2022-07-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Nej du, där har du duktigt fel igen. Men vad kan man förvänta sig av en som sprider felaktiga uppgifter som värsta mytomanen.

Jag vill absolut inte framställa Emil som något han inte var. Jag sprider heller inga osanningar om honom. Jag har heller knappt ens nuddat vid allt jag har om honom. Av diverse olika anledningar som du och andra fullständigt skiter i här.

Samma sak gäller Lydia. Det ska inte spridas felaktiga uppgifter för att dina inlägg ska bli så sensationella som du önskar då det tyvärr är felaktiga uppgifter du sprider.

Ayt Lydia varit med olika män, att hon festat m.m att hon inte är en ängel, det säger jag inget om. Men för fan, lite sanning i allt skit du sprider får det väl finnas.

Det finns hur du än oönskar vittnen som sett henne bli misshandlad. Det finns många vittnen som fått både se och höra hur hon "behandlas"

Men Lydia är inte som vad ska man säga, många kvinnor. Lydia tar nämligen skit, hon tar stryk, hon tar psykisk misshandel, hon är van att behandlas illa så hon gör ingen affär av det. Och tyvärr är det denna sida utav henne som faktiskt får henne att hamna hos folk som behandlar henne illa också. Därmed ej sagt att Lydia ör oskyldig.

Jag skulle vilja kalla henne lite oromantisk. En kvinna med dålig självkänsla kanske? En kvinna som tappat tron? En kvinna som är van att göra män "nöjda" hon gör som de vill så blir ingen sur.

Men trots att män kan styra henne. De tror så iaf. Så går det till en gräns. Då bara går hon sin väg.
Det fetade, där i slutet:
Nej, fattas bara det, alltså att nån skulle anse Lydia Barth vara oskyldig!!
Men här i tråden finns konton som 24/7 håller på med att försöka mildra hennes mord genom att smutskasta brottsoffret Emil. -Smutsfolk!

Men för att återgå till det fetade:
Du gör vad du kan för att visa att Lydia Barth är den sorts kvinna som väljer att emot stryk, kanske till och med utan att klaga alltför mycket. För min del får kvinnor gärna välja att bli kränkta, förnedrade, misshandlade etc -det låter jag vara deras eget val. Tyvärr ligger det dock ofta djupa störningar bakom sådana val, så hur frivilliga de där valen är kan diskuteras.
Men det ska vi inte göra nu.

För nu skall vi titta på Lydia Barth.
Hennes [ev] masochistiska läggning ger henne inte fribrev att kunna strunta i sina barn!

Lydia Barth är ingen bra mamma punkt
Bra mammor mördar inte och de utsätter sig inte heller för kränkningar från partners, utan hellre lever de då helt utan partner punkt

Din allra sista mening i inlägget:
Andra konton har redan påpekat att du har fel där.
Lydia Barth gick inte alls sin väg trots att Emil hade bett henne gå. Hon valde(!) att vilja döda Emil och det var också precis det hon gjorde och hon gjorde det helt utan att tänka på vare sig Emils eller sina barn.
Med två ord: En smutsmamma.
2022-07-05, 14:44
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Därför att han är polisanmäld, så enkelt är det.
Ja nu vet och nämner jag bara några som jag vet är blåsta. Och män som exempelvis slår kvinnor kallar jag blåsta och de är svin enligt min mening. Du kanske tycker det är okej, men inte jag.

Ja, det är en polisanmäld snubbe. Men det är tydligen ok att lyfta fram såna 😂
2022-07-05, 14:52
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
fast vad hade det med mitt inlägg att göra?
Jag undrade vad som föranledde allt våld i hennes tidigare relationer, vilket i mitt tycke är viktigt och intressant i jakten på ett svar.

Listan om våldsamma ex som sagt tog jag från Lasses inlägg, är det han som är ett sårat bittert ex då?

Hur vore det om du läste igenom noga innan du drog felaktiga slutsatser och då bestämde dig för att sprida vidare detta.
2022-07-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja du capten, det är ingen rättegång, det här är flashback. Du påstår att jag skulle begå mened om jag vittnat om mina inlägg i en rättegång?
Du försöker verka säker, minsann.
Men vet du en hemlis? Jag har samlat en duktig lunta om Lydias liv och jag kan styrka vartenda påstående och backa upp med bevis. Så i en rättegång skulle jag sitta säker

Angående det fetade, så är det precis vad du gör, försöker påstå att "du har knappt ens nuddat vid allt du har om honom."

Är mina inlägg sensationella? Det vet jag inte riktigt att jag håller med om. Jag förmedlar bara den fakta som går att plocka fram via myndigheter.

Trams och larv ägnar jag mig åt i andra trådar.

Lydia är sannerligen inte som andra kvinnor.
Hon är en av alla kvinnor som sitter på kvinnoanstalt, dömd för mord.

Dålig självkänsla tror jag absolut, hon är ju misslyckat. Har inte åstadkommit någonting i sitt liv, annat än att parisitera på andra. Hon gör som män vill, du menar särar på benen och suger k*k, ja, det betvivlar jag inte.

Att Lydia skiter i följder och lämnar när det blir jobbigt, det vet vi.
Som när hon fick nog av Emil, när han vägrade lyssna, trots att hon hade bössan, så orkade hon inte att han inte lydde henne, så hon avrättade honom och gick iväg.

Du säger att du minsann har en duktig lunta om Lydia.
Hur kommer det sig att du samlar in massa info om en person du inte känner? Det är ju riktigt creepy får man ju säga, stalking beteende ju.
Se nu hittar du på igen genom att säga att den fakta du går på är bara sånt du plockat fram via myndigheter. Likväl påstår du genom dina texter att Lydia inte kan vara vän med det manliga könet utan att ha sex med dom. Det kommer väl inte från en myndighet, vilket då betyder enligt dina egna ord att det inte är fakta, vilket då är skvaller och skitsnack. Bra att du erkänner nu ju. 😊
2022-07-05, 15:03
Avslutad
Citat:
Du säger att du minsann har en duktig lunta om Lydia.
Hur kommer det sig att du samlar in massa info om en person du inte känner? Det är ju riktigt creepy får man ju säga, stalking beteende ju.
Se nu hittar du på igen genom att säga att den fakta du går på är bara sånt du plockat fram via myndigheter. Likväl påstår du genom dina texter att Lydia inte kan vara vän med det manliga könet utan att ha sex med dom. Det kommer väl inte från en myndighet, vilket då betyder enligt dina egna ord att det inte är fakta, vilket då är skvaller och skitsnack. Bra att du erkänner nu ju. 😊
Nej, du läser som en kratta. Jag har flertalet gånger hänvisat till vart jag inhämtat information.
Creepy stalker, är nog snarare du och capten, som verkar veta allt om Lydias sexpartners.
Jag har källor som jag inte kan avslöja, lev med det.
Att jag har en nådig lunta...ja, det är ett väldigt speciellt fall, om en person som inte gjort någonting bra i hela sitt liv. Utsatt sina barn för en farlig dansk
2022-07-05, 15:09
Medlem
Citat:
Nej, du läser som en kratta. Jag har flertalet gånger hänvisat till vart jag inhämtat information.
Creepy stalker, är nog snarare du och capten, som verkar veta allt om Lydias sexpartners.
Jag har källor som jag inte kan avslöja, lev med det.
Att jag har en nådig lunta...ja, det är ett väldigt speciellt fall, om en person som inte gjort någonting bra i hela sitt liv. Utsatt sina barn för en farlig dansk

Det är dina egna ord Mumsebulle
Jaha, men varför sa du inte det tidigare att du hade en sån lunta m.m. Ja för jag trodde vi pratade om Lydia här i tråden, inte om någon annan du samlat info om. Hur många personer har du samlat info om?
2022-07-05, 15:12
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ja du capten, det är ingen rättegång, det här är flashback. Du påstår att jag skulle begå mened om jag vittnat om mina inlägg i en rättegång?
Du försöker verka säker, minsann.
Men vet du en hemlis? Jag har samlat en duktig lunta om Lydias liv och jag kan styrka vartenda påstående och backa upp med bevis. Så i en rättegång skulle jag sitta säker

Angående det fetade, så är det precis vad du gör, försöker påstå att "du har knappt ens nuddat vid allt du har om honom."

Är mina inlägg sensationella? Det vet jag inte riktigt att jag håller med om. Jag förmedlar bara den fakta som går att plocka fram via myndigheter.

Trams och larv ägnar jag mig åt i andra trådar.

Lydia är sannerligen inte som andra kvinnor.
Hon är en av alla kvinnor som sitter på kvinnoanstalt, dömd för mord.

Dålig självkänsla tror jag absolut, hon är ju misslyckat. Har inte åstadkommit någonting i sitt liv, annat än att parisitera på andra. Hon gör som män vill, du menar särar på benen och suger k*k, ja, det betvivlar jag inte.

Att Lydia skiter i följder och lämnar när det blir jobbigt, det vet vi.
Som när hon fick nog av Emil, när han vägrade lyssna, trots att hon hade bössan, så orkade hon inte att han inte lydde henne, så hon avrättade honom och gick iväg.

Ja, det påstår jag därför att det är helt uppenbart så att du tar lite från din bittra källa och sen kryddar den ytterliggare och voila, -blev det en sanning där du och den som väljer att mata dig utelämnar viktig information. Dessutom hittar du på så mkt att man kan inte klassa dig som annat än en lögnare, mytoman.

Jag vet inte varför du vill göra denna tragiska story mer vidrig än vad den är. Jag vet heller inte varför ngn som du som sagt sig inte känna henne har en hel lunta med vad? Om henne. Bisarrt beteende. Stalkervarning minsann på dig.

Du är en lögnare och det kommer t.o.m folk in från andra trådar här på Flashback och säger samma sak. Du börjar bli ökänd med ditt ljugande. Kanske dax att åtminstone försöka andas lite och fundera över allt du sprider. Om det är sant? Finns det ngn sanning i detta o.s.v.
2022-07-05, 15:16
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
En nära vän drar inte upp en förlegad Flashback-tråd igen och beter sig som en praktidiot.

Samma fråga kan faktiskt ställas till dig? Du hade ju ingen relation till Lydia?

Det har du helt rätt i, jag har inte en sådan relation till Lydia. Jag har en helt annan kontakt med henne.

Däremot är det underligt att just du som beklagade dig häromdagen att tråden var igång igen. Nu väljer att delta i den.

Nåja, ingen förvånas.
2022-07-05, 15:20
Avslutad
Citat:
Det är dina egna ord Mumsebulle
Jaha, men varför sa du inte det tidigare att du hade en sån lunta m.m. Ja för jag trodde vi pratade om Lydia här i tråden, inte om någon annan du samlat info om. Hur många personer har du samlat info om?
Jag har ju förklarat om och om igen, att det intresserar mig, brottsfall, missär, osv brott där oskyldiga utsätts för vidrigheter, som backas upp av en skamlös mob.

Edit: gärningsmannen i detta fall, är en kvinna. Ovanligt med en kvinna som iskallt skjuter ihjäl en älskare
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-05 kl. 15:23.
2022-07-05, 15:29
Avslutad
Citat:
Men snälla du, då får du gå tillbaks i tråden och läsa hur och vad du själv skriver. Du hoppar raka vägen på mobbingtåget som har ett budskap, att sprida felaktig info som skadar anhöriga.

Är inget konstigt att känna till olika anmälan som gjorts. När man väljer att hylla "vissa" i tråden, utan vetskap eller insikt i vad eller hur det verkligen stod till, då tar man parti särskilt då man väljer att sprida vidare felaktig info.

Ingen av oss har sagt att Lydia är oskyldig eller att Lydia inte ska ta sitt straff. Men, att krydda eller hitta på saker som sedan blir trådsanningar är illa.

Det tycker du om nog själv enom du tänker efter.

Det gäller både ang Emil som om Lydia.
Nu är det bara en mördare och ett brottsoffer.
Lydia bör granskas ordentligt, som så många påpekat.
2022-07-05, 15:29
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Men snälla du, då får du gå tillbaks i tråden och läsa hur och vad du själv skriver. Du hoppar raka vägen på mobbingtåget som har ett budskap, att sprida felaktig info som skadar anhöriga.

Är inget konstigt att känna till olika anmälan som gjorts. När man väljer att hylla "vissa" i tråden, utan vetskap eller insikt i vad eller hur det verkligen stod till, då tar man parti särskilt då man väljer att sprida vidare felaktig info.

Ingen av oss har sagt att Lydia är oskyldig eller att Lydia inte ska ta sitt straff. Men, att krydda eller hitta på saker som sedan blir trådsanningar är illa.

Det tycker du om nog själv enom du tänker efter.

Det gäller både ang Emil som om Lydia.
haha jasså där ser man. Själv tycker jag att jag om någon är den som valt att följa fup och åsikter däromkring men såklart får vi alla tycka olika.

Men som sagt, ni väckte min nyfikenhet om varför dessa killar varit så våldsamma (på olika tillvägagångsätt) och Lydias roll i det hela så vi som vill spekulera lite i det kan ju göra det så kan ni som inte vill det spekulera i annat

edit: det fetade förstod jag inte men vågar nog inte fråga för att inte bli påhoppad om min låga IQ igen
Senast redigerad av Mercede 2022-07-05 kl. 15:33.
2022-07-05, 15:41
Medlem
Citat:
Nu är det bara en mördare och ett brottsoffer.
Lydia bör granskas ordentligt, som så många påpekat.

Båda skall granskas ordentligt.
I de allra flesta fall, även utomlands så gör det en djupdykning i både mördare och i brottsoffret.
De vill liksom inte bara hitta en mördare och få denne fälld, de vill även hitta orsaken och kanske, kanske kunna ge brottsoffrets nära och kära en viss förklaring.
Det är absolut inte gjort här, så enkelt är det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in