2022-07-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pdh01
Din idé är alltså att 1 större + 4 mindre länder med helt olika näringsstruktur, varav 2 nyligen i militär skärmytsling & varierande grad av ogillande/indifferens till varandra, och politiserad penningpolitik ska ta över.... Tror brics (inte minst Rysslands sista utpost av kompetens, centralbanken) också inser hur nyanslöst utsiktslöst det är att "hålla på ta fram egen brics valuta", och att du snackar bortom putins nattmössa
Jag bara repeterar vad jag läst. Vi får se hur det lyckas men många vill bort från dollarn, pundet och euron efter sanktioner och beslagtagande av tillgångar från väst. Man har bäddat för en ny reservvaluta.

Sen är det det gamla vanliga arroganta gapet från en lydig vasall från de gamla unkna kolonialmakterna, dvs andra länder utanför väst och dess folk är så mycket lägre stående så dom kan inte göra något alls. Inte konstigt att många av dom vill lämna systemet och väst bakom sig.
Citera
2022-07-05, 23:59
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Aftonbladet publicerar:

“Putins hemliga plan - för att vinna kriget”.
Artikeln är tyvärr bakom en betalvägg.

Kan Zelenskyy/ NATO/ Pentagon ändå komma åt dokumentet och vända på utgången av kriget?
Jag kan hjälpa dig med vad den artikeln handlar om ok - Att genom förstörande utav matkedjor och leveranser få världen (de blinda och förslavade) att sedan köpa den ryska propagandan som redan är förberedd. Genom att skrika till sina bundsförvanter som är lika mottagliga för allt som någon säger pågrund utav avsaknad utav möjligheter och intellekt - det är väst som gör detta. Där har du den artikeln i kort
Citera
2022-07-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Rätt väg att gå? Ja om man vill sänka EU…
Sanktioner hjälper sällan till att få slut på stridigheter och i det här fallet så slår sanktionerna hårdare mot EU och många andra lånder än mot Ryaslamd…

Inte på lång sikt, til skillnad för Ryssland där sanktionerna bara biir alltmer förödande för varje dag som går.
Citera
2022-07-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Jag kan hjälpa dig med vad den artikeln handlar om ok - Att genom förstörande utav matkedjor och leveranser få världen (de blinda och förslavade) att sedan köpa den ryska propagandan som redan är förberedd. Genom att skrika till sina bundsförvanter som är lika mottagliga för allt som någon säger pågrund utav avsaknad utav möjligheter och intellekt - det är väst som gör detta. Där har du den artikeln i kort

Tack så mycket..!
Det är en djävulsk plan!

Citera
2022-07-06, 00:07
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Ryssland invaderar... förstör i princip allt i sin närhet och rör sig närmare.... där står de sedan stilla men ingen infrastruktur såsom vatten, mat elektricitet och vad deras manskap behöver. Putin skiter i vilket men det gör inte de stackars soldaterna. Slavar är dom!
Citera
2022-07-06, 00:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nu när ryssen snart har tagit hela Donbass undrar man vad deras nästa steg blir? Tar de Charkiv också? Odessa och Ukrainas kustremsa mot Svarta havet till Moldavien/Transnistrien?

Jag har en känsla av att ryssen tänker ta lite mer än "bara" Donbass (och såklart Krim). De vill nog ta lite mer landområden bara för att straffa Ukraina, NATO och USA. Gissar jag...
Allt hänger på om Ukraina har tillräckligt med manskap (i ett stycke) för att stå emot. Det har ju tisslats och tasslats så smått om att man börjat snegla på reserverna. Ironiskt nog är det sannolikt manskapet som är det stora frågetecknet, trots att Zelensky fortsatt ber om hjälp med fler, nya vapen. Vapen som behöver händer för att göra nytta. Å andra sidan bör de ryska soldaterna också vara tämligen slitna efter två månaders hårda strider om Mariupol, Severodonetsk, Lysychansk... Förloppet de kommande veckorna blir kanske utslagsgivande för utvecklingen på längre sikt. Antingen dödläge, eller kollaps på endera sidan. Jag tippar på att det kan börja hända grejer mot slutet av sommaren.
Citera
2022-07-06, 00:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta är från Skadovsk söder om Kherson. Är det raketartilleri från UAF? Över 60 km till fronten iaf.

https://twitter.com/LanaKlimak/status/1544435572923572232
Citera
2022-07-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Ja man hade kalkylerat att bli bemött med Piroger och blommor. Och efter 3 dagar skulle den speciella militära operationen vara över. Hur skulle du vilja påstå att resterande förluster skall bokföras?

Dom var nog väl medvetna om att planen inte skulle fungera och bytte strategi till ett mer långvarigt krig som uppenbarligen går bra.
Citera
2022-07-06, 00:12
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Straffa USA och NATO? Jo, de är så välkomna till detta

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Joo.., man vill, men orkar man ?

Det är jag inte alls säker på. Framgångarna är nog dyrköpta. Har inte heller varit någon "rast och ro" för de ryska trupperna sedan allt började. T.o.m Putin sade häromdagen till Shogui att : "-några trupper behöver nog dras tillbaka".

Ett erkännande då att man tagit förluster och är slitna..(om det nu inte bara är ett pr-trick).

Det är ju inget snack om att ryssen har övertaget nu och "momentum" (hatar det uttrycket). De har ju ännu så länge bara satt in bråkdelar av sina stridskrafter, och "väst" börjar vackla i stödet i och med att ekonomin går åt helsike. Någon större skillnad tycks inte heller alla de utlovade vapensystemen från NATO göra, det mesta förstörs ju ändå innan de nått krigsskådeplatserna i östra Ukraina.
Citera
2022-07-06, 00:13
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Tack så mycket..!
Det är en djävulsk plan!

Som självklart inte kommer fungera på andra ställen än just där behovet är som störst. Men låt isåfall dessa bundsförvanter stå för sin egna negligering. Dags att sanningen kommer hårt
Citera
2022-07-06, 00:15
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Många "muslimer" i Sverige är sekulariserade. Välstånd o utbildning o demokrati ger att större andel sekulariseras.

Jo, tidigare i år såg vi ju hur sekulariserad stenkastningen mot polisen blivit...

Citat:
Ursprungligen postat av donald12
I ryZZland kommer troligen islam utmana makten om 10-20 år. Om ryZZland inte klarar av att ockupera Ukraina kommer islamiseringen gå ännu fortare. ryZZland blir mer en del av arabvärlden med immigration från Iran, Syrien, Azerbajdzjan mm.

Tycker Ryssland verkar ha mindre problem med islam än på länge.
Tjetjenien är pacificerat, muslimerna är relativt koncentrerade till små geografiska enklaver osv.

Tror inte de är särskilt integrerade i maktstrukturen heller*. Att det är många muslimer i ryska federationen ska kanske inte tolkas som att muslimerna håller på att ta över i Ryssland, utan snarare som att Ryssland ockuperar och kontrollerar många muslimska regioner. Lite som med brittiska imperiet och indien - indier måtte ha utgjort närapå absolut majoritet av imperiets befolkning under de cirka hundra år Brittiska Raj existerade. Men det fanns inga direkt seriösa farhågor om att indier skulle ta över makten.

*Jag försökte hitta info om hur många muslimer som för närvarande sitter i Duman, men lyckades inget vidare. Är det någon här i tråden som vet?
Citera
2022-07-06, 00:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, det har väl varit glasklart från första stund att Putin bara ser det här kriget som en liten apértif?

Så jag gläds i alla fall att sanktionerna biter så pass att de (ryssarna) öppet medger det, vi får ju ett kvitto på att det trots allt är rätt väg att gå.
Kanske innan kriget. Men dvärgmongot Putain är en feg jävel. Redan nu talar man öppet i Ryssland om att man inte kommer lyckas att förgöra Ukraina. Så nu tänker Putain sig väl en lösning typ 2014. Att man glömmer det som hänt i detta kriget typ. Lycka till med det säger jag.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1544416347383275524
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in