Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Denna fråga är främst riktad till er som håller med forskarna och media m.m. om att klimatet är påväg åt helvete.
Det gör jag inte.
Citat:
Är man "klimatförnekare" så är man nog inte beredd att göra några uppoffringar av uppenbara skäl.
Har alla på nåt märkligt sätt tillgång till alla "klimatförnekares" innersta tankar?
Citat:
Något som stör mig är dock att de som predikar om klimatet ofta inte föregår med gott exempel och gör några uppoffringar själva.
De ska inte göra uppoffringar, det är du och dina barn som ska steriliseras och inget äga 2030. Jesus ser oss som får som behöver en herde, klimatisterna ser oss som får att slakta.
Citat:
Jag vet till exempel att skådespelaren Leonardo Dicaprio flög runt i sin privatjet och predikade om klimatförändringarna.
Dåligt valt exempel. Leonardo är charmig och en skicklig skådespelare. Så länge han inte våldtar sälungar med klubba så får han göra som han vill.
Citat:
Men vilka uppoffringar är ni beredda att göra?
För miljön, många uppoffringar. Slutat med sugrör mest för att jag slutat med skräpmat... Vänta lite? Nej, det är klimatsmart att sluta med sugrör. och plastpåsar har jag bytt ut mot en ryggsäck.
Citat:
Kanske ta bussen istället för bilen till och från jobbet?
Har ingen bil. Att åka buss är för mig samma sak som
svält i Gulag. Hyr bil när jag behöver det, vilket är sällan, annars har jag hela...vänta...två hela ben kvar att röra mig med.
Citat:
Eller bli mer medveten om hur mycket mat ni slänger?
Helt otroligt igen. Så fort jag slänger mat så är det snabbmat. Jag undrar om det har med sugrör... Nej, det är klimatsmart att inte slänga mat.
Citat:
Eller kanske skänka till second hand istället för att slänga fullt fungerande grejer på tippen?
Nu när man äntligen vuxit ur den stora målgruppen för
fascist fashion så använder jag kläderna tills de är utslitna. Jag skänker dem till frälsarna eller vad de heter, men jag tror inte nån vill ha utslitna jeans med en massa hål i, vilken idiot skulle
betala för sånt? Jag borde skaffa en afflilate länk här.
Hur som helst, jag som förnekar klimatet i ord men inte handling är värre än Leo som bekräftar klimatet i ord men inte handling för att jag är ful och icke populär. Min död vore klimatets räddning och det är den ultimata rättvisan. Utopin kommer när alla förnekare svälter ihjäl i Gulag... Åh, Marx, så många nya förnekare kommer till dig i den eviga ingentingheten som väntar alla efter döden. Ingenting spelar roll förutom att för all evighet frysa fast polarisarna vid en av oss mätt nivå som är vetenskaplig och klimatvänlig och permanent.
Ska vi ta en titt på Kinas klimatsatsningar?
Äsch det är bara ett par bilkyrkogårdar med ett tiotal, tjuo-, hundra-, tusen- tiotusantals(?) bilar som enligt Duckduckgo
relativt ofta är helt nya. Man måste ha
respekt för Kinas grundläggande diktatur och hur effektiv den är på omställningar i äkta marxistiskt manér. Det finns inga bilkyrkogårdar i Kina, bilkyrkogårdarna är bara resultatet av klimatförändringar enligt Google. Öppna era hjärtan!