2022-07-05, 02:23
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
För min del är det tvärtom. Flertalet i min omgivning, bekanta och sådana som finns i min närhet som har dött eller fått allvarliga biverkningar efter dessa "vaccin".
Ingen av dessa påverkades något nämnvärt av corona, inklusive mig själv och min familj.

Sedan så bor jag inte i Sverige heller, så kanske ni fungerar annorlunda där nuförtiden, vad vet jag.

För tusonde gången: Vad du subjektivt upplever baserat från iakttagelser från det mycket lilla antalet personer i din omgivning du baserar ditt resonemang på är fullständigt ointressant. Naturligtvis behövs omfattande kliniska studier som är designade för att få bra hyggligt objektiva mått på det man vill mäta som är monitorerade och granskas kontinuerligt av myndigheter och andra kontrollorgan.
2022-07-05, 02:30
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Biverkningarna börjar bli vanliga nu men så klart totalt mörkade av statsmedia runt om i väst.
Hur kan du veta det? Vad har du för källa till detta påstående?

Citat:
Vet 4 stycken som fått allvarliga biverkningar i min bekantskapskrets. 2st med hjärtproblem och en med nåt lungfel han blev inlagd ca 2 veckor strax efter 3e sprutan. 1 dog nyligen av hjärtinfarkt ramlade ihop på Arlanda på väg till Grekland. Alla tidigare friska vad jag vet!
Om detta stämmer så ingår de naturligtvis i den ackumulerade data rörande biverkningar för vaccinet som finns och som redan är underlag för bedömning av risker.

Citat:
Tror vi kommer se en rejäl ökning av sjuka till denna vinter då många immunförsvar nog börjar tappa motståndskraft och minsta förkylning kan bli allvarliga för fullvaccinerade. Det är precis som foliehattarna sagt sen 2020 och många vet det redan men dröjer nog inte länge tills ALLA fattar vilket misstag det var att gå på bluffen och spruta in mRNA skit i sin egen kropp.... tik tak tik tak
Vet inte hur många gånger man ska behöva påpeka detta men länka till de källor du stödjer dig på. Och då menar jag vart informationen ursprungligen publicerats. Inte någon fake-news sida tack.
2022-07-05, 02:35
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Stämmer inte. Flera av de jag känner som man kanske antog hade långtidscovid har egentligen besvär efter vaccinering. Problemen uppstod direkt efter vaccinering och flera av dessa har aldrig ens haft covid.

Då ingår dessa personer i det faktaunderlag man använder för att mäta och analysera biverkningsfrekvens. Den fullständiga databasen är naturligtvis betydligt säkrare underlag än dina personliga iakttagelser av en ytterst liten andel av den vaccinerade gruppen.
2022-07-05, 02:36
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Det där är sånt jävla skitsnack haha. En absolut majoritet hade covid och det var fan ingen som fick hjärtproblem. Däremot när vaccinationerna satte igång började människor plötsligt få en massa problem med hjärtat.

Källa på det?
2022-07-05, 08:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
11k+ allvarliga biverkningar rapporterade och detta bara första året. Det tar lååååång tid innan de värsta biverkningarna visar sig då man omöjligt ännu kan veta vilka långsiktiga effekter vaccinet kan ha på kroppen. Att unga personer utanför riskgruppen väljer denna risk för att vaccinera sig mot en snuva är obegripligt.

Du kan veva dina löjliga artiklar om och om igen, ingen bryr sig. Alla vet om de tänker efter att hjärtproblemen inte började dyka upp i stor skala förrän Mengeles vaccinationsprogram började rullas ut i världen.

Detta har potential att sluta riktigt illa för mänskligheten. Många har redan fått sina liv förstörda av vaccinet, helt i onödan. Covid är ett absolut ickeproblem för majoriteten. Hur stor risk har en frisk 20-40 åring att avlida av Covid? 0% i princip. Knappast värre än influensa.

Jag har inte tagit vaccinet och kommer aldrig att göra det. Din lögnpropaganda kommer inte hjälpa ett skit. Snarare tvärtom. Den desperation lyser igen då du spenderar hela dina dagar här. Tar 2 minuter så kommer du med ännu ett jävla inlägg. Det är så sjukt patetiskt
Du inser att "rapporterade biverkningar" inte behöver betyda att åkomman som beskrivits i rapporten har något med någon vaccination att göra?

Rapportera en biverkning gör man för att man skall kunna utvärdera och kontrollera orsaken, i de allra flesta fall har det INTE med vaccinet att göra. Förstår du?
2022-07-05, 08:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ju mer jag ser dina psyk-inlägg, ju gladare blir jag att jag aldrig har varit nära att spruta in skiten i min kropp.

För det är uppenbart att du bearbetar din roll som försöksdjur och allt som har kommit fram efter att massvaccineringen inleddes, alla dess biverkningar och skador det har gjort på människor och vilket enormt, organiserat fusk, manipulation och mörkande som ligger bakom att det kom ut på marknaden.
Det har ju inte framkommit något som visar att det är något "organiserat fusk, manipulation och mörkande som ligger bakom att det kom ut på marknaden". Att det finns ett gäng antivaxx-patraskare som påstår det, det är något helt annat.

Citat:
Så jag förstår att du är desperat att vaccinera alla utifrån "vetenskapen" som döljer din ångest och hur jävla korkad du trots allt är som inte klarar av att upptäcka signaler genom din process som människa, utan tusen godkända stimuli som tänker åt dig.
Har jag någonsin skrivit att jag vill vaccinera alla? Du verkar ha svårt för detta med saklig debatt, det får man säga. Att jag påpekar att fakta visar att vaccinet fungerar eller att fakta visar att det är en större andel ovaccinerade som avlider i COVID-19 betyder inte "jag vill vaccinera alla" - det betyder att vaccinet fungerar eller att fakta visar att det är en större andel ovaccinerade som avlider i COVID-19 . Förstår du? Nej...

Citat:
För det är verkligen en skillnad mellan det lugn som hittas hos de ovaccinerade jämfört med den rabiata och sekt-betonade ton som ni andra håller er med.

Du ensam gör att inte vara vaccinerad ännu ljuvligare.
Då borde du klara av att ge bättre stöd för dina argument. Just nu verkar du vara alldeles för lugn i just det avseendet.
2022-07-05, 11:55
Medlem
Från en som inte hänger på flashback:
Skrivet idag.

Min man 77 år dog av sprutan moderna, det säger jag. Han var vaken natten efter kanske ont?
På morgonen höger orienterad kunde ej sitta rakt. Fick flyttas med lift. Lam i vänster arm där sprutan getts. Nästan orörlig hela höger sida. Inte äta el dricka. Grät.
14 dagar senare var han död.
Injektion gavs mot hans vilja. Redan ett år innan hade han sagt nej.
Anmält t läkemedelsverket.
2022-07-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Från en som inte hänger på flashback:
Skrivet idag.

Min man 77 år dog av sprutan moderna, det säger jag. Han var vaken natten efter kanske ont?
På morgonen höger orienterad kunde ej sitta rakt. Fick flyttas med lift. Lam i vänster arm där sprutan getts. Nästan orörlig hela höger sida. Inte äta el dricka. Grät.
14 dagar senare var han död.
Injektion gavs mot hans vilja. Redan ett år innan hade han sagt nej.
Anmält t läkemedelsverket.

Tragiskt. Jag är rätt så säker på att det inte kommer att godkännas som biverkan. Om man letar med ljus och lykta efter en annan teoretiskt möjlig förklaring så hittar man säkert något hos en 77-åring.
2022-07-05, 14:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Klart det har med vaccinet att göra. En stor del av dessa dessutom rapporterade som "allvarliga".
Ja, ett antivaxxar-patrask tror säkert att det är så, men vi med forskarutbildning och expertis i ämnet har en helt annan syn på vad som utgör empiri i det avseendet.

Rent statistiskt dör ett antal personer varje år. Om du vaccinerar 60-70% av befolkningen kommer ganska många av dessa att avlida. Det betyder dock inte att det orsakades av vaccinet. Förstår du? Nej...
2022-07-05, 14:32
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Du låter rädd.

Vad är detta för trams. ARGUMENTERA FÖR DIN SAK MÄNNISKA!!! Att du skriver sådant här är ju ett fullständigt självmord. Om man har argument så lanserar man dem. Så skriv nu vad jag har fel i och vad du baserar det på. Shoot!
2022-07-05, 14:37
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Klart det har med vaccinet att göra. En stor del av dessa dessutom rapporterade som "allvarliga".

Du lanserar påståenden om hur du anser att det är. Men inga fakta eller resonemang som styrker det du påstår. Därför är du inte ett dugg trovärdig. Var god och leverera stöd för dina påståenden nu.

Varje dag dör ca 260 personer i Sverige. Om vi tänker oss att det inte finns ett samband mellan COVID-vaccin och dödsfall, och att vi vaccinerar hela befolkningen. Då skulle ca 260 ha dött dagen efter att de vaccinerades, och nästan 2000 inom en väcka. Således kan man inte anta att ett dödsfall som kommer efter vaccination måste beror på vaccinet. Samma med alla andra biverkningar. Om du anser att jag har fel, så var god och bemöt det jag skriver. Inte bara upprepa det du skrivit förut.
2022-07-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, ett antivaxxar-patrask tror säkert att det är så, men vi med forskarutbildning och expertis i ämnet har en helt annan syn på vad som utgör empiri i det avseendet.

Rent statistiskt dör ett antal personer varje år. Om du vaccinerar 60-70% av befolkningen kommer ganska många av dessa att avlida. Det betyder dock inte att det orsakades av vaccinet. Förstår du? Nej...

Du har ingen forskarutbildning haha. På komvux kanske, men ditt språkbruk och beteende skvallrar om att du är en luffare.

Jag upprepar, 11k+ av dessa biverkningar betecknas som allvarliga och de verkligt långsiktiga biverkningarna har vi inte sett än. Det kan ta 20+ år för vissa cancerformer att utvecklas dessutom. Inte nog med att hjärtbesvär folk har fått. Fruktansvärt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in