Citat:
Ursprungligen postat av
Zackii23
Ena sidan, ”Farsta yngre”
Mikko/ Mikael Viklund
Malik Kabucho
Lorre/ Laurino Nanga
Peke/ Amin Aschberg (för övrigt rappare)
Alasana Jallow
Jesper Lyada
Jordan Dalgärd
Finns såklart mer namn men det är dom ledande figurerna.
Kör med Dalen, även Bredäng/Bandidos ,solberganätverket mm
Andra sidan, ”Farsta äldre”
Christopher Acea Fernandez
Rami Ouertani
Kenny Markusson
Said Sadat
Dem jag vet är ledande inom dom äldre.
Kör med Rågsved/ flemingsberg
Just nu är det dem äldre som håller i Farsta.
Dock så verkar det som att dem yngre kan ta tillbaka makten i Farsta med tanke på att yngre killar i Farsta verkar gå med dem.
(FB) 43-åring ihjälskjuten, 16-åring skottskadad 2021-10-12, Brunskogsbacken Farsta, Sthlm i denna skjutningen var Chris den egentliga måltavlan. Scar från dalen aka Ildar Galiyev häktades för den skjutningen men släpptes senare även om misstankarna kvarstår.
Fyll gärna på med mer namn, skottlossningar/sprängningar som hör till konflikten, vad som startade allt, vilka orter som kör med vilken sida mm.
Du skriver "kör med". Detta är luddigt. Vad menar du? Man kan tolka det på två sätt:
A) "kör med" som i jävlas med. (Vanligt uttryckssätt, som betyder just det jag skrev, bland dem födda på 70-talet och tidigare).
B) "Kör med" som i att vara med i samma gäng, eller vara allierade. (Kanske vanligare att man menar detta nu för tiden).
Du verkar ju väldigt kunnig på detaljer om dessa gäng, så jag ville reda ut denna oklarhet bara, så det blir tydligt vad du menade.
Chris fyller snart 23 och var 22 år vid tillfället för det extremt inkompetent utförda mordförsöket, om det stämmer att Chris var måltavlan. (Jag finner just nu ingen anledning att betvivla ditt påstående, i sak, men jag har en del frågor, se nedan).
Det är helt makalöst att man kan vara så klantig som "yrkesmördare" att man förväxlar en 43-åring med en 22 åring. Kan den där "Scar" ens knyta sina egna skor? Är han en dreglande kretin som knappt klarar av att torka sig i arslet på toaletten? Det verkar onekligen så, om hypotesen är korrekt, att Chris var måltavlan. En tränad apa, skulle vara ungefär lika "skicklig". (Menar inget rasistiskt med det, bara gillar uttrycket "en tränad apa" och jag hatar rasism).
Vad är din källa till och bevis för att Chris var måltavlan? Utifrån vilka fakta grundas denna hypotes? Kan du berätta det? Du kan många namn på personer i gängen, så kanske är du vän med någon i gängen? Kanske därför du känner till så många namn? Står det i FUP för skjutningen på 43-åringen? Vad grundar polisen denna hypotes på isåfall? (Även poliser gör sig ofta skyldiga till "Confirmation bias", då de har kommit in på polishögskolan mest för att de är mästerliga simmare, kan köra bil och har rätt kontakter, samt känns politiskt korrekta på ett sätt som varierar från positiv kvotering pga etnicitet eller kön till att ha en pappa som är högt uppsatt polis eller politiker. De flesta som blir poliser borde ha blivit lokalvårdare istället, om världen hade värderat intelligens högre än kontakter och simförmåga).
btw: Det sägs att kravet om simkunnighet på mästarnivå för poliser var våldtäktsmannen och den fd polischefen "Kapten klännings" idé, då han var chef på polishögskolan. Det säger rätt mycket om nivån på polisens utbildning att ett kräk och total idiot som denne brottsling fått bestämma sådana viktiga saker som kvalitets-kriterier för ansökanden till polishögskolan. Troligen också hans otränade och icke-akademiska hjärna som inte har koll på skillnaden mellan autism och adhd... Det borde vara straffbart att skada sitt land så mycket.
Då man presenterar en teori eller hypotes, utan att klargöra för läsaren utifrån vilka fakta som den induktiva hypotesen har dragits, så framstår det hela som väldigt tunt, om du tillåter en akademisk analys. Då blir det mest som en märklig komedi-frågesport med Rowan Atkinson i "He said so, and he said that". Påståenden hit och dit, utan bas i fakta. Så vad är dessa fakta?
Jag vill avsluta mitt inlägg med att säga att det var MYCKET BRA GJORT av dig att starta en tråd om de kriminella gängen i Farsta! Så stort tack för det! Det skrivs alldeles för lite om dessa primitiva orcher, som planerar mord sämre än en totalt nerknarkad Christer Petterson skulle ha gjort. Det är deras smala lycka att riktig maffia som "la cosa nostra" inte finns i Sverige.
Än... De skulle göra processen kort med dessa kräk vi har här.