2022-07-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Min fetning. Om Dumpen frågar efter en bild och personen är ett baaaarn så är det grooming. Om personen dessutom skickar en bild så är det även barnporrbrott.

https://lawline.se/answers/vilka-forutsattningar-maste-vara-uppfyllda-for-att-brottet-grooming-ska-foreligga

Varför skulle Dumpen om bilder på barns könsorgan för?
Citera
2022-07-05, 11:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Sara och Patrik skriver inte till små pojkar och ber att få bilder på deras könsorgan. Var får du allt ifrån?
Det var inte scenariot jag beskrev. I mitt scenario så skriver ett baaaarn till Dumpen, som givetvis tror att det är Roger 55 som skriver till dem.
Citera
2022-07-05, 11:17
Medlem
Citat:
Det var inte scenariot jag beskrev. I mitt scenario så skriver ett baaaarn till Dumpen, som givetvis tror att det är Roger 55 som skriver till dem.

Så om ett barn skriver till Dumpen att de är ett barn på 13 hur tror du att Dumpen läser så fel att de tror det är Roger 55 som skriver till dem?
Citera
2022-07-05, 11:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Varför skulle Dumpen om bilder på barns könsorgan för?
Det får du fråga Dumpen om.
Citera
2022-07-05, 11:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Så om ett barn skriver till Dumpen att de är ett barn på 13 hur tror du att Dumpen läser så fel att de tror det är Roger 55 som skriver till dem?
Det är dumpare som hävdar att groomare brukar säga att de är baaaarn, så jag antar det. Ett av problemen med Dumpen är dock att de klipper ganska friskt, så vi kan ju inte veta.
Citera
2022-07-05, 11:18
Medlem
Citat:

Vad i ordet uppsåtsbrott är det du inte begriper? Fallet som du beskrev skulle inte leda någonstans förutom till att bli nedlagt.
Citera
2022-07-05, 11:19
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Vad i ordet uppsåtsbrott är det du inte begriper? Fallet som du beskrev skulle inte leda någonstans förutom till att bli nedlagt.
Givetvis inte, vilket inte stör mig ett dugg. Grooming är spam i min värld.

Edit: Kan du inte bara säga rakt ut att ändamålet helgar medlen? Att lagen bara skyddar peddos och därmed kan böjas som man vill?
Citera
2022-07-05, 11:20
Medlem
Citat:
Det är dumpare som hävdar att groomare brukar säga att de är baaaarn, så jag antar det. Ett av problemen med Dumpen är dock att de klipper ganska friskt, så vi kan ju inte veta.

Det är mycket svårt att förstå vad du menar.

Menar du att Dumpen kontaktas av en trettonåring och då ber de om könsbilder från barnet. Varför i hela fridens namn skulle de göra det?
Citera
2022-07-05, 11:21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det är mycket svårt att förstå vad du menar.

Menar du att Dumpen kontaktas av en trettonåring och då ber de om könsbilder från barnet. Varför i hela fridens namn skulle de göra det?
Därför att de givetvis tror att det är en vuxen som utger sig för att vara ett baaaarn.
Citera
2022-07-05, 11:24
Medlem
Citat:
Min fetning. Om Dumpen frågar efter en bild och personen är ett baaaarn så är det grooming. Om personen dessutom skickar en bild så är det även barnporrbrott.

https://lawline.se/answers/vilka-forutsattningar-maste-vara-uppfyllda-for-att-brottet-grooming-ska-foreligga

VARFÖR skulle Dumpen be en tolvåring om bilder på sitt kön?

Är du totalt förvirrad?
Citera
2022-07-05, 11:24
Medlem
Givetvis bra att pedofiler åker fast. Men att rädda barn med risken att förstöra livet för flera andra barn känns jävligt fel.

Känns som Sara och Patrik är ute på en personlig vendetta.
Citera
2022-07-05, 11:26
Medlem
Citat:
Därför att de givetvis tror att det är en vuxen som utger sig för att vara ett baaaarn.

Om de tror att det är en vuxen som utger sig för att vara ett barn, så skulle de ju inte begära ut könsbilder från ett barn. Varför tror du att de skulle be om bilder från någon vet är ett barn?

Har det brunnit totalt på kontoret nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in