Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Jo, Sverige har såklart en viss chans. Men min poäng var att Sverige inte är favoriter hos bettingbolagen, och även om deras odds lite grann styrs av folks emotionella tippande så har de sällan helt fel.
ex. odds från Unibet - Betsson
Spanien 4,50 - 5,00
England 5,00 - 5,50
Frankrike 7,00 - 6,50
Holland 7,50 - 6,50
Sverige 8,00 - 8,00
Tyskland 9,00 - 8,00
Tror "allmänheten" har fått en lite annan uppfattning, och skenar iväg i en övertro på Sveriges chanser. Själv tycker jag det vore bättre om fler förstod ungefär hur stora chanserna är, dvs ca 25% chans att nå final och ca 15% chans att vinna.
Ja. Det är väl bland dessa sex som vi lär hitta vinnaren bland. Men jag tycker inte det finns något som solklart sticker ut.
England har hemmaplan och suktar efter lyckas fullt ut.Finns en risk att dom peakar annars sen efter en relativt bra period bakom sig.
Sverige är väl jämnaste laget i toppen under längst tid nu utan att lyckats vinna någon titel om man tittar på alla turneringar (VM, OS, EM). Det är verkligen dags att även vinna något nu.
Spanien är väl intressantast på pappret men har egentligen inga framgångar alls att falla tillbaka på.
Frankrike har varit med rätt länge nu med samma stomme? utan att varit nära att få till det. Känns som det behövt lite nytt för att lyfta och det ser inte särskilt spännande ut längre även om det är ett stabilt lag.
Nederländerna kommer från en framgångsperiod(är regerande mästare) nu men kanske har en liten mättnadskänsla och kanske börjat peaka även om dom inte kan räknas bort.
Sen har Tyskland. Det överlägset mest framgångsrika europiska laget historiskt som haft en liten svacka senaste åren men som känns på gång igen kan aldrig underskattas.
Så ja..Det känns knallhårt.
Sen har vi ju bland dom andra främst Norge med Hegerberg tillbaka. Men det är väl för tunt i övrigt.
Jag tror som någon annan skrev att England och Sverige bör nog sukta mest efter guld med tanke på omständigheter och prestationer i närtid.