstedsundersøkelser i Sloraveien 4 denne uken. Det ble utført enkle rekonstruksjoner, innhentet referanseprøver og gjort undersøkelser for å validere tidligere resultater. Formålet var blant annet å se de kriminaltekniske sporene i sammenheng og avklare potensiale for nye undersøkelser, sier han.
Politiet ønsker å få avklart potensialet for nye undersøkelser.
Hva kan det være å finne i S4 nå, tre år og åtte måneder etter at AE forsvant.
De første åstedsundersøkelsene ble avsluttet medio desember 2018. Og huset ble da vasket ned. Og Hagen flyttet inn igjen, før julen 2018.
Og politiet disponerte huset og gjennomførte ransakinger, i perioden 28. april 2020 til ... jeg husker ikke helt ... kanskje september 2020.
Dette med å
avklare potensiale for nye undersøkelser, synes jeg hinter direkte til at politiet frykter at levningene til AE kan finnes skjult et sted i huset, eller på eiendommen.
All den tid politiet har lett etter AE på mer enn 220 lokasjoner, uten å finne spor av henne; og politiet heller ikke har greid å finne bilen, alternativt forskjellige aktuelle biler, som kan ha ført AE vekk fra huset; så synes det for meg vanskelig at etterforskningen kan fullføres uten at det først blir gjort enda grundigere søk etter AE på eiendommen.
Grundige søk som kan medføre graving i hagen og eller gårdsplassen, og kanskje knusing av mur eller støp eller betong i kjelleren. Eller eventuelt andre steder i huset og eller på eiendommen.
Dersom det er vanskelig for politiet å utelukke at levningene hennes kan finnes i S4, mener jeg at politiet har en plikt til å ta i bruk alle tilgjengelige søkemetoder, for å komme til bunns i akkurat dette spørsmålet.
Også om det til slutt skulle vise seg at man ikke finner noen ting. Javel. Det vil bli ubehagelig. Men politiet kan ikke sette hensyn til eget omdømme, høyere enn muligheten for å oppklare saken.
Kilde: VG 29. juni 2022.
Lørenskog-saken: Politiet har gjort nye undersøkelser i Tom Hagens hus