• 1
  • 2
2022-07-05, 20:00
Medlem
Går det att komma överens med ett kreditföretag gällande ett enda akutköp? Tex SJ, behöver åka för att träffa barn över helgen och vill köra fakturan som ska betalas till löningen. Går det att komma överens med i det här fallet PayEx om en faktura trots betalningsanmärkningar? Man kan visa upp lönespec, kontoutdrag och på alla möjliga sätt förklara situationen etc. Har någon varit med om liknande tidigare? Och lyckats med fakturaköp? Tacksam för alla svar.
Citera
2022-07-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gothia-swed
Går det att komma överens med ett kreditföretag gällande ett enda akutköp? Tex SJ, behöver åka för att träffa barn över helgen och vill köra fakturan som ska betalas till löningen. Går det att komma överens med i det här fallet PayEx om en faktura trots betalningsanmärkningar? Man kan visa upp lönespec, kontoutdrag och på alla möjliga sätt förklara situationen etc. Har någon varit med om liknande tidigare? Och lyckats med fakturaköp? Tacksam för alla svar.

du kan ju fråga i SJs chatt, men principiellt så är svaret. Nej!.
Citera
2022-07-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du kan ju fråga i SJs chatt, men principiellt så är svaret. Nej!.

Nej, SJ hänvisar till PayEx som sköter deras fakturor åt dem.
Citera
2022-07-05, 20:08
Medlem
Citat:
Nej, SJ hänvisar till PayEx som sköter deras fakturor åt dem.

Då får du fråga Payex, även om jag vill tro att du precis fått det principiella svaret på din fråga.....
Citera
2022-07-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Då får du fråga Payex, även om jag vill tro att du precis fått det principiella svaret på din fråga.....

Jag känner till det principiella svaret, men jag är ute efter en lösning här. Därför frågar jag ifall någon har gjort det tidigare och lyckats?
Citera
2022-07-05, 20:48
Medlem
Aigiss avatar
Det tror jag knappast. Du får väl ta ett sms-lån.
Citera
2022-07-05, 21:10
Medlem
Nog bättre du frågar de som du vill ha kredit av va,?
Citera
2022-07-05, 21:24
Citat:
Jag känner till det principiella svaret, men jag är ute efter en lösning här. Därför frågar jag ifall någon har gjort det tidigare och lyckats?
Kreditbolagen är helt ointresserade av att lägga tid på diskussioner och att ta risker med det väldigt lilla fåtal personer som är pålitliga och skötsamma trots att de har betalningsanmärkningar. Trots allt är betalningsanmärkningar till för just detta.

Så dina lösningar är densamma som de som är i behov av snabba pengar. Panta burkar, låna av en vän, sälj något etc.
Citera
2022-07-05, 22:57
Medlem
sebastian66s avatar
Enkelt svar har man betalningsanmärkningar så är du rökt. Ingen har förtroende för dig dvs du kan inte ens köpa skithuspapper från Lilla edet.
Du skulle inte ens ha barn om du inte ens kan betala en biljett när det är i början på månaden.
Man skulle nog börja införa körkort för att skaffa barn. Vilken far du måste vara betalningsanmärkningar har barn jisses vilken framtid du ger dig och barnet,
Sätt dig bredvid en Rumän samla burkar ta fram muggen. Plocka blåbär och sälj utanför den lokala butiken eller på en parkeringsplats luffare.
Citera
2022-07-05, 23:04
Citat:

Om du inte ens har råd med en tågbiljett vad hade du tänkt vinna med att visa kontoutdrag. Ska du bara skriva en nolla på ett papper?

Du har redan svaret. Nej. Du kan inte tjoxa dig ur det här utan får snällt ligga i sängen du bäddat.
Citera
2022-07-06, 07:19
Medlem
borrizs avatar
Kan du inte be om ett förskott på lönen?
Citera
2022-07-06, 15:18
Medlem
Payex lär förlora hög% på att ens bedöma din kreditvärdighet så lär ej hända.

Din enda möjlighet är nog om nån i din närhet är dum nog eller smslån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in