2022-07-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Volkswagens Sverigechef Sten Forsberg föreslår en höjning av skatten på äldre fordon.
Detta för att finansiera bidragen till nya bilar.
Kanske kan man utöka malusdelen till att omfatta äldre bilar som en balans för att finansiera systemet, säger Sten Forsberg.

Källa: Teknkens Värld.

SC430 har ett mycket bättre förslag - VW Sverige byter in alla bilar - även avställda o trasiga
mot fabriksny VAG bil enligt fritt val - om han inte får företaget med sig tar han själv denna kostnad,
men så justa är nog varken han eller företagen - han är en äcklig jävla ormkrämare som borde ge bort allt vad han äger o har ink framtida löner o bidrag
Citera
2022-07-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tyskland har något liknande system där äldre bilar betalar högre skatt.

Som det är nu så är ju också helt fel. Nyare bilar som kanske släpper ut "renade" avgaser och 100 gram koldioxid per kilometer kostar 4000-6000 om året i skatt och en bil från 1992 som släpper ut orenade avgaser och 150 gram koldioxid per kilometer kostar runt 2000 i skatt per år.

Sådär får man inte tänka…. Utan normen är att man ska klaga sig blå på alla skatteökningar staten och eliten, utan att tänka längre än näsan är lång….

Logik, är en bristvara, ofta hos dem som kastar skit på regeringar staten etc etc…
Citera
2022-07-05, 16:41
Medlem
ormbitens avatar
Antalet av bilägare som kör med avställda och oförsäkrade bilar lär nog öka allt mer i framtiden.
Redan idag rullar det fler sådana än man kan tro på vägarna, sannolikt möter ni flertalet varje dag när ni är ute och kör.
Citera
2022-07-05, 16:42
Medlem
Citat:
Volkswagens Sverigechef Sten Forsberg föreslår en höjning av skatten på äldre fordon.
Kanske kan man utöka malusdelen till att omfatta äldre bilar som en balans för att finansiera systemet, säger Sten Forsberg.

Med sådana tankegångar säljer man inga bilar och i och med det ger jag ett heligt löfte. Jag kommer INTE köpa något från VW koncernen så länge dåren Sten Forsberg är chef där. Och jag ska propagera för alla jag känner att göra samma sak.
Citera
2022-07-05, 16:51
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Sådär får man inte tänka…. Utan normen är att man ska klaga sig blå på alla skatteökningar staten och eliten, utan att tänka längre än näsan är lång….

Logik, är en bristvara, ofta hos dem som kastar skit på regeringar staten etc etc…

Släng och köp nytt alltså? Släng gamla bilar, kylskåp, TV-apparater och skrivare. Riv gamla oisolerade hus och bygg ekohus.

För att nyproduktion inte genererar utsläpp och inte kräver resurser.
Citera
2022-07-05, 16:53
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vi bor här för vi klarar inte avgaserna.

Jag tror det är annat än avgaser som gör att människor vill bo utanför storstäder, liksom att det är annat än älgallergi som gör att människor vill bo i storstäder.
Citera
2022-07-05, 16:58
Medlem
Såklart vill han det. Han vill ju tjäna pengar
Citera
2022-07-05, 17:06
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Inte nog med det, du blir helt uppenbart total dum i hela huvudet på köpet.

Men pröva det när du har en familj med telingar och ni ska veckohandla och kanske köpa ett par skidor till lillgrabben.... Lycka till.

Jag har två barn, och storhandla ser jag inte vitsen med, tycker en matkasse varannan dag funkar jättebra.
Såvida man inte är en flodhästfamilj som tvunget måste ha 3 sexpack 2 liters cola i veckan.. då får man väl kånka en bit.

Köpa skidor?? Hyr skidor om du är lite klyftig.
Citera
2022-07-05, 17:07
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Måste tyvärr ha bil då jag är extremt känslig mot både höga ljud och äckliga människor, bor på landet också så det går inte flytta till stan då? Nej jag förklarade ju varför jag inte kan det samtidigt som jag förklarade varför jag inte kan ta bussen.

Du är bekväm och känslig, stackars dig.
Citera
2022-07-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag har två barn, och storhandla ser jag inte vitsen med, tycker en matkasse varannan dag funkar jättebra.
Såvida man inte är en flodhästfamilj som tvunget måste ha 3 sexpack 2 liters cola i veckan.. då får man väl kånka en bit.

Köpa skidor?? Hyr skidor om du är lite klyftig.

Ditt trollande är för dåligt.
Citera
2022-07-05, 17:09
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Då tror du att du lever i symbios med din arbetsgivare.
Se till så att hans morgonkaffe blir rätt imorgon, annars kan det bli en längre promenad.

Gjorde ett undantag, normalt svarar jag inte på korkade inlägg.
Inte för att jag tror att det biter på dig.

Min chef har anpassat mitt schema efter mina busstider.
Uppskattad personal kan ha den förmånen.
Citera
2022-07-05, 17:10
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Snygg inlaga för att hålla nybilsförsäljningen uppe. Det kommer dock inte att hända om inte MP lyckas hänga kvar i riksdagen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in