2022-07-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Dom där listorna bygger nog mer på verkligheten än något inlägg du presterat här.
Nej. Ingen tvekan om att Ryssland hamnat sämre än förtjänat på de listorna eftersom rysshatet är enormt….
Citera
2022-07-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
"Idrottsmän, dvs på hög nivå" och "utbildade" behöver inte infinna sig i det militära i Ryssland så det är väl snarare tvärtom? Eller är jag helt ute och cyklar?

Kris i Ryssland nu! Alla ska va lojala mot Putin o spela i sunk KHL på sin höjd. Blir ringar på vattnet av detta. Vem fan våga ta i tång med ryska atleter och riskera deras liv.
Ryssland får köra sina egna VM med Vitryssland och juniorer nästa år med ! Blir nog på alla sporter snart
Citera
2022-07-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland är ett muslimskt land. bor 25miljoner muslimer där. Mycket mer än nånstans i Europa. Rysstrollen är antagligen muslimer själva.

"Muslims will make up 30 percent of Russia’s population by 2034, the country’s grand mufti said"

https://www.aa.com.tr/en/world/-muslims-to-make-up-30-of-russia-s-population-by-2034-/1409181

Det är en mycket skrämmande utveckling. Putin må vara en komplett galning och enormt hot mot sin omvärld, men ett framtida muslimskt ryskt kalifat som har händerna på världens största kärnvapenarsenal är ännu värre.

Ännu en anledning att Ryssland måste krossas och förintas nu i Ukraina, en gång för alla, annars har vi ännu större problem lite längre fram.
Citera
2022-07-05, 23:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag gläds inte så mycket åt dessa nyheter egentligen. Anledningen till det, är att detta grepp är Putin som "double down" återigen...

Vilket då troligen betyder att Putin inte alls har tröttnat på att kriga, även om hela donbas skulle hamna hos ryssarna. Han har aptit på mer..

Hmm, det har väl varit glasklart från första stund att Putin bara ser det här kriget som en liten apértif?

Så jag gläds i alla fall att sanktionerna biter så pass att de (ryssarna) öppet medger det, vi får ju ett kvitto på att det trots allt är rätt väg att gå.
Citera
2022-07-05, 23:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, det har väl varit glasklart från första stund att Putin bara ser det här kriget som en liten apértif?

Så jag gläds i alla fall att sanktionerna biter så pass att de (ryssarna) öppet medger det, vi får ju ett kvitto på att det trots allt är rätt väg att gå.

Givetvis, får se hur "Nadja och Sergei" tar beskedet om att jobba övertid gratis, samtidigt som man inte har hört ett skvatt ifrån sonen vid fronten.., och är nog säkert såpass cyniska att de kan räkna ut att politrukernas söner slipper det. Ingen moralhöjare precis..

Kanske mera sabotage i längden ?
Citera
2022-07-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Rätt väg att gå? Ja om man vill sänka EU…
Sanktioner hjälper sällan till att få slut på stridigheter och i det här fallet så slår sanktionerna hårdare mot EU och många andra lånder än mot Ryaslamd…
Citera
2022-07-05, 23:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är en mycket skrämmande utveckling. Putin må vara en komplett galning och enormt hot mot sin omvärld, men ett framtida muslimskt ryskt kalifat som har händerna på världens största kärnvapenarsenal är ännu värre.

Ännu en anledning att Ryssland måste krossas och förintas nu i Ukraina, en gång för alla, annars har vi ännu större problem lite längre fram.
Frågan är hur det blir med Sverige som redan nu har ca 1 miljön muslimer?
Om 20 år är de etniska svenskarna i minoritet totalt sett.
Malmö Framtidsstaden, där är detta redan ett faktum.
Ska vi bomba Malmö redan nu? Plus alla ghetton?
I förebyggande syfte liksom?
Citera
2022-07-05, 23:45
Medlem
Aftonbladet publicerar:

“Putins hemliga plan - för att vinna kriget”.
Artikeln är tyvärr bakom en betalvägg.

Kan Zelenskyy/ NATO/ Pentagon ändå komma åt dokumentet och vända på utgången av kriget?
Citera
2022-07-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ingen förstår dig längre och läser heller inte det du syftar på!
Jag tror du måste förstå att du inte pratar för någon mer än dig själv och möjligtvis ett fåtal spån till…
Citera
2022-07-05, 23:46
Medlem
Drozds avatar
Nu när ryssen snart har tagit hela Donbass undrar man vad deras nästa steg blir? Tar de Charkiv också? Odessa och Ukrainas kustremsa mot Svarta havet till Moldavien/Transnistrien?

Jag har en känsla av att ryssen tänker ta lite mer än "bara" Donbass (och såklart Krim). De vill nog ta lite mer landområden bara för att straffa Ukraina, NATO och USA. Gissar jag...
Citera
2022-07-05, 23:54
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nu när ryssen snart har tagit hela Donbass undrar man vad deras nästa steg blir? Tar de Charkiv också? Odessa och Ukrainas kustremsa mot Svarta havet till Moldavien/Transnistrien?

Jag har en känsla av att ryssen tänker ta lite mer än "bara" Donbass (och såklart Krim). De vill nog ta lite mer landområden bara för att straffa Ukraina, NATO och USA. Gissar jag...
Straffa USA och NATO? Jo, de är så välkomna till detta
Citera
2022-07-05, 23:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

Joo.., man vill, men orkar man ?

Det är jag inte alls säker på. Framgångarna är nog dyrköpta. Har inte heller varit någon "rast och ro" för de ryska trupperna sedan allt började. T.o.m Putin sade häromdagen till Shogui att : "-några trupper behöver nog dras tillbaka".

Ett erkännande då att man tagit förluster och är slitna..(om det nu inte bara är ett pr-trick).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in