Citat:
Ja, jag har läst texten och det du hänvisar till är deras redovisning av metoden. De gör det där och sedan redovisar de begränsningarna och felkällorna. Obs, utan att kvantifiera det sistnämnda.
Så här säger du:
Sedan har jag lagt till separatisternas förluster och utifrån det jag sett ligger de på en högre nivå och jag höftar till detta till 50% fler.
Sammantaget så tycker jag att min uppskattning är rimlig utifrån tesen att förhållandet skadade och döda soldater brukar sägas vara 3:1. Fler döda och ryssarna skulle förlora kohesion.
Dessa fantasisiffror som florerar har liksom ingen som helst verklighetsförankring.
Så här säger du:
Tillbaka till texten så har du uppenbarligen missat huvudinnehåll, dvs. att det enbart handlar om identifierarade militära begravningarNej, det är inte huvudinnehållet utan en beskrivning av metod. Och syftet med undersökningen är att bedöma ryssarnas förluster och inget annat. Alltså inte de som har begravts men militära ceremonier. Man återkommer t.o.m. till syftet i slutet av artikeln:
Uppgifterna vi har samlat in återspeglar inte den faktiska nivån av offer, eftersom vi bara förlitar oss på bekräftade dödsrapporter. Men den ackumulerade informationen gör att vi kan förstå och analysera vad som händer med den ryska armén under kriget.Där redovisar man även felkällorna. Det har jag tagit hänsyn till i min bedömning och lagt på 1000-2000 till de 4010 döda man redovisar. Finns ingen anledning att tro att det är i underkant då man inte har kvantifierat felkällorna men använder ändå 4010 döda för att förstå och analysera ryssarnas förluster.
Sedan har jag lagt till separatisternas förluster och utifrån det jag sett ligger de på en högre nivå och jag höftar till detta till 50% fler.
Sammantaget så tycker jag att min uppskattning är rimlig utifrån tesen att förhållandet skadade och döda soldater brukar sägas vara 3:1. Fler döda och ryssarna skulle förlora kohesion.
Dessa fantasisiffror som florerar har liksom ingen som helst verklighetsförankring.
Du bör träna upp din läsförståelse och verklighetsförankring om du skall försöka diskutera på detta forum.
Den siffra som nämns 4010 som du hakar upp idn argumentation på handlar om bekräftade namngivna ryska militärer som begravts vid en sk. militär begravning.
En siffra som jag inte alls ifrågasätter, däremot så stannar din läsförmåga där.
Tillkommer gör de som begravts utan officiell rapportering de som inte identifierats och de som begravts utanför Ryssland.
Dessutom alla som står utanför den reguljära Ryska militärmakten m.fl.
Läs igen och om du förfarande har svårt att förstå texten, så kan du nog få hjälp om du besöker ditt lokala bibliotek, finns oftast vuxna där som kan hjälpa dig.