2022-07-03, 13:06
Avslutad
Det är synd att vi inte har självmordsbombare i sverige.
Då hade man kunnat passa på att skicka in två stycken när dom har möte. Poff så va det ordnat.

Så skulle man kunna göra i hela Sverige.
Citera
2022-07-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Dingo, shalle, O zaman eller va han heter är några från Älvsjö som e med dem yngre
hur många har dött i denna krig?
Citera
2022-07-04, 17:34
Medlem
är det farsta äldre som kallas för fägersjö nätverket?
Citera
2022-07-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
är det farsta äldre som kallas för fägersjö nätverket?
Ja fagersjö-Farsta nätverket dom yngre kallas i media för älvsjönätverket
Citera
2022-07-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ja fagersjö-Farsta nätverket dom yngre kallas i media för älvsjönätverket
är inte flemingsberg också inblandade?
Citera
2022-07-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zackii23
Ena sidan, ”Farsta yngre”
Mikko/ Mikael Viklund
Malik Kabucho
Lorre/ Laurino Nanga
Peke/ Amin Aschberg (för övrigt rappare)
Alasana Jallow
Jesper Lyada
Jordan Dalgärd
Finns såklart mer namn men det är dom ledande figurerna.

Kör med Dalen, även Bredäng/Bandidos ,solberganätverket mm

Andra sidan, ”Farsta äldre”
Christopher Acea Fernandez
Rami Ouertani
Kenny Markusson
Said Sadat
Dem jag vet är ledande inom dom äldre.

Kör med Rågsved/ flemingsberg

Just nu är det dem äldre som håller i Farsta.

Dock så verkar det som att dem yngre kan ta tillbaka makten i Farsta med tanke på att yngre killar i Farsta verkar gå med dem.

(FB) 43-åring ihjälskjuten, 16-åring skottskadad 2021-10-12, Brunskogsbacken Farsta, Sthlm i denna skjutningen var Chris den egentliga måltavlan. Scar från dalen aka Ildar Galiyev häktades för den skjutningen men släpptes senare även om misstankarna kvarstår.

Fyll gärna på med mer namn, skottlossningar/sprängningar som hör till konflikten, vad som startade allt, vilka orter som kör med vilken sida mm.

Du skriver "kör med". Detta är luddigt. Vad menar du? Man kan tolka det på två sätt:
A) "kör med" som i jävlas med. (Vanligt uttryckssätt, som betyder just det jag skrev, bland dem födda på 70-talet och tidigare).
B) "Kör med" som i att vara med i samma gäng, eller vara allierade. (Kanske vanligare att man menar detta nu för tiden).

Du verkar ju väldigt kunnig på detaljer om dessa gäng, så jag ville reda ut denna oklarhet bara, så det blir tydligt vad du menade.

Chris fyller snart 23 och var 22 år vid tillfället för det extremt inkompetent utförda mordförsöket, om det stämmer att Chris var måltavlan. (Jag finner just nu ingen anledning att betvivla ditt påstående, i sak, men jag har en del frågor, se nedan).

Det är helt makalöst att man kan vara så klantig som "yrkesmördare" att man förväxlar en 43-åring med en 22 åring. Kan den där "Scar" ens knyta sina egna skor? Är han en dreglande kretin som knappt klarar av att torka sig i arslet på toaletten? Det verkar onekligen så, om hypotesen är korrekt, att Chris var måltavlan. En tränad apa, skulle vara ungefär lika "skicklig". (Menar inget rasistiskt med det, bara gillar uttrycket "en tränad apa" och jag hatar rasism).

Vad är din källa till och bevis för att Chris var måltavlan? Utifrån vilka fakta grundas denna hypotes? Kan du berätta det? Du kan många namn på personer i gängen, så kanske är du vän med någon i gängen? Kanske därför du känner till så många namn? Står det i FUP för skjutningen på 43-åringen? Vad grundar polisen denna hypotes på isåfall? (Även poliser gör sig ofta skyldiga till "Confirmation bias", då de har kommit in på polishögskolan mest för att de är mästerliga simmare, kan köra bil och har rätt kontakter, samt känns politiskt korrekta på ett sätt som varierar från positiv kvotering pga etnicitet eller kön till att ha en pappa som är högt uppsatt polis eller politiker. De flesta som blir poliser borde ha blivit lokalvårdare istället, om världen hade värderat intelligens högre än kontakter och simförmåga).

btw: Det sägs att kravet om simkunnighet på mästarnivå för poliser var våldtäktsmannen och den fd polischefen "Kapten klännings" idé, då han var chef på polishögskolan. Det säger rätt mycket om nivån på polisens utbildning att ett kräk och total idiot som denne brottsling fått bestämma sådana viktiga saker som kvalitets-kriterier för ansökanden till polishögskolan. Troligen också hans otränade och icke-akademiska hjärna som inte har koll på skillnaden mellan autism och adhd... Det borde vara straffbart att skada sitt land så mycket.

Då man presenterar en teori eller hypotes, utan att klargöra för läsaren utifrån vilka fakta som den induktiva hypotesen har dragits, så framstår det hela som väldigt tunt, om du tillåter en akademisk analys. Då blir det mest som en märklig komedi-frågesport med Rowan Atkinson i "He said so, and he said that". Påståenden hit och dit, utan bas i fakta. Så vad är dessa fakta?

Jag vill avsluta mitt inlägg med att säga att det var MYCKET BRA GJORT av dig att starta en tråd om de kriminella gängen i Farsta! Så stort tack för det! Det skrivs alldeles för lite om dessa primitiva orcher, som planerar mord sämre än en totalt nerknarkad Christer Petterson skulle ha gjort. Det är deras smala lycka att riktig maffia som "la cosa nostra" inte finns i Sverige. Än... De skulle göra processen kort med dessa kräk vi har här.
Citera
2022-07-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shagovlad
Du skriver "kör med". Detta är luddigt. Vad menar du? Man kan tolka det på två sätt:
A) "kör med" som i jävlas med. (Vanligt uttryckssätt, som betyder just det jag skrev, bland dem födda på 70-talet och tidigare).
B) "Kör med" som i att vara med i samma gäng, eller vara allierade. (Kanske vanligare att man menar detta nu för tiden).

Du verkar ju väldigt kunnig på detaljer om dessa gäng, så jag ville reda ut denna oklarhet bara, så det blir tydligt vad du menade.

Chris fyller snart 23 och var 22 år vid tillfället för det extremt inkompetent utförda mordförsöket, om det stämmer att Chris var måltavlan. (Jag finner just nu ingen anledning att betvivla ditt påstående, i sak, men jag har en del frågor, se nedan).

Det är helt makalöst att man kan vara så klantig som "yrkesmördare" att man förväxlar en 43-åring med en 22 åring. Kan den där "Scar" ens knyta sina egna skor? Är han en dreglande kretin som knappt klarar av att torka sig i arslet på toaletten? Det verkar onekligen så, om hypotesen är korrekt, att Chris var måltavlan. En tränad apa, skulle vara ungefär lika "skicklig". (Menar inget rasistiskt med det, bara gillar uttrycket "en tränad apa" och jag hatar rasism).

Vad är din källa till och bevis för att Chris var måltavlan? Utifrån vilka fakta grundas denna hypotes? Kan du berätta det? Du kan många namn på personer i gängen, så kanske är du vän med någon i gängen? Kanske därför du känner till så många namn? Står det i FUP för skjutningen på 43-åringen? Vad grundar polisen denna hypotes på isåfall? (Även poliser gör sig ofta skyldiga till "Confirmation bias", då de har kommit in på polishögskolan mest för att de är mästerliga simmare, kan köra bil och har rätt kontakter, samt känns politiskt korrekta på ett sätt som varierar från positiv kvotering pga etnicitet eller kön till att ha en pappa som är högt uppsatt polis eller politiker. De flesta som blir poliser borde ha blivit lokalvårdare istället, om världen hade värderat intelligens högre än kontakter och simförmåga).

btw: Det sägs att kravet om simkunnighet på mästarnivå för poliser var våldtäktsmannen och den fd polischefen "Kapten klännings" idé, då han var chef på polishögskolan. Det säger rätt mycket om nivån på polisens utbildning att ett kräk och total idiot som denne brottsling fått bestämma sådana viktiga saker som kvalitets-kriterier för ansökanden till polishögskolan. Troligen också hans otränade och icke-akademiska hjärna som inte har koll på skillnaden mellan autism och adhd... Det borde vara straffbart att skada sitt land så mycket.

Då man presenterar en teori eller hypotes, utan att klargöra för läsaren utifrån vilka fakta som den induktiva hypotesen har dragits, så framstår det hela som väldigt tunt, om du tillåter en akademisk analys. Då blir det mest som en märklig komedi-frågesport med Rowan Atkinson i "He said so, and he said that". Påståenden hit och dit, utan bas i fakta. Så vad är dessa fakta?

Jag vill avsluta mitt inlägg med att säga att det var MYCKET BRA GJORT av dig att starta en tråd om de kriminella gängen i Farsta! Så stort tack för det! Det skrivs alldeles för lite om dessa primitiva orcher, som planerar mord sämre än en totalt nerknarkad Christer Petterson skulle ha gjort. Det är deras smala lycka att riktig maffia som "la cosa nostra" inte finns i Sverige. Än... De skulle göra processen kort med dessa kräk vi har här.
Jag uppfattar som att personen med ”kör med” menar att dem är allierade/samarbetar.
Jag tror att dem flesta vet i detta laget att Chris var måltavlan vid den skjutningen då det var precis utanför hans port och han hade synts till där bara minuter innan, man blandade ihop honom med en annan svart pojke som skadades men överlevde, den där 43-åringen fick en illa träffad förlupen kula om jag minns rätt
Citera
2022-07-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
är inte flemingsberg också inblandade?
Vissa är det, det har blivit en splittring i flemingsberg gällande om man ska delta i Farsta kriget.
Citera
2022-07-05, 11:17
Medlem
Citat:
Jag uppfattar som att personen med ”kör med” menar att dem är allierade/samarbetar.
Jag tror att dem flesta vet i detta laget att Chris var måltavlan vid den skjutningen då det var precis utanför hans port och han hade synts till där bara minuter innan, man blandade ihop honom med en annan svart pojke som skadades men överlevde, den där 43-åringen fick en illa träffad förlupen kula om jag minns rätt

Ok. Då är det en välgrundad hypotes i alla fall. Jag har läst att 43-åringen avled senare, men att pojken överlevde. Han var 15 år?

Det finns vad jag förstår över 100 st gängmedlemmar i Farsta. Dessa måste ju logiskt sett alla bo någonstans i Farsta. Eftersom de är så många, så förefaller det inte vara en jättehög slump att en orelaterad skjutning kan ske utanför en port där någon av dessa över 100 kriminella bor. Så m.a.o. kan det röra sig om en slump. Som Leif GW Persson brukar säga: en skicklig utredare avskyr slumpen. Det gör även jag, men ibland måste man beakta möjligheten därav och mer noggrant och deduktivt analysera en hypotes.

En hypotesprövning borde göras där man undersöker:
#1 Fanns det en tydlig hotbild mot Chris före attentatet?
#2 Har Chris själv efteråt sökt skydd på ett sätt han inte gjorde innan? (Han skulle med all säkerhet själv inte avslöja en hotbild, då han inte vill "gola"). Då är detta beteende i sig en talande handling...
#3 Har Chris kort efter attentatet beväpnat sig och börjat använda skyddsväst?
#4 Har tillförlitliga källor i den undre världen sagt att attentatet var riktat mot Chris? Inte bara spekulationer och skvaller nu...
#5 Har man funnit ett tydligt motiv mot just Chris? Att han är en gängmedlem är en aning tunt... Några exempel: han har golat, han har lurat någon i en narkotikaaffär, han har knullat en annan gangsters flickvän, han har misshandlat någon från ett rivaliserande gäng, etc
#6 En gripen attentatsman har en bild på Chris i sin mobil, eller ficka (de är ju idioter, så why not?) eller något annat komprometterande har funnits i en misstänkts ägo, som visar på ett motiv riktat mot Chris? Kanske sms där hat riktat mot Chris är tydligt. Något i den stilen.
#7 En polisinformatör (en golare eller snitch på flahback-språk) har informerat polisen att attentatet var riktat mot Chris.
#8 Mobiltelefonavlyssning, mastavhämtning av mobildata (lokalitet) och dataavlyssning har avslöjat att Chris var måltavlan.
#9 Ett kronvittne (en golande råtta på flashback-lingo) har underättat polisen om att Chris var måltavlan, i utbyte mot strafflindring. Nej, viist ja, det kan bara ske EFTER valet 2022!
#10 Något annat, som jag inte har kunnat komma på just nu? Dock något med ett adekvat bevisvärde och tyngd.
Citera
2022-07-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shagovlad
Ok. Då är det en välgrundad hypotes i alla fall. Jag har läst att 43-åringen avled senare, men att pojken överlevde. Han var 15 år?

Det finns vad jag förstår över 100 st gängmedlemmar i Farsta. Dessa måste ju logiskt sett alla bo någonstans i Farsta. Eftersom de är så många, så förefaller det inte vara en jättehög slump att en orelaterad skjutning kan ske utanför en port där någon av dessa över 100 kriminella bor. Så m.a.o. kan det röra sig om en slump. Som Leif GW Persson brukar säga: en skicklig utredare avskyr slumpen. Det gör även jag, men ibland måste man beakta möjligheten därav och mer noggrant och deduktivt analysera en hypotes.

En hypotesprövning borde göras där man undersöker:
#1 Fanns det en tydlig hotbild mot Chris före attentatet?
#2 Har Chris själv efteråt sökt skydd på ett sätt han inte gjorde innan? (Han skulle med all säkerhet själv inte avslöja en hotbild, då han inte vill "gola"). Då är detta beteende i sig en talande handling...
#3 Har Chris kort efter attentatet beväpnat sig och börjat använda skyddsväst?
#4 Har tillförlitliga källor i den undre världen sagt att attentatet var riktat mot Chris? Inte bara spekulationer och skvaller nu...
#5 Har man funnit ett tydligt motiv mot just Chris? Att han är en gängmedlem är en aning tunt... Några exempel: han har golat, han har lurat någon i en narkotikaaffär, han har knullat en annan gangsters flickvän, han har misshandlat någon från ett rivaliserande gäng, etc
#6 En gripen attentatsman har en bild på Chris i sin mobil, eller ficka (de är ju idioter, så why not?) eller något annat komprometterande har funnits i en misstänkts ägo, som visar på ett motiv riktat mot Chris? Kanske sms där hat riktat mot Chris är tydligt. Något i den stilen.
#7 En polisinformatör (en golare eller snitch på flahback-språk) har informerat polisen att attentatet var riktat mot Chris.
#8 Mobiltelefonavlyssning, mastavhämtning av mobildata (lokalitet) och dataavlyssning har avslöjat att Chris var måltavlan.
#9 Ett kronvittne (en golande råtta på flashback-lingo) har underättat polisen om att Chris var måltavlan, i utbyte mot strafflindring. Nej, viist ja, det kan bara ske EFTER valet 2022!
#10 Något annat, som jag inte har kunnat komma på just nu? Dock något med ett adekvat bevisvärde och tyngd.
För det första så bor nog inte dem flesta yngre heltid i Farsta, vet att dem hänger mycket bland annat i kista och Husby, hela denna konflikten började ju när Mikko och hans bror Sascha som blev mördad på Årstabron 2020 satt inne runt 2018-2019. Från början var alla vänner alltså Chris malik Mikko dem körde tillsammans men till slut tröttnade vissa i Farsta på Mikko och sascha (alltså Chris,omid,said och dem) man beslöt sig helt enkelt för att inte låta Mikko och sascha komma in och bestämma igen, det var då kriget började och då var såklart folket i Farsta tvungna att välja sida.

Dem flesta valde Chris said och deras sida , malik peke jesper och dem valde ju mikkos sida och fortsatte köra med dem.

Men eftersom det var fler med Chris och Said så kunde inte dem yngre längre uppehålla sig i Farsta så mycket.

Sen kan man tycka vad man vill om att dem äldre bara helt valde att utesluta dem Mikko och sascha hade kallat för bröder innan men men ska försöka svara på dina punkter så gott jag kan.

1: det fanns helt klart en tydlig hotbild mot Chris innan skjutningen , den 26 oktober 2020 skedde också ett mordförsök mot honom och den 12 oktober 2021 (dagen innan dödsskjutningen på den 43-årige mannen) skjöt dem yngre ner busskuren i Farsta centrum för att visa att det nu var krig på riktigt så helt klart fanns en hotbild.

2: Chris har alltid haft ett ganska starkt skydd då dem flesta i Farsta är med honom, han har även börjat uppehålla sig med filterlösa grabbar från Tensta, som svar på det har dem yngre sökt sig till filterlösa grabbars rivaler, alltså Husbys hyenor i Husby. Så man kan säga att han har ganska starkt skydd, förmodligen kommer Mikko skjutas ihjäl om inte allt för lång tid, möjligtvis någon annan från dem yngre också.

3: Han bar förmodligen skyddsväst regelbundet även innan attentatet i hans port då han blivit utsatt för mordförsök tidigare som sagt.

4: Ja, jag känner till mycket om den konflikten och det är allmänt känt på gatan att det var mot honom och det borde inte vara så svårt för en vanlig människa att fatta heller.

5: hänvisar dig till vad jag skrev om det som hände 2019 så får du svar på din fråga.

6: Det har jag ingen aning om, åtal väcktes aldrig så vi fick ingen Fup, i den hade vi nog fått reda på det isf men som sagt polisen har själva sagt att det var riktat mot en gängledare som bodde i porten det skjöts i ( inte så svårt att lista ut vem)

7: Tror jag inte, polisen vet att det var riktat mot Chris.

8: eftersom åtal inte väcktes och scar släpptes fick vi ju ingen fup på det, i den hade det nog framkommit isf.

9: hänvisar till ovan inlägg.

10: Inte vad jag vet.
Citera
2022-07-05, 12:32
Medlem
Ska lägga in några fler trådar med koppling till kriget i Farsta nedan.

(FB) Farsta 2022-02-01: Skottlossning mot lägenhet, både barn och vuxna i lägenheten
Dem yngre i Farsta (MGM Lorre?) skjöt in i Said Sadats lägenhet från dem äldre, Said Sadat blev gripen i Libanon för medhjälp till mord på mikkos bror sascha på Årstabron.

(FB) Stockholm 2020-11-07: vapen hittades i bil, mordplan kan ha stoppats
Mikko, Lorre och Jordan greps fullt redo att mörda med automatkarbiner och maskerade i en bil i råcksta, man ska ha planerat ett hämndmord för Årstabron mordet, vem som skulle mördas kunde inte polisen knyta, därför släpptes dom. Flera andra personer sågs springa ifrån platsen.

(FB) Larm om höga smällar i Farsta Strand
Mordförsök nummer 1 på Chris

(FB) Misstänkt skottlossning, Färnebogatan Farsta (2021-10-11)
Dagen innan 43-årigen skjöts till döds skjöt dem yngre ner en busskur i Farsta för att visa att det är krig på riktigt nu.

(FB) Misstänkt mord på Årstabron i Stockholm (2020-09-17)
Till sist, mordet på Sascha, mikkos bror på Årstabron, finns betydligt mycket mer att läsa där om detta kriget.
Senast redigerad av OnTrackEight 2022-07-05 kl. 13:27.
Citera
2022-07-05, 13:04
Medlem
Lorre har ju gripits för mordförsök efter råcksta när han stoppades tsm med Mikko och Jordan som jag redan tagit upp med automatkarbiner och maskerade.

Han är också misstänkt för att ha skjutit in i Saids lägenhet också, tror han är bättre torped än Scar som missat alla gånger han försökt sig på nåt, både mordförsöket i Skarpnäck där han missade måltavlan precis framför honom plus då skottlossningen i Farsta där Chris var måltavlan men han skjöt två oskyldiga människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in